Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پاکستان در ملاقات تودیع سفیر چین اعلام کرد: اسلام آباد مصمم است سی پیک را با حداکثر سرعت پیش ببرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز؛ «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در ملاقات با «یاو جنگ» سفیر چین در اسلام آباد اعلام کرد: منتظر تحقق سفر رئیس جمهور چین به پاکستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این سفر تفاهم نامه های همکاری متعددی میان چین و پاکستان امضا خواهند شد که به سود هر دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان افزود: طی سال های اخیر تلاش زیادی برای گسترش روابط پکن و اسلام آباد صورت گرفته که نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشته است.

عمران خان اضافه کرد: با تکمیل فاز نخست کریدور اقتصادی چین و پاکستان –سی پیک- رشد اقتصادی قابل توجهی در مناطقی که این کریدور از آنها عبور کرده است مشاهده می شود.

وی گفت: به زودی فاز دوم سی پیک نیز آغاز می شود و هزاران فرصت شغلی برای جوانان پاکستانی ایجاد خواهد شد.

رهبر حزب تحریک انصاف اظهار داشت: سی پیک می تواند به دیگر کشورهای منطقه نیز گسترش پیدا کند و آنها نیز از این پروژه اقتصادی استفاده کنند.

سفیر چین نیز در این دیدار تاکید کرد: پکن و اسلام آباد علاوه بر روابط اقتصادی، دغدغه های استراتژیک مشترکی دارند که به تعامل بیشتر آنها در منطقه کمک می کند.

چین با اجرای سی پیک بزرگ ترین سرمایه گذاری خارجی در خاک پاکستان را به ارزش 46 تا 60 میلیارد دلار اجرا کرده است و بخش های آن در حال تکمیل است.

وزارت خارجه پاکستان: تلاش هند برای متوقف کردن سی پیک شکست خواهد خوردپکن از تلاش پاکستان برای سرعت بخشیدن به تکمیل سی پیک تقدیر کرد«سی پیک» برگ برنده دولت پاکستان برای غلبه بر بحران اقتصادیصف آرایی ائتلاف آمریکا و هند مقابل اتحاد چین و پاکستان در سی پیک

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کریدور اقتصادی چین و پاکستان اخبار چین عمران خان اخبار پاکستان کریدور اقتصادی چین و پاکستان اخبار چین عمران خان اخبار پاکستان اسلام آباد سی پیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، در این نمایشگاه که با مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان برگزار شد ده‌ها نسخ خطی قرآن کریم که قدمت برخی از آنها به بیش از پنج قرن باز گردد در معرض دید جمع کثیری از فعالان حوزه خطاطی، علوم قرآنی و علاقه‌مندان به فرهنگ قرآن قرار گرفت.
مراسم افتتاح این نمایشگاه با تواشیح خوانی گروه «آل یاسین اهواز» آغاز شد و پس از آن «مجید مشکی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان و «قبله ایاز» رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان در مورد اهمیت این نمایشگاه و فضیلت ماه مبارک رمضان سخنرانی کردند.
«قبله ایاز» رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها در ماه بهار قرآن می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ قرآنی در میان عموم مردم ایفا کند.
وی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاکستان اظهار داشت: استقبال پرشور از این نمایشگاه بیانگر نیاز به ترویج فرهنگ قرآنی در زندگی تک تک افراد جامعه است که در عصر حاضر بیش از پیش احساس می‌شود.
رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان تمسک به قرآن همبستگی و اتحاد اسلامی در سایه فرآمین قرآنی را تنها راه مقابله با چالش‌ها و مسائل پیش روی امت اسلامی دانست.
این نمایشگاه به مدت سه روز در مرکز تجاری صفا گولد مال شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان دایر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • نشان افتخار رئیس جمهوری برای یک بازیکن پرسپولیس
  • نشان افتخار رئیس جمهوری برای یک بازیکن پرسپولیس | اتفاق تاریخی رقم خورد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است