Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری گفت: نتایج اولیه مجاز شدگان انتخاب رشته ۳۰ شهریور به همراه اعلام اسامی نفرات برتر بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار گرفت.  

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: انتخاب رشته از فردا (چهارشنبه، ۲ مهر) آغاز و تا شنبه، ۵ مهر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت در نظر گرفتن این فرصت ۴ روزه به تعویق افتادن کنکور و تسریع در فرآیند اعلام نتایج است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش درباره زمان بندی اعلام نتایج نهایی کنکور تصریح کرد: بعد از فرآیند انتخاب رشته از ۲ تا ۵ مهر، اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص ۱۳ مهر اعلام می‌شود.  

او بیان کرد: نتایج نهایی کنکور سراسری تا هفته اول آبان اعلام می‌شود و کارنامه نهایی داوطلبان هفته دوم آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

زرین آمیزی گفت: فرآیند پذیرش در رشته‌های صرفا با سوابق تحصیلی و بدون آزمون که پذیرش در آن‌ها بر اساس معدل کتبی نهایی دیپلم انجام می‌شود، از رشته‌های با آزمون جدا شده است و داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام و انتخاب رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها صرفا با سوابق تحصیلی انجام می‌شود، با مراجعه به سایت سازمان سنجش تا تاریخ ۷ مهر برای به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

او یادآوری کرد: در صورتی كه داوطلب در هر دو روش پذيرش (با آزمون و بدون آزمون) در رديف پذيرفته شدگان نهايی قرار بگیرد، منحصرا می‌تواند در يكی از رشته های قبولی ثبت نام و ادامه تحصيل دهد.

گفتنی است، با انتخاب رشته های با گزینش بومی، احتمال قبولی داوطلب در دانشگاه های منطقه بومی يا مناطق نزديک به آن بيشتر است. در صورتیکه داوطلب در زمان ثبت نام، اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را اعلام نکرده است هم اکنون با پرداخت مبلغ ۱۸۶ هزار ریال از طریق سایت سازمان سنجش می‌تواند نسبت به اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های مذکور اقدام کند.

بیشتر بخوانید

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ منتشر شد + دانلود رتبه برتر‌های کنکور تجربی ۹۹ در چه مدارسی درس خواندند؟ رتبه برتر‌های کنکور ۹۹ دانش‌آموزان کدام مدارس و آموزشگاه‌ها بودند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور سراسری سایت سازمان سنجش کنکور سراسری انتخاب رشته ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رییس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می شود.

کد خبر 6088285

دیگر خبرها

  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳