Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ دوم ستاد عیسی میرزایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، دفاع مقدس را تداوم فرهنگ عاشورا و برگرفته از مکتب امام حسین(ع) دانست و افزود: در این دفاع به حق و جانانه، مردم ایران با درس گرفتن از فرهنگ عاشورا، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار را سرلوحه خود قرار دادند و در طول این هشت سال زیباترین جلوه های مکتب حسینی را پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جمله ماندگار امام راحل مبنی بر «دفاع مقدس ابهت دو ابر قدرت جهان به دست دلاورمردان ایران اسلامی را در هم شکست»، افزود: باید توجه داشت که نبرد بین اسلام و کفر تمامی ندارد و امروز مردم ایران اسلامی در یک نبرد اقتصادی و فرهنگی با استکبار جهانی، پایمردانه از عزت و شرف نظام مقدس اسلامی حراست و دفاع می کنند و این دفاع همچنان ادامه دارد.

امیر میرزایی، دفاع مقدس را همچون یک دانشگاه هشت ساله برشمرد که درس‌های زیادی می توان از آن آموخت.وی ادامه داد: بر همین اساس باید از تجربیات آن دوران طلایی در مدیریت جامعه امروزی استفاده شود و آن تجارب و دستاوردهای گران سنگ آن باید به نسل های جدید و جوان منتقل شود تا هر کسی با هر جایگاهی این کارها را انجام دهد.

امیر میرزایی با اشاره به اینکه در دوران پس از پیروی انقلاب اسلامی، برنامه دشمنان اسلام و انقلاب برای از بین بردن نظام اسلامی از

طریق جنگ بود، گفت: جنگ هشت ساله در شرایط اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی نامناسب به ما تحمیل شد، اما در آن دوران پرتلاطم افتخار ما این بود که طی هشت سال تجاوز ارتش بعث عراق اجازه ندادیم ذره‌ای از خاک کشورمان به دست دشمنان بیافتد.

وی با تاکید بر آمادگی ارتش و نیروی زمینی قهرمان در دفاع از میهن اسلامی، یادآوری کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌ اکنون در ادامه دفاع مقدس با استقرار در مرزهای غرب و شرق کشور با چشمان همیشه بیدار خود به حراست از کیان ایران اسلامی مشغول است تا به دین خود در قبال خون شهدا پاسخ دهد.

امیر میرزایی، دستیابی به سطح بالای تولیدات دفاعی را امری بی سابقه و بی نظیر در ارتش ایران و حتی نیروهای مسلح منطقه ارزیابی کرد و افزود: بدون تردید رسیدن به چنین توانمندی وسیعی بدون حمایت های فرماندهی کل قوا و آحاد مردم از این نیروی خدمت گذار میسر نمی شد.

وی کارنامه ارتش جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر را موفقیت آمیز و بسیار درخشان خواند و ادامه داد: طی این سال ها علاوه بر حضور شجاعانه و فداکارانه در هشت سال دفاع مقدس که نتیجه آن تقدیم ۴۸ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز به اسلام و انقلاب بود، ارتش در زمینه های مختلف خدمات رسانی به مردم و ایجاد امنیت پایدار در کشور همواره در کنار ملت و سایر نیروهای مسلح بوده است.

امیر میرزایی با بیان اینکه ارتش در کنار رسالت های رزمی خود همواره در مواقع ضروری پشتیبان و خدمت گذار مردم بوده است، به حوادث زلزله آذربایجان و سیل سال های اخیر استان های خوزستان، لرستان، گلستان و ایلام اشاره کرد و گفت: ارتشیان نیروهای مردمی هستند که خود را وقف امنیت و آسایش مردم می کنند و این را وظیفه ذاتی خود می دانند.

وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی هم اکنون در بالاترین میزان سطح آمادگی رزمی و دفاعی قرار دارد، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی منتظر دستور و فرمان مقام رهبری است و همه گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی تبریز ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس اخبار کنکور ارتش جمهوری اسلامی امیر میرزایی دفاع مقدس هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت و جهاد مقدس ارتشیان در دورسازی تهدیدات دشمنان را می‌ستاییم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارسال پیامی خطاب به فرمانده کل ارتش، به مناسبت روز ارتش گفت: همت و جهاد مقدس و صادقانه ارتشیان غیرتمند در صیانت از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور و دورسازی تهدیدات دشمنان از میهن اسلامی را می‌ستاییم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارسال پیامی خطاب به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، فرارسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادر گران‌قدر امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

فرارسیدن ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی و آحاد فرماندهان، مسؤولین، مدیران و کارکنان مؤمن، شجاع و غیور آجا صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

درخشش ارتش مکتبی و انقلابی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و در میدان‌های خطیر مأموریتی که با همراهی، هم‌افزایی و هماهنگی سایر نیروهای مسلح به‌ویژه وحدت و برادری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به تولید قدرت بازدارندگی برای کشور شده است؛ برای ایران و ایرانی افتخارآمیز و برای دشمنان رشک‌برانگیز است.

همت و جهاد مقدس و صادقانه ارتشیان غیرتمند در صیانت از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور و دورسازی تهدیدات دشمنان از میهن اسلامی را می‌ستاییم و بر شهیدان و جانبازان والا مقام و رزمندگان سلحشور ارتش مقتدر و عزیز درود می‌فرستیم و تداوم خط پیشرفت و پیش‌روندگی تحسین برانگیز در نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند به مدد دانش و فناوری روز، نیروی انسانی متعهد و پاکباخته و روحیه خودباوری و خود اتکایی و توانمندی‌های بومی و درونی موجود را آرزومندیم.

دوام توفیق آن فرمانده عالی‌قدر و یکایک ارتشیان عزیز، تحت عنایات حضرت بقیةالله الاعظم (عج) و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌نمایم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

کد خبر 745135

دیگر خبرها

  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • کوچکترین تهدید دشمن با برخورد قاطع ما پاسخ داده می‌شود
  • ارتش با اقتدار و صلابت از کیان ایران اسلامی دفاع می‌کند
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک فرمانده انتظامی البرز به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • همت و جهاد مقدس ارتشیان در دورسازی تهدیدات دشمنان را می‌ستاییم
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است