Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:37:02 GMT

روند رو به زوال ۲۰ ساله‌ی آبخوان‌های خاتم یزد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۴۴۴

روند رو به زوال ۲۰ ساله‌ی آبخوان‌های خاتم یزد

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: خشکسالی‌های متوالی از یک سو و افزایش چاه‌ها از سوی دیگر، طی ۲۰ سال گذشته روند رو به زوال آبخوان‌های خاتم را رقم زده‌اند.

«محمدمهدی جوادیان زاده» در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان خاتم که در راستای رویداد آبی برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله آب و حفاظت از این منابع، اظهار کرد: شهرستان خاتم در کنار شهرستان ابرکوه، قطب‌های کشاورزی استان را تشکیل می‌دهند که متاسفانه از نظر منابع آبی وضعیت خوبی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خشکسالی های پی در پی از یک سو و افزایش چاه ها از سوی دیگر، طی ۲۰ سال گذشته روند رو به زوال آبخوان‌های خاتم را رقم زده‌اند به نحوی که براساس آماربرداری‌ها کیفیت و کمیت این منابع به شدت تحت الشعاع برداشت‌ها قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان این که اختلال در تامین آب مورد نیاز شهرستان خاتم، مسئولان مربوطه را نگران کرده است، گفت: اگر روند برداشت‌ها و کسری مخازن به همین شکل ادامه یابد، در آینده‌ای نزدیک امکان تامین آب وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به این که دو نوع مدیریت برای حفظ و نجات منابع آب وجود دارد، تصریح کرد: مدیریت تامین و مدیریت مصرف، دو رویکردی است که برای نجات این منابع و تامین آب مورد نیاز مردم وجود دارد.

جوادیان زاده ادامه داد: با توجه به این که مدیریت تامین به معنای ایجاد منابع آب جدید است و در مقابل ما، منبع آب جدیدی در این شهرستان نداریم، باید مدیریت مصرف را در دستور کار خود قرار دهیم تا با کاهش میزان برداشت آب، تعادل را در سفره‌ها برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات حفاظتی و مدیریت صحیح آب باعث کاهش افت سطح تراز آب زیرزمینی می‌شود و راهکاری است که هم منابع آب را مدیریت کنیم و هم معیشت کشاورزان را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «جواد میربهبودی» سرپرست فرمانداری خاتم نیز در پایان این نشست به بیان چالش‌ها و وضعیت منابع آبی این شهرستان پرداخت و خواستار رفع مشکل چاه های اضطراری خوانسار و تامین آب مجتمع‌های گلخانه‌ای شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شركت آب منطقه اي يزد چاه هاي كشاورزي خاتم تامین آب منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

شکیبا مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاتم گفت: دومین جلسه شورای آموزش و پرورش با محوریت برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای هر چه بهتر برگزار شدن کنکور سراسری همکاری لازم را داشته باشند.

شکیبا بیان کرد: آزمون کنکور در دو مرحله اردیبهشت ماه و تیرماه برگزار می‌شود که در مرحله اول ۶ و ۷ اردیبهشت ماه دو حوزه دبیرستان دخترانه انقلاب اسلامی و دبیرستان پسرانه نمونه امام حسین آزمون برگزار می‌شود.

شکیبا گفت: امسال ۴۵۲ دانش آموز در کنکور سراسری با هم به رقابت می‌پردازند که ۲۰۰نفر در رشته علوم تجربی،۲۰۴ نفر در رشته علوم انسانی، ۳۳ نفر در رشته هنر و ۱۵ نفر در رشته زبان انگلیسی شرکت کردند.

در ادامه اکبریان فرماندار شهرستان خاتم در این جلسه بر آمادگی ادارات آب و برق جهت جلوگیری از قطع آب و برق حوزه‌های برگزاری آزمون، حضور نیرو‌های انتظامی در حوزه‌های برگزاری آزمون جهت تأمین امنیت، استقرار آمبولانس ۱۱۵ در محل حوزه‌های برگزاری آزمون و فراهم کردن محیطی مناسب جهت هر چه بهتر برگزاری شدن کنکور سراسری ۱۴۰۳ در شهرستان تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر