Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- همزمان با ایام حزن و اندوه و اسارت اهل بیت امام حسین(ع) در ماه صفر تعزیه بازار شام و شهادت حضرت رقیه(س) در ده زیار کرمان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیین سنتی مذهبی تعزیه‌خوانی در روستای ده‌زیار استان کرمان به مناسبت ایام شهادت حضرت رقیه(س) و اسارت آل الله با اجرای گوشه‌ای از مصائب اهل‌بیت‌(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجلس تعزیه توسط هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار در فضای باز و  با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل(ع) این روستا برگزار شد.

در مجلس تعزیه بازار شام و شهادت حضرت رقیه(س) قسمت‌هایی از ورود اسرای کربلا به شهر شام و کاخ یزید، قرائت خطبه حضرت زینب‌(س) در کاخ یزید و در نهایت شهادت حضرت رقیه(س) در خرابه شام اجرای عمومی می‌شود.

از مصائب سختی که در شهر شام به اهل بیت(ع) رسید و در کتاب‌های مقاتل ذکر شده، خرابه‌نشینی اسرای کربلا و خاندان امام حسین(ع) و از دنیا رفتن دختر سه ساله حضرت سیدالشهدا(ع) است.

‌حرکت نمادین ورود کاروان اسرای کربلا به شام در ده زیار کرمان به روایت تصویر‌هیئت تعطیل نیست؛ از تولید 5000 ماسک تا اطعام 500 نیازمند در شب شهادت امام باقر(ع) در کرمان + تصاویرآیین بازسازی واقعه عاشورا در «ده‌زیار» کرمان به روایت تصویر

امام صادق(ع) در مورد نحوه شهادت حضرت رقیه(س) می‌فرماید اهل بیت(ع) را در خانه مخروبه‌ای نزدیک مسجد جامع دمشق با فاصله کمی از محل حکومت یزید جا دادند و چون آن خانه قابل سکونت نبود. وقتی اهل بیت(ع) را با آن عظمت و کرامت و شخصیتی که داشتند، در آن محل مخروبه جا دادند، به هم گفتند: (إنَّما جُعِلنا فی هذا البیت لِیَقَعَ عَلَینا فَیَقتُلُهُم) قطعا ما را آورده‌اند در این خانه خرابه که سقف‌هایش بریزد روی ما و ما را بکشند و نابود کند.

شیخ صدوق در کتاب امالی، سید ابن طاووس در لهوف نوشته‌ است خانه خرابه‌ای که در آن اهل بیت(ع) را جا داده بودند، اهل بیت(ع) از گرمای روز و سرمای شب، در آن جا در امان نبودند تا جایی که پس از مدتی، صورت دختران و زنان و کودکان پوست انداخت.

به گزارش تسنیم روستای ده‌زیار کرمان از خاستگاه‌های تعزیه کشور است که همه ساله با برگزاری سوگواره‌های ملی تعزیه باعث ارتقای سطح تعزیه استان کرمان شده و در تمام مناسبت‌های مذهبی آیین سنتی مذهبی تعزیه در این روستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عاشورا امام حسین ع استان کرمان تعزیه عاشورا امام حسین ع استان کرمان تعزیه شهادت حضرت رقیه س ده زیار کرمان اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعزیه‌خوانی ایرج خواجه امیری (فیلم)

 

 

 

منبع : فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آوازخوانی سالار عقیلی در کنار ایرج خواجه امیری در پشت صحنه کنسرت (فیلم) واکنش ایرج خواجه امیری به نوازنده خیابانی (فیلم) اجرای دلنشین من یه پرنده م توسط ایرج خواجه امیری و یک نوازنده خیابانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • بانو غمخواری ناجی پنج زندگی شد
  • تعزیه‌خوانی ایرج خواجه امیری (فیلم)
  • یادی از سید شهیدان اهل قلم؛ نماد روشنفکری دینی در ایران
  • تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر توسط ایرج خواجه امیری
  • فضای افکار عمومی کاملا به نفع جبهه مقاومت است/ «وعده صادق» را درست روایت کنیم + فیلم