Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه روسیه شامگاه دوشنبه گفت که مسکو و آنکارا در حال کار بر روی توافق‌نامه‌ای برای تثبیت آتش‌بس در لیبی هستند.

- آمریکا شامگاه دوشنبه هشداری را به شهروندانش در بحرین اعلام کرد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه جلسه کابینه را به‌طور ناگهانی ترک کرد.

- رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه با انتقاد از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، اعلام کرد که واشنگتن با در پیش گرفتن این رویکرد به اعتبار سازمان ملل متحد ضربه می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی خود با فرید زکریا را متذکر شد.

- وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که ورود زائران خارجی به این کشور برای مراسم اربعین سال جاری ممنوع است.

- نماینده جدید آمریکا در امور ایران طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری «العربیه» گفت که واشنگتن از متحدان اروپایی خود در زمینه اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ناامید شده است.

- یک کاروان پیشتیبانی نیروهای آمریکایی‌ در استان صلاح‌الدین عراق هدف حمله قرار گرفت.

- نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهوری این کشور در مدیریت بحران کرونا، گفت که وی توانایی لازم برای مقابله با چالش‌هایی که پس از پاندمی در کشور ایجاد شده بود را نداشت.

- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد طی اظهاراتی مضحک، اقدام‌های این کشور در شورای امنیت را «پیگیری صلح» خواند.

- معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که در صورت فراهم شدن شرایط بهداشتی ناشی از همه‌گیری کرونا، نشست بعدی کشور‌های ضامن روند آستانه در ایران برگزار خواهد شد.

- معاون وزیر خارجه روسیه درباره توافق پیشنهادی ایالات متحده در مورد پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای (پیمان استارت نو) گفت که مسکو نمی‌تواند شروط آمریکا درباره تمدید این پیمان را بپذیرد.

- وزیر خارجه آمریکا گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر در این کشور تاثیری بر سیاست واشنگتن در قبال تهران ندارد.

- رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که رژیم صهیونیستی از بیش از ۱۰ سال قبل در بحرین دفتر حافظ منافع داشته و آن را اداره می‌کند.

- برخی منابع گزارش دادند که منطقه سبز بغداد بامداد امروز -سه‌شنبه- هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

- وزیر خارجه ونزوئلا با انتقاد از دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و رئیس‌جمهوری ونزوئلا آن را غیرقانونی و تهاجمی خواند.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی آمریکا اربعین نیکولاس مادورو دونالد ترامپ منطقه سبز بغداد کلی کرافت وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند

 وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا شماری از سیاستمداران روس را تحریم کرد اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تصویب کرد

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟