Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک هدی القرآن به بررسی موانع توقف جنگ یمن بعد از ۲۰۰۰ روز پرداخته و مهم‌ترین عامل آن را پروژه آمریکایی- صهیونیستی برای فرسایشی سازی این جنگ توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی بنیاد گفتگو و دوستی ملل؛ گفتگوی زنده‌ مجازی با عنوان «موانع صلح در یمن» با حضور حامد البخیتی، فعال رسانه‌ای و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک الهدی یمن ترتیب دد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به عوامل طولانی شدن جنگ در یمن و عبور آن از مرز 2000 روز به چهار دلیل برای ادامه این جنگ اشاره کرد و گفت که دلیل نخست آن، پروژه آمریکایی - صهیونیستی در منطقه و تقابل طبیعی آن با محور مقاومت است. البخیتی دلیل دیگر برای طولانی شدن جنگ در یمن را ضعف رژیم‌های سعودی و اماراتی در مدیریت منطقه دانست. از نظر وی، دلیل سوم استمرار جنگ، محاصره یمن است که یکی از کشنده‌ترین سلاح‌هایی است که مردم یمن را هدف قرار داده است. البخیتی گفت که دلیل چهارم پنجاه سال انحراف در رفتار و اخلاق و تحریف در عقاید و مفاهیم دینی در یمن بوده است.

یمن|جنگنده های سعودی-اماراتی استان «مأرب» را بمباران کردنددست و پا زدن حاکمان عربستان برای جلوگیری از موفقیت انصارالله در فتح دژ «مأرب»

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک هدی القرآن در بخش دیگری از مصاحبه به موانع صلح در یمن پرداخته و توضیح داد که در مفهوم صلح در پروژه آمریکایی و فهم یمنی اختلاف وجود دارد. صلح در پروژه آمریکایی به معنای تحقیر و تسلیم است. این مفهوم برای اشغال فلسطین و هدف قراردادن کشورها و مردم توسعه یافته است.

البخیتی افزود که در یمن، نه تنها ساختار اجتماعی یا هویت یمنی، بلکه نهادهای نظامی، انسجام مردمی و سایر بنیان‌های صلح نیز به طور کامل از بین رفته است.

وی تاکید کرد: فروش سلاح توسط کشورهای غربی، ضعف چین در نبرد اقتصادی، ضعف روسیه در پیشرفت ابتکارات صلح و عدم دیده‌ شدن توسط مردم جهان از موانع صلح در یمن است. این تحلیلگر یمنی اظهار داشت: مورد تعرض واقع شدن محور مقاومت اسلامی و بین المللی، مانع دیگر صلح در یمن است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروژه آمریکایی صلح در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد

صندوق بین المللی پول طی آخرین گزارش اقتصادی خود اعلام کرد که ایران به رشد اقتصادی 5.4 درصدی رسیده است. چند نکته در این ارتباط اهمیت دارد. اول اینکه، این رشد اقتصادی را مرهون بخش نفت و گاز هستیم. رشد مثبت این بخش به بالا رفتن رشد اقتصادی کشور کمک کرد، در حالی که رشد اقتصادی بخش هایی مانند خدمات و کشاورزی منفی بود.

دومین موضوع مهم این است که رشد اقتصادی مورد بحث در شرایط تحریمی به دست آمد. در حالی که تحریم کنندگان قصد داشتند از صادرات نفت و گاز کشور ممانعت به عمل بیاورند و ما را با بن بست مواجه کنند، موفق به خنثی سازی تحریم ها و دستیابی به رشد اقتصادی مطلوبی شدیم.

موضوع مهم دیگر این است که در حالی کشورمان رشد اقتصادی 5.4 درصدی را تجربه کرد که کشورهای در حال توسعه به طور متوسط رشد 4.1 درصد داشتند. بنابراین، نسبت به کشورهای هم رده خود رشد بهتری را تجربه کرده ایم. حتی عربستان در منطقه خاورمیانه رشد منفی را تجربه کرد و برخی کشورهای پیشرفته نیز وضعیت خوبی به لحاظ این شاخص ندارند.

نظرات رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها را در خصوص موفقیت ایران در خنثی سازی تحریم ها و فروش نفت و گاز کشور در ادامه می خوانید.

جوکار با اشاره به این موضوع که ما وابستگی به درآمدهای نفت و گاز در کشور داریم و به همین دلیل این صنایع هدف تحریم ها قرار گرفت، تصریح کرد: اینکه توانستیم با وجود تحریم ها به فروش نفت و گاز بپردازیم و از درآمدهای حاصله برای اداره کشور استفاده کنیم، اتفاق مثبتی است.

وی ادامه داد: فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی بر اثر به اجرا گذاشتن سیاست های صحیح و تعامل با دیگر کشورها از طریق دیپلماسی هوشمند و فعال انرژی دولت سیزدهم حاصل شد. هر چقدر بتوانیم در شرایط فعلی درآمدهای بیشتری کسب کنیم به نفع کشور است و نشان دهنده مهارت ما در خنثی سازی تحریم هاست. از همین محل توانستیم رشد اقتصادی خوبی نیز به دست آوردیم و با توجه به امکان رشد این بخش، باید توسعه در این بخش تداوم یابد.

جوکار گفت: ما در زمینه همکاری با پالایشگاه های فراسرزمینی و سهامداری در آن ها سیاست درست و منطقی ای را به اجرا گذاشتیم. با توجه به دانش فنی ای که در حوزه نفت و گاز طی سالیان دراز به دست آورده ایم، توانستیم در این پالایشگاه ها به همکاری بپردازیم و زمینه را برای فروش نفت خود مهیا کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: همکاری در پالایشگاه های فراسرزمینی به این جهت اهمیت دارد که کشور هدف به نفت ما وابسته می شود و پالایشگاه خود را بر اساس ویژگی های نفت ما تنظیم می کند، این به معنای بازارسازی تضمینی برای فروش نفت کشور در درازمدت است.

جوکار گفت: یکی دیگر از سیاست هایی که به منظور ایجاد بستری برای فروش نفت و گاز کشور به اجرا گذاشتیم، افزایش تعاملات با دیگر کشورها بود. به اجرا گذاشتن یک دیپلماسی فعال اقتصادی و سیاسی به ما کمک کرد که در شرایط تحریم نفت و گاز خود را بفروشیم و از درآمدهای ارزی اش سود ببریم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: ظرفیت های فراوانی در زمینه گسترش روابط با همسایگان وجود دارد. از آنجائیکه اشتراکات زیادی با آن ها داریم، توانستیم به استفاده از این فرصت بپردازیم و بیش از پیش تعاملات تجاری خود را با آن ها گسترش دهیم.

وی در خصوص سیاست اتکا به خود و استفاده حداکثری از توان داخلی و دانش بنیانی کشور که در دولت فعلی با هدف افزایش تولید و صادرات نفت و گاز به اجرا گذاشته شد، تصریح کرد: واقعیت این است که ما تجربیات خوبی طی سالیان گذشته در حوزه نفت و گاز به دست آورده ایم. با اعمال سیاست اتکا به خود، تلاش کردیم از این تجربیات در عمل به نفع کشور استفاده کنیم.

جوکار در پایان تأکید کرد: مسیر رشد اقتصادی کشور از رهگذر اعتماد به خود و نگاه به داخل می گذرد. تجربه ثابت کرده است که هر جا به خودمان و داشته هایمان تکیه کرده ایم، نتیجه خوبی گرفته ایم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | پروژه های فعال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۳
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • شیخ یاسین: پاسخ ایران، پوشالی بودن اسرائیل را ثابت کرد
  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود
  • اضافه شدن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به امکانات تپسی
  • رسانه عبری: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنهاست