Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سمانه حسن خانی برای دفاع پرس نوشت: در مقطعی از تاریخ، استکبار جهانی با ترفند‌های متنوع و در سخت‌ترین شرایط کشورمان مهلک‌ترین ضربه‌ها را به درخت نوپای نظام جمهوری اسلامی وارد کردند.  

رزمندگان سلحشور ایران با ایمان و اراده راسخ در هشت سال دفاع مقدس با وجود برخی نارسایی‎های تسلیحاتی و اطلاعاتی در مقایسه با دشمن، به مصاف دشمن رفتند و حماسه‌هایی جاودان آفریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخلاص و توکل صفت بارز رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که می‌توان با نیم نگاهی به زندگانی آن‌ها به این مشخصه رسید.

بیشتربخوانید

قطعاً انتقام خون سردار سلیمانی را می‌گیریم

 

منش برخی از این رزمندگان از جمله شهید چمران، شهید صیاد شیرازی، شهید همت، شهید باکری، شهید بابایی، شهید حسن باقری و شهید حاج قاسم سلیمانی امروز به یک الگو برای نسل بعد از انقلاب و حتی چندین نسل پس از آن تبدیل شده است.

شهید حاج قاسم با همان الگوی دفاع مقدس جبهه مقاومت را هم اداره کرد و زمانی که بخشی از خاک سوریه در دست گروه تروریستی داعش و مخالفان دولت این کشور بود، میدان‌دار جبهه بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست. سردار سلیمانی همواره حمایت از مردم فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی را وظیفه دینی و انقلابی ایران می‌دانست و طبق سخنانش پیروزی محور مقاومت در جبهه سوریه از نظر بزرگی توطئه و کسانی که در پشت این توطئه قرار گرفته بودند، با هیچ حادثه‌ای قابل مقایسه نبود و پیروزی محور مقاومت در برابر گروه‌های تروریستی و تکفیری را از لحاظ انسانی قابل قیمت‌گذاری نمی‌دانست.

الگوی جبهه مقاومت در برخی از کشور‌های اسلامی از دفاع مقدس نشات گرفته، چراکه نیرو‌های مسلح این کشور‌ها در برابر هجمه نیرو‌های سلطه‌گر جهانی با تفکر و روحیه بسیجی مقاومت می‌کنند و امروز شکست و ناکامی برای آمریکای امپریالیسم است، چون ملت‌های بیدار جهان در مقابل زیاده‌خواهی ابرقدرت‌ها ایستادگی کردند و پیروزی‌های خوبی هم به دست آوردند.

این مرد آنقدر بزرگ و ماندگار است که انقلاب اسلامی به داشتنش در آن دوران خفقان طاغوت می‌بالد که توانست در سال ۱۳۵۷ به بار بنشیند و امروز در دفاع از آرمان‌ها سربلند شده است و این سربلندی و افتخارش را مدیون جان فشانی و رشادت‌های انسان‎های با اخلاص و پاک همچون حاج قاسم می‌داند.

روز گذشته آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت سراسر کشور در ارتباط تصویری با حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم باشکوه جای یکی از رزمندگان شجاع و دلیر دوران هشت سال دفاع مقدس خالی بود و نبودش را همه جمع حاضر لمس می‌کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار گفتند: «جرأت انجام کار‌های به‌ظاهر نشدنی و ارتقای سرمایه انسانی کشور از جمله سرمایه‌های دوران دفاع مقدس است و یک نمونه از سرمایه‌های انسانی دوران دفاع مقدس، شهید سلیمانی بود که در عرصه منطقه و دیپلماسی، اقدامات شگفت آوری انجام می‌داد و هنوز ملت ایران از گستره فعالیت‌های این شهید عزیز اطلاع کافی ندارد.»

آری حاج قاسم! سردار مقاومت همه زندگی خود را وقف جهاد، دفاع از میهن اسلامی و خدمت به خلق خدا کرده بود، این شهید بزرگوار مرد مخلص خدا بود و برای خدا کار می‌کرد.

خدمات این شهید سرافراز در فرماندهی نیروی قدس سپاه و در فلسطین، سوریه، لبنان، عراق، یمن، چشمگیر و تعیین‌کننده بود.

تشییع با شکوه این سردار رشید اسلام در شهر‌های مختلف ایران و عراق مهر تاییدی بر عملکردش در کشور‌های منطقه‌ای در حراست و برقراری امنیت بود و امروز مکتب سلیمانی‌ها به تاسی از این شهید بزرگ شکل گرفته است.

خون پاک سردار سلیمانی حتی پس از حیاتش منجر به بیداری، انسجام و همدلی بین ملت‌ها شده و متعلق به جبهه مقاومت و سرداری بین‌المللی است و بی گمان قدرت و نفوذ امروز ایران در منطقه مدیون شهیدان نظام جمهوری اسلامی و از جمله حاج قاسم است.

منبع: دفاع پرس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس سردارسلیمانی حاج قاسم سلیمانی دفاع مقدس دفاع مقدس حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، پادگان شهید جوانشیر یا همان پادگان دژ در شرق جاده اهواز- خرمشهر از پادگان‎های تاثیر گذار در دوران هشت سال دفاع مقدس است که اوج آن در دفاع ۳۴ روزه خرمشهر رقم خورد.
شرح بخشی از فداکاری و مقاومت ارتشیان در جریان دفاع مقدس در کتاب دژ خرمشهر به قلم علیرضا پوربزرگ آمده است.
در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شاهد وجود یگان‌ها و نیرو‌های زیادی بودیم که در مقابل دشمن تا پای جان ایستادند و حماسه آفریدند:، اما گردان ۱۵۱ پیاده دژ خرمشهر به یقین نخستین یگانی است که در آغاز جنگ این حماسه را رقم زد. 
این گردان که در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد شامل ۵ گروهان بود و بخشی از پوشش نیروی زمینی ارتش از خط مرزی شلمچه تا طلاییه را برعهده داشت و برای انجام این ماموریت به ۳۲ پاسگاه تقسیم شد. پس از پایان جنگ ایران و عراق تا امروز، گردان ۱۵۱ دژ پیاده هنوز به دفاع از حریم کشور اسلامی ایران مشغول است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • از تسلیم در ۸۰ ساعت تا تحقق وعده صادق در ۵ ساعت
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران