Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:33:35 GMT

آغاز کشت پاییزه کلزا در شهرستان بن

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۰۰۲

آغاز کشت پاییزه کلزا در شهرستان بن

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، باقر باقری مدیر جهاد کشاورزی بن گفت: امسال سه هزار و ۵۰۰ تن گندم آبی و دو هزار و ۵۰۰ تن گندم دیم از مزارع این شهرستان برداشت شد.

او با اشاره به آغاز کشت پاییزه در این شهرستان افزود: کشت پاییزه کلزا در سطح ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

آغاز کشت پاییزه غلات آبی و دیم در کیار

باقری زمان برداشت کلزا را اواخر خرداد و اوایل تیر بیان و اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن زمان برداشت سیب‌زمینی از مزارع، کشاورزان به طور معمول پس از برداشت سیب‌زمینی کشت پاییزه گندم و جو را انجام می‌دهند.

او با اشاره به استفاده دو رقم سرداری و آذر ۲ برای گندم گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار گندم به صورت دیم و یک هزار و ۱۰۰ هکتار گندم به صورت آبی در این شهرستان کاشته می‌شود.

باقری با بیان اینکه سطح زیر کشت جو دیم در شهرستان بن ۸۰۰ و جو آبی ۵۰۰ هکتار است افزود: جو دیم دو تیپ دارد که یکی در بهار و دیگری در پاییز کشت می‌شود.

او همچنین با اشاره به اینکه نخود و عدس در سطوح کوچک به صورت دیم و آبی در این شهرستان کاشته می‌شود اضافه کرد: لوبیا یکی از حبوبات مورد استفاده کشاورزان برای کاشت به صورت آبی است و هم اکنون سطح زیر کشت ارقام مختلف لوبیا در این شهرستان بیش از ۱۱۰ هکتار است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت کلزا گندم آبی کشت پاییزه کشت پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر جهاد کشاورزی مهران با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم از مزارع اظهار داشت: در شهرستان مهران چهل هزار اراضی کشاورزی وجود دارد که کشاورزان مهرانی امسال پانزده هزار از این اراضی را به کاشت گندم اختصاص داده اند.   شیرخانی در ادامه افزود: پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت بیش از ۳۵  هزار تن گندم برداشت و به مراکز خرید تحویل داده شود.   وی اضافه کرد: امسال بیش از ۵۰ کمباین کار برداشت را در شهرستان مهران بر عهده دارند و کشاورزان می‌توانند گندم‌های برداشت شده به سه مرکز خرید در این شهرستان با قیمت مصوب تحویل دهند.   گفتنی است کار برداشت گندم از مزارع شهرستان مهران تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام