Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و چهلمین سالروز آغاز جنگ تحمیلی، تأسی به فرهنگ دفاع مقدس را در زمان کنونی بیش از هر زمان دیگری ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، متن پیام محمدرضا پورمحمدی به این شرح است:

دفاع مقدس، مصداق بارز فرهنگ ایثار و تجلی دلدادگی خالصانه پاک‌ترین بندگان خدا به درگاه معبود خویش بود که در تاریخ پرفرازوفرود ایران اسلامی، از بزرگترین و برجسته‌ترین افتخارات ملت بزرگ ما به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز 40 سال از آغاز جنگی نابرابر می‌گذرد که در یک سوی آن، قدرت‌های استکباری با تمام توان نظامی و رسانه‌ای خود ایستاده بودند و در سوی دیگر، ملتی مجاهد و مظلوم که ایثارگرانه پای حراست از ارزش‌ها و آرمان‌های خود ایستاد و نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارور ساخت.

بی‌تردید حادثه تاریخ‌ساز جنگ هشت ساله  تا همیشه تاریخ بر تارک انقلاب شکوهمند اسلامی همچون نگینی تابناک خواهد درخشید و چراغ راه ملت ایران در عبور از گردنه‌های سخت و پرخطر خواهد بود.

جوانان مومن، پاک‌نهاد و خلاق ما با اعتماد به نفس بالای خود در مهندسی جنگ و ساخت تجهیزات نظامی، میراثی را به یادگار گذاشتند که امروزه عرصه‌های مختلف علم و فناوری را به تسخیر دانشمندان جوان ما درآورده است.

اکنون که جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، همه ظرفیت خود را برای به بن‌بست کشاندن انقلاب اسلامی به کار گرفته و جنگ تمام‌عیار اقتصادی را علیه ملت ایران آغاز کرده است، تأسی به فرهنگ دفاع مقدس بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی و همچنین ادای احترام به جایگاه رفیع جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم ایثارگران، سرافرازی همیشگی ملت بزرگ ایران و بویژه مردم بصیر و زمان‌شناس آذربایجان شرقی را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دفاع مقدس تبریز آذربایجان شرقی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز یزد، نمایندگان رده‌های مختلف ارتش مستقر در استان به مناسبت ۲۹ فروردین ماه؛ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با استاندار یزد دیدار و گفتگو کردند.


استاندار یزد در این نشست، ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ارتش، اظهار کرد: حماسه بزرگ نیرو‌های مسلح کشور حقیقتا ابرقدرت بودن ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی را متبلور کرد.


وی با اشاره به بیانات شهید سردار سلیمانی مبنی بر اینکه «آغاز کننده جنگ شما هستید، اما پایانش را ایران تعیین می‌کند» گفت: هراس و تکذیب حمایت‌های کشور‌های پشتیبانی کننده مادی و معنوی رژیم صهیونیستی و توصیه آنها به اسرائیل مبنی بر عدم واکنش، بسیار غرور آفرین است.


مهران فاطمی ادامه داد: هشدار قاطع ایران به اسرائیل مبنی بر حمله قوی‌تر در صورت واکنش، پس از پرتاب موشک‌های رده ۳ و ۴ از فاصله بیش از ۲ هزار کیلومتری و عبور از سد گنبد آهنین و اصابت به اهداف مد نظر، اقدامی عزت‌مندانه بود.


وی با بیان اینکه برای یک ملت مسئله‌ای بالاتر از کرامت، عزت و غرور ملی نیست، گفت: همه این‌ها به برکت جانفشانی‌های شهدا و ایستادگی و درایت نیرو‌های مسلح در سایه توجهات حضرت ولی عصر و ولایت مطلقه فقیه؛ انجام شده و این حماسه بی بدیل در تاریخ ماندگار خواهد شد.


استاندار یزد در ادامه با اشاره به اینکه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به دیگر شهدا، کمتر در بین جامعه شناخته شده هستند، عنوان کرد: باید نقش ارتش در دفاع مقدس و تامین امنیت کشور تبیین و شهدای این مجموعه بیش از پیش معرفی شوند.


وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تدوین زندگینامه شهدای ارتش و برگزاری یادواره‌های شهدای ارتش استان توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد.


فاطمی همچنین خدمات بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و به کارگیری تجهیزات و ادوات در زمان وقوع بحران‌های مختلف از جمله حادثه سیل سال گذشته را یکی از اقدامات ارزشمند این مجموعه در استان یزد عنوان کرد.


وی از جذب نیروی انسانی به عنوان یکی از اقدامات لازم در زمینه استقرار یگان ارتش در استان نام برد و گفت: لازم است تا در مقطع انتخاب رشته دانش آموزان، جلسه‌ای با مشاورین برگزار و ضرورت ورود به ارتش، اهمیت و جایگاه آن برای نسل جوان کشور تبیبن شود.


استاندار یزد با بیان اینکه استقرار یگان ارتش در استان از جهت ایجاد امنیت پایدار در سطح کشور و استان اهمیت دارد، عنوان کرد: پیگیری و برنامه‌ریزی در راستای استقرار یگان ارتش در یزد به عنوان هشتمین استان پهناور در قلب کشور و شرایط مناسب آن به لحاظ پدافندی در دستور کار قرار دارد.


عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در پایان بر ضرورت رسیدگی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارتش و نیرو‌های بازنشسته و مشغول به کار ارتش در استان و همچنین پیگیری و رفع مسائل و مطالبات آن‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش
  • پیام تبریک فرمانده انتظامی البرز به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس