Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عقیده رئیس جمهور چین مناسبات و منافع کشورها باید با نظام و مقررات هماهنگ شود و نباید کشورهای زورگو برای آن تصمیم گیری کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، شی جین پینگ رئیس جمهور خلق چین دوشنبه 31 شهریور در سخنرانی ویدیویی خود در نشست سران به مناسبت گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل تاکید کرد: هدف و اصول منشور سازمان ملل معیار اصلی برای سروسامان دادن مناسبات بین المللی است و پایه مهمی برای ثبات نظم بین المللی به شمار می رود که بدون تردید باید حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناسبات و منافع کشورها باید با نظام و مقررات هماهنگ شود و نباید کشورهای زورگو برای آن تصمیم گیری کنند. کشورهای بزرگ باید به عنوان طرفداران و مدافعان قانون بین الملل پیشگام شوند و تعهدات خود را رعایت کنند و به استثناها نپردازند. باید از استانداردهای دوگانه خودداری کنند و همچنین نمی توانند قوانین بین المللی را تحریف کنند، نباید به نام قانون، حقوق و منافع قانونی سایر کشورها را نقض و صلح و ثبات بین المللی را تخریب کنند.

وی گفت که سازمان ملل باید عدالت را حفظ کند. کشورهای بزرگ و کوچک باید به یکدیگر احترام بگذارند. هیچ کشوری حق تصرف امور بین الملل و تسلط بر سرنوشت سایر کشورها ندارد، نیز حق ندارد مزایای توسعه را در انحصار خود داشته باشد و اعمال هژمونی را در جهان گسترش دهد. هیچ راهی برای یک جانبه گرایی وجود ندارد. همه کشورها باید با پایبندی بر مشورت، ساخت و اشتراک مشترک، از امنیت عمومی حفاظت کنند و مشترکا از ثمرات توسعه بهره مند شوند تا سرنوشت جهان به طور مشترک تحت کنترل قرار گیرد.

رئیس جمهور چین گفت افزایش نمایندگی و صدای کشورهای در حال توسعه در سازمان ملل ضروریست تا به این ترتیب سازمان ملل بتواند منافع و خواسته های اکثر کشورها را به صورت متعادل تری منعکس کند.

جین پینگ تاکید کرد که اندیشه جنگ سرد، ترسیم خطوطی با ایدئولوژی و انجام بازی های مجموع صفر، نه می تواند مشکلات کشوری را حل کند و نه می تواند با چالش های مشترکی که بشر با آن رو به روست، مقابله کند. آن چه ما باید انجام دهیم این است که تهدید و تعارض را جایگزین گفت‌وگو و رایزنی کنیم. منافع کشور خود را با منافع مشترک کشورها پیوند داده و در جهت همگرایی منافع مشترک کشورها تلاش و خانواده بزرگ جهانی هماهنگ و همراه ایجاد کنیم.

رئیس جمهور چین افزود: چین اولین کشوری است که منشور سازمان ملل متحد را به امضا رسانده، از بنیانگذاران سازمان ملل متحد بوده و تنها عضو دایمی از کشورهای در حال توسعه در شورای امنیت است. چین همواره اجرا کننده چند جانبه گراییی بوده، به طور فعال در اصلاح و ساخت سیستم حکمرانی جهانی شرکت کرده، نیز قاطعانه از سیستم بین المللی با محوریت سازمان ملل، نظم و ترتیب بین المللی بر پایه قوانین بین المللی و نقش محوری سازمان ملل در امور بین المللی دفاع می کند. چین مایل است همراه با طرف ها برای ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک تلاش کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل اخبار چین سازمان ملل اخبار چین رئیس جمهور چین سازمان ملل بین المللی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند

رئیس جمهور روابط ایران و پاکستان را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.   به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در بدو ورود به پاکستان با «محمد اسحاق‌دار» وزیر امور خارجه این کشور که برای خوش‌آمدگویی در هتل محل اقامت رئیس جمهور حضور یافته بود، دیدار کرد.   رئیس جمهور در این دیدار روابط دو کشور را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.   رئیسی با بیان اینکه اگر همه کشورها و ملل اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این حد به فلسطینیان مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه ظلم کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، لذا در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.   «محمد اسحاق‌دار» نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس جمهور، رهبری جمهوری اسلامی ایران برای امت اسلامی به خصوص در مسئله فلسطین را حائز اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.   وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری‌های گسترده و سازنده با ایران خاطرنشان کرد: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقویت همبستگی دارد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود رئیسی پیش از سفر به پاکستان و سریلانکا : هدف‌گذاری ما رسیدن به مبادلات ۱۰ میلیارد دلاری است / مردم پاکستان، علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند اقدام متفاوت رئیسی در سفر به پاکستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • رئیس‌جمهور لهستان: روسیه در صورت پیروزی احتمالا به کشورهای دیگر حمله می‌کند