Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:02:26 GMT

آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ از دوم مهر

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۶۵۰

آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ از دوم مهر

به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه تمامی شرکت کنندگان در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است و دفترچه انتخاب رشته گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی نیز بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از نتیجه آزمون خود و مشاهده کارنامه نتایج اولیه و تهیه پرینت از آن به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره‌شناسنامه یا شماره داوطلبی، نام‌خانوادگی، نام، شماره‌شناسنامه و سال تولد و یا شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۹ حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

هر یک از متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را منحصراَ از طریق سایت سازمان سنجش دریافت و مطالعه کنند.

متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ می توانند از فردا چهارشنبه ۲ مهر تا روز شنبه ۵ مهر ۹۹ بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، ۱۵۰ کدرشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر متقاضی داده می‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی نیز متقاضیان تا پایان زمان مشخص شده برای انجام انتخاب رشته می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحیح و یا ویرایش کنند.

کد خبر 5029961

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخاب رشته کنکور 99 سازمان سنجش پذیرش دانشجو ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش مصاحبه دکتری کنکور 99 آموزش مجازی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها دانشجویان دانشگاه تهران انتخاب رشته آغاز سال تحصیلی جدید سایت سازمان سنجش انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟
  • اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳