Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@20:46:01 GMT

حمله موشکی به منطقه سبز بغداد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۷۷۷۳

حمله موشکی به منطقه سبز بغداد

 رسانه های عربی از شنیده شدن صدای 4 انفجار در  منطقه سبز (الخضراء) در مرکز بغداد خبر دادند و اعلام کردند که در پی آن آژیرهای خطر در سفارت آمریکا به صدا درآمده است.

در همین حال روزنامه الدستور نیز به نقل از منابع عراقی اعلام کرد که منطقه سبز هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

یکشنبه نیز اطراف فرودگاه بین المللی بغداد هدف حمله موشکی قرار گرفت که تلفاتی به دنبال نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این دوشنبه شب بار دیگر کاروان وابسته به ائتلاف آمریکا در صلاح الدین هدف حمله با بمب قرار گرفت.

311311

کد خبر 1435112

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه بحران منطقه، نسل‌کشی و جنایات ترکیبی رژیم اسرائیل است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه سی ان ان آمریکا در خصوص موضوعات ملی، منطقه ای و بین المللی با وزیر خارجه ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک گفتگو کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجه ایران در پاسخ به این پرسش که اسرائیل وعده داده است به حمله ایران پاسخ دهد؛ آیا شما فکر می‌کنید اسرائیل ممکن است همین امشب حمله کند؟ گفت: شنبه شب هفته جاری، ما به اقداماتی که در ماه‌های گذشته به‌ویژه دو هفته پیش، رژیم اسرائیل با حمله به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام داد، پاسخی دادیم. پاسخ ما به رژیم اسرائیل به شکل محدود و حداقلی انجام شد. این در حالی بود که می‌توانستیم پاسخ سخت‌تری به رژیم اسرائیل بدهیم. اعلام کردیم که پاسخ ما در چارچوب دفاع مشروع انجام شد و منطبق با حقوق بین‌الملل بود. ما به پاسخ خود ادامه نخواهیم داد، اما درصورتی‌که رژیم اسرائیل مجدد دست به ماجراجویی بزند و اقدامی علیه منافع ما بکند، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود. پس از اقدام به دفاع مشروع، از طریق سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران به کاخ سفید و دولت ایالات متحده پیامی ارسال کرده و طی آن تاکید شد که اگر رژیم اسرائیل بخواهد مجدد مرتکب خطایی شود، پاسخ ما سریع، قاطع و پشیمان‌کننده خواهد بود. ما به دنبال این نیستیم که تنش و بحران در منطقه خاورمیانه توسعه پیدا کند؛ امیدواریم رژیم اسرائیل خطای قبلی را تکرار نکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

امیرعبداللهیان درباره پاسخ حداکثری ایران و سطح این پاسخ گفت: خط قرمزی که رژیم اسرائیل از آن عبور کرد، حمله به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود. در این حمله ۷ مستشار نظامی رسمی ایرانی مبارزه با تروریسم با حمله موشکی رژیم اسرائیل به شهادت رسیدند، کنوانسیون‌های شناخته‌شده وین نقض شد. رژیم اسرائیل از خطوط قرمز در مصونیت اماکن دیپلماتیک عبور کرد. اما حمله‌ای که ما در قالب دفاع مشروع انجام دادیم حداقلی بود، چرا که تنها به دو مرکز نظامی، یعنی پایگاه هوایی نواتیم و یک مرکز استخباراتی و امنیتی که از این دو مرکز علیه سفارت ما حمله موشکی رژیم اسرائیل صورت گرفت، پاسخ دادیم. ما غیرنظامیان را هدف قرار ندادیم، مراکز اقتصادی رژیم اسرائیل را هدف قرار ندادیم، فقط دو مکان که از آنجا هواپیما‌های F۳۵ پرواز کردند و از بلندی‌های جولان سفارت ما را مورد حمله موشکی قرار دادند. این هدف حداقلی ما بود. اما این که در حالت تکرار ماجراجویی رژیم اسرائیل، اقدام حداکثری ما چه خواهد بود، می‌توانم بگویم یک اقدام حداکثری پشیمان‌کننده. جزئیات اقدام حداکثری را نیرو‌های مسلح کشورم طراحی کرده‌اند. اما امیدوارم رژیم اسرائیل دچار خطا در محاسبه نشود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجه ایران در این باره که آیا پاسخ حداکثری مراکز اقتصادی، مالی و غیرنظامیان را نیز شامل می‌شود گفت: پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی، خیلی سنجیده و دقیق، بر روی دو هدفِ صرفا نظامی مورد نظر ما در درون سرزمین‌های اشغال شده توسط رژیم اسرائیل هدف‌گیری شد. ارزیابی‌ها و اطلاعات ما نشان می‌دهد که توانستیم به اهداف خود برسیم: اولا اراده خود را نشان دادیم. دوم، پایگاه‌های نظامی که حمله از آنجا علیه سفارت ما صورت گرفته بود را هدف قرار دادیم. نکته سوم اینکه عملیات ما حداقلی و محدود بود، زیرا به دنبال زدن اهداف متعدد و گسترده در خاک فلسطین اشغالی نبودیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

امیرعبداللهیان درباره سخنان جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که عملیات ایران علیه اسرائیل ار شکست شرم آور توصیف کرد، گفت: ببینید، خیلی شفاف و روشن باید بگویم. اولا عملیات ما روی رژیم اسرائیل غافلگیرانه نبود. بیش از ده روز پیش اعلام کرده بودیم که تصمیم ما برای پاسخ به رژیم اسرائیل قطعی است. چراکه این رژیم با حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، به حاکمیت ما تعرض کرد و ثانیا حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را نقض کرد. ما (حتی کمتر از ۲۴ ساعت) قبل از عملیات، به آمریکایی‌ها اعلام کردیم که حمله ایران قطعی است. این را از طریق برخی وزرای خارجه که با من تماس داشتند، و پیش از آن از طریق سفارت سوئیس اعلام کردیم.

البته ما کاملا در منطقه مشاهده می‌کردیم که آمریکا و بیش از ۲۰ کشور و از جمله تعدادی از اعضای ناتو در منطقه در حال استقرار هستند، برای اینکه موشک‌ها و پهپاد‌های ایران را منحرف یا محدود کنند تا به اسرائیل نرسد؛ اما موشک‌ها و پهپاد‌های ما به دو هدف مورد نظر اصابت کرد. حمله ما غافلگیرانه نبود و طرف‌های مقابل ما، اگرچه از ساعت و زمان حمله اطلاع نداشتند، اما می‌دانستند که به زودی این اتفاق خواهد افتاد. ما عملیاتی موفق، پاسخی صریح و پیامی روشن به رژیم صهیونیستی دادیم.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به این ادعای مجری که نود و نه درصد موشک‌ها رهگیری شد و خسارت قابل توجهی برجای نگذاشت، گفت: هدف ما هشدار دادن بود. هدف ما این بود که یک اقدام متناسب انجام دهیم و هدف ما این بود که این پیام را رژیم اسرائیل بگیرد که ما اراده لازم برای پاسخ دادن داریم. اما باز تکرار می‌کنم؛ ما هیچ‌گاه به دنبال توسعه تنش و دامنه جنگ در منطقه نبوده و نیستیم. بلکه این نتانیاهو و رژیم اسرائیل است که حیات سیاسی خود را در توسعه تنش و تداوم درگیر کردن دیگران در جنگ می‌بیند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

امیرعبداللهیان در پاسخ به این پرسش که در صورت حمایت دوباره آمریکا از اسرائیل آیا به اهداف آمریکایی ضربه می‌زنید گفت: ما وقتی می‌گوییم پاسخ حداکثری، یعنی اگر رژیم اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواهیم داد. ما در همین عملیات اخیر هم از پیش به آمریکا اعلام کردیم که پایگاه‌ها و منافع آمریکا در منطقه را هدف قرار نخواهیم داد، مگر در شرایطی که آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل، خود را در کنار این رژیم قرار بدهد. در این صورت، هیچ تعارفی نخواهیم داشت و منافع آمریکا نیز نمی‌تواند مصون بماند.

اما ما معتقد هستیم به جای پرداختن به این موضوعات، باید ریشه بحران کنونی مورد توجه قرار گیرد. دو ساعت پیش در دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کردم که ریشه بحران کنونی جنگ، نسل‌کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری است. اگر جنگ علیه غزه متوقف شود، آرامش به کل منطقه باز می‌گردد و همه ما از جمله ایران از این آرامش سود خواهیم برد.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به این سوال که اگر آمریکا بار دیگر به اسرائیل برای دفاع در برابر موشک‌های ایران کمک کند، اهداف آمریکایی در فهرست اهدافی شما قرار می‌گیرد؟ گفت: تصور می‌کنیم که آمریکا محاسبه خواهد کرد. آمریکا بر اساس پیام‌هایی که در شش ماه گذشته بین ما تبادل شده، معتقد است که از توسعه دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی‌کند. آمریکا می‌داند که این موضوع نه به نفع خودش است و نه به نفع منافعی که آمریکا در منطقه دنبال می‌کند. امیدوار هستیم آمریکا رژیم اسرائیل را متوقف کند و اجازه ماجراجویی جدید به رژیم اسرائیل ندهد. اما در صورت ماجراجویی جدید رژیم اسرائیل، شرایط و پاسخ بعدی ایران متفاوت خواهد بود.

امیرعبداللهیان درباره سخنان فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای که گفته است اگر اسرائیل به حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران ادامه دهد، ممکمن است سیاست‌های هسته‌ای ایران تغییر کند، توضیح داد: در موضوع هسته‌ای، موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام شده است. ما در این رابطه فتوای شرعی و دینی رهبری بزرگ ایران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، را داریم. بار‌ها هم اعلام کرده‌ایم که برنامه جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته‌ای تماما صلح‌آمیز است. ما بر این نگاه و تعهد خود تمرکز ویژه‌ای داریم.

اما ما شاهد بوده‌ایم در ماه‌های گذشته، بار‌ها برخی مقامات رژیم اسرائیل اعلام کرده‌اند که برای پیروزی در غزه، باید از بمب هسته‌ای استفاده کرد. به نظرم آمریکا باید بر روی رژیم ماجراجوی اسرائیل تمرکز کند که مبادا یک بحران هسته‌ای در غزه بوجود بیاورد. نتانیاهو نشان داد که به هیچ خط قرمزی پایبند نیست؛ لذا باید او را مهار کرد.

وزیر امور خارجه ایران درباره این پرسش مجری سی ان ان که چرا حضور پلیس امنیت اخلاقی در شهر‌های مختلف ایران و خیابان‌ها افزایش داشته یافته است؟ تاکید کرد: من مایل هستم خیلی شفاف بگویم. آمریکا و خیلی از کشور‌های غربی سیاست اعمال استاندارد دوگانه را در موضوعات مختلف دنبال می‌کنند. من چند روز پیش به یکی از وزرای خارجه یک کشور بزرگ اروپایی گفتم: «به یاد دارید در ماجرای فوت غم‌انگیز یک دختر ایرانی، چه هیاهویی در غرب به راه انداخته شد؟ اما امروز در حالی که بیش از پانزده هزار زن و چندین هزار کودک در غزه کشته می‌شوند، هیچ اتفاقی در این حوزه نمی‌افتد و اقدام جدی و صدای قوی از برخی دولت‌های اروپایی و دولت آمریکا در حمایت از زنان نمی‌شنویم.»

مسئله حجاب یک موضوع کاملا جا افتاده و شناخته‌شده در فرهنگ ایران است. سیاست مبتنی بر رویکرد دوگانه از طریق تحریکات و مداخلات خارجی تلاش داشت تا در پیگیری سیاست تغییر نظام در ایران، از ظرفیت زنان به‌عنوان یک اپوزسیون استفاده نماید. زنان در ایران یک بخش مهم و تاثیرگذار هستند. زنان در ایران در مناصب متنوع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش دارند. اساسا موضوع حجاب چیزی نیست که شخصیت زن ایرانی را با چنین موضوعی کسی بخواهد درگیر کند. زنان ما انسان‌های فرهیخته‌ای هستند. سهم بزرگی در جامعه ما دارند و آنها خود می‌دانند نسبت به موضوع رفتار‌های اجتماعی چگونه باید برخورد کنند. به نظرم امروزه موضوع حجاب زن ایرانی، مشکل ما در منطقه نیست. امروزه مشکل، کشتار بیش از ۳۴ هزار زن و کودک و مرد فلسطینی است و همه باید بر این موضوع تمرکز کنیم.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • ریشه بحران منطقه، نسل‌کشی و جنایات ترکیبی رژیم اسرائیل است
  • ما پیش از عملیات، به آمریکا اعلام کردیم که حمله ایران قطعی است
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • دفاع ایران قدرت امپریالیستی غرب را پوچ کرد
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک‌ها و پهپاد‌های پیشرفته‌تر در حمله به اسرائیل
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک ها و پهپادهای پیشرفته تر در حمله به اسرائیل /چرا سپاه با اطلاع قبلی حمله کرد؟/هنوز همه ورق ها فاش نشده است!