Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرهنگ اسماعیل تنها جانشین پلیس راه هرمزگان در یادداشتی با عنوان تصادف با احشام و شترهای رهاشده و سرگردان به بررسی علل و عوامل بروز این تصادفات و خسارات ناشی از آن پرداخته است.

تصادف با احشام‌ درجاده های استان هرمزگان  دو درصد از تصادفات جاده‌ای را در استان هرمزگان تشکیل می‌دهد و در 4 سال اخیر باعث کشته ومجروح شدن ۱۲۰ نفرشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲ درصد تصادفات بااحشام درشب اتفاق می افتد و بیشترین تصادفات در جاده‌های شرق استان و حدفاصل دانشگاه هرمزگان تا دوراهی چغازردی - میناب رخ داده است.

ببشترین علل وقوع تصادف عدم توجه به جلو از سوی رانندگان و رها کردن احشام‌ و شتر و قصور و سهل انگاری در نگهداری شتر و احشام گاو، بز و گوسفند و یا قصور سازمان‌های مسئول توسط افسران کارشناس تصادفات پلیس راه تشخیص داده شده است.

اقدامات خوبی در راستای کاهش تصادفات با احشام صورت گرفته ولی باتوجه به اهمیت و حساسیت موضوع لازم است همه ما در هر نقش و مسئولیت شخصی واجتماعی چه مالک احشام باشیم بادقت در نگهداری احشام و رهانکردن شتر بدون ساربان و بخصوص به محض غروب آفتاب، آموزش توسط رسانه‌ها، سایت و خبرگزاری ها و مدیران کانال و صفحات در شبکه مجازی که اکنون درهمه روستاهاوشهرها نیز فراگیر شده است، به این امر مهم پرداخته و آن را مورد توجه قرار دهیم.

در شرایط کرونا که آموزش حضوری سخت‌تر شده و همه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، می‌توان از فرصت وضعیت و استوری‌های شخصی برای انتقال پیام‌های ترافیکی جهت توجه و آگاهی دادن رعایت نکات ایمنی و مقررات استفاده کرد.

تابلوها و علایم رانندگی با موضوع هشدار خطراحشام درجاده‌ها را جدی بگیریم.

رنگ شتر قابلیت دیدبالا را ندارد و رانندگان و کاربران جاده‌ای معمولا دیر متوجه حضور شتر در سطح راه می‌شوند.

درشب از نوربالا استفاده کنیم و در صورت مشاهده شتر ضمن توقف با فاصله با استفاده از فلاشر یا جفت راهنما سایررانندگان را از حضور شتر در جاده مطلع کنیم.

درصورت مشاهده شترهای سرگردان اگرامکان دارد وسیله نقلیه را در پارکینگ و جای مطمئن  در حاشیه جاده پارک نموده و نسبت به دور نمودن آنها ازحریم راه اقدام کنیم و درغیر اینصورت به اولین گشت پلیس راه یا تلفن ۱۱۰ خبربدهیم.

در صورت تصادف با شتر نسبت به آگاه سازی وسایل نقلیه با نصب و استفاده از تابلو و علایم هشدار دهنده با فاصله ۷۰ متری در مسیرهای صاف و هموار جاده ای و در بزرگراه از فاصله ۱۵۰ متری و در پیچ‌ها فاصله ۲۰۰متری اقدام‌کنیم.

رانندگان‌ هنگام رانندگی درجاده های شرق استان میناب، جاسک، سیریک و غرب استان خمیر و بندرلنگه به علت وجود احشام‌ و شتر می‌بایست همواره در طول مسیردقت و توجه لازم را داشته و آمادگی برای توقف و جلوگیری از برخورد و تصادف را داشته باشند.

انتهای پیام/88055

منبع: فارس

کلیدواژه: تصادف استان هرمزگان هرمزگان شتر جانشین پلیس راه بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: امروز با اعلام گزارش تصادف ۳ دستگاه خودرو وانت نیسان، پژو پارس و ساندرو در محور فسا – داراب، بعد از گردنه بیخه دراز، نیرو‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: بر اثر این حادثه یک نفر قبل از رسیدن آمبولانس فوت شد و ۷ نفر هم مصدوم و به بیمارستان داراب انتقال داده شدند.

مرادیان تصریح کرد: برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ داراب و فسا و یک دستگاه آمبولانس کارخانه سیمان داراب به محل حادثه اعزام شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • بعد از تصادف، تا رسیدن کارشناس چه باید کرد؟
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • لحظه هولناک تصادف ۲ بالگرد نظامی | ۱۰ سرنشین کشته شدند + فیلم
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت