Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد تنظیم بازار از تعیین قیمت کنجاله سویا با نرخ ۲۷۰۰ تومان در بنادر مشروط به اینکه بانک مرکزی هزینه نقل و انتقال در قالب فیش خدمت را تامین کند خبر داد و گفت: ارز روغن خام نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد رضا کلامی در خصوص مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت کنجاله سویا را در بنادر 2700 تومان تعیین کرد و بانک مرکزی باید هزینه های مرتبط با نقل و انتقال ارز و کارمزد را در قالب فیش خدمت برای واردکننده لحاظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابتدای سال تا 29 شهریورماه 4 میلیون و 800 هزار تن واردات ذرت داشتیم که تامین این ماده نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است. همچنین، مصرف سالانه ذرت 10 میلیون تن بوده که 9 میلیون و 200 هزار تن آن از محل واردات و 800 هزارتن دیگر از محل تولید داخلی تامین می شود.

*افزایش 17 درصدی تخصیص ارز روغن خام

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صمت در خصوص روغن خام، دانه های روغنی و کنجاله سویا نیز گفت: خوشبختانه روند تخصیص ارز برای واردات این کالاها توسط بانک مرکزی مثبت شده است و تخصیص ارز روغن خام نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد و کنجاله سویا 5 درصد افزایش یافته است.

کلامی با اشاره به اینکه مجموع موجودی کالاهای اساسی بنادر کشور بیش از سه میلیون و 300 هزار تن است که این میزان از موجودی امیدبخش است، خاطر نشان کرد: این موجودی قبلاً 4 میلیون تن بوده است، ولی با توجه به مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر اینکه واردکنندگان به شیوه اعتباری می توانند کالای خود را وارد کشور کنند، باعث شده بخش خوبی از کالاها از بنادر بارگیری شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه قیمت کنجاله سویا را در بنادر 2700 تومان تعیین کردیم ولی این قیمت، مشروط بر این است که بانک مرکزی هزینه های مرتبط با نقل و انتقال ارز و کارمزد را حتما در قالب فیش خدمت برای واردکننده لحاظ نماید تا واردات این محصول با صرفه اقتصادی باشد و انگیزه های لازم برای تامین این کالا فراهم شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت صنعت و معدن بانک مرکزی ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت و معدن بانک مرکزی ستاد تنظیم بازار ستاد تنظیم بازار کنجاله سویا بانک مرکزی روغن خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات روز گذشته (۴ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات امروز (۵ اردیبهشت) با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر در کانال ۱۵ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۹ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۴۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6087541 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟