Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با آغاز سال تحصیلی جدید در این کشور و ورود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموزان به مدارس و مراکز آموزشی ، آموزش و پرورش الحسکه در شمال غرب سوریه با مشکلات عدیده برای آموزش دانش آموزان به خاطر کمبود مدرسه مواجه شده است.

بر اساس آمار اداره آموزش و پرورش در الحسکه تروریست های تحت حمایت کشورهای غربی به خصوص آمریکا که با هدف متوقف کردن روند آموزشی در این استان و تحمیل برنامه های جدایی طلبانه خود با استفاده از زور و اسلحه ۲ هزار و ۲۸۵  مدرسه را برای تمام مقاطع تحصیلی در استان تصرف و اشغال کرده بودند در آخرین غارت خود به فاصله اندکی قبل از شروع سال تحصیلی جدید با اشغال ۱۱۸ مدرسه دیگر موجب شدند تا مدارس تحت هدایت اداره آموزش و پرورش الحسکه به ۱۷۹ مدرسه برای تمام مقاطع تحصیلی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام تروریست ها موجب شده است تا حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز سوری در این استان دچار نقض شدید حقوق آموزش تضمین شده توسط قوانین بین المللی شود.

ازدحام بیش از حد در کلاس های درس در مدارس استان الحسکه و سخت بودن دسترسی دانش آموزان به امکانات تحصیلی فقط دو نمونه از عواقب جنایات شبه نظامیان دمکراتیک سوریه (قسد) در این استان به شمار می رود.
تصرف و اشغال اغلب مدارس، توانایی مدارس دولتی باقی مانده را برای جذب تعداد روزافزون دانش آموزان را با محدودیت های زیادی مواجه می کند.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش الحسکه اکنون حضور بیش از ۷۰ دانش آموزان در یک کلاس درس باعث شده برخی از آنها مجبور به ایستادن و یا حتی نشستن روی زمین شوند. زیرا فضای کافی برای قراردادن صندلی آن هم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی در روزهای کرونایی وجود ندارد.

احمد، دانش آموز کلاس اول دبستان که روزانه ۴ کیلومتر مسافت را در مناطق پرخطر الحسکه طی می کند تا به مدرسه خود برسد، مجبور است در راهرو مدرسه به تحصیل بپردازد.

او در بیان شرایط سخت موجود در مدرسه خود می گوید: پاهای من متورم شده است، زیرا از حومه شهر باید به مدرسه ام که در مرکز شهر واقع است، با پای پیاده بیایم .
شبه نظامیان قسد در ادامه جنایت های خود علیه مردم و غیرنظامیان قوانین خاصی برای خود وضع کرده اند . یکی از این  قوانین تحمیلی ، جلوگیری از رفت و آمد دانش آموزان و دانشجویان با استفاده از وسایل نقلیه است و در صورت تخلف رانندگان وسایل نقلیه را با  جریمه های سنگینی مجازات می کنند.

پیشتر مردم مناطق شمال غرب سوریه و به خصوص الحسکه با برپایی تجمع هایی نسبت به سخت گیری های قسد اعتراض کرده و در جریان این برنامه ها نیز شماری از آنان کشته و یا زخمی شدند.

یک دانش آموز ۱۱ ساله دیگر سوری ساکن استان الحسکه هم می گوید:  تروریست ها همه مدارس محله ما را تسخیر کرده اند و اجازه نمی دهند کسی به آنها نزدیک شود. در حال حاضر، ما در مکان های دور از محله خود درس می خوانیم . کلاس ها شلوغ است و اغلب جایی برای نشستن در کلاس نمی یابیم. 

این وضعیت، اوضاع هزاران کودک است که به دنبال مدرسه، صندلی، بازی و فرصتی هستند که والدین برایشان آرزو داشتند اما اقدامات و تخلفات تروریست های قسد وابسته به امریکا اکنون همه رویاهای کودکان را بر باد داده و آموزش در الحسکه را به راهی پر از خطر و مشکلات روزمره تبدیل کرده که به طرز عذاب آوری، روزانه در حال تکرار است.


یک معلم معتقد است در پاسخ به این اقدامات شرورانه "قسد" که منجر به ازدحام بیش از حد دانش آموزان شده باید دو مساله اسکان کلیه دانش آموزان در مدارس و سرمایه گذاری در کل فضای موجود را در دستور کار قرار داد تا همانند سایر گروهک های تروریستی، شرارت های قسد نیز با شکست مواجه شود.

آموزش و پرورش استان الحسکه با افرادی ذیربط درباره مسائل آموزشی همچون اسکان دانش آموزان در مدارس، یافتن ساختمان های جدید و تجهیز آنها در اسرع وقت و نیز اعطای مجوزهای موقت برای افتتاح مدارس خصوصی جدید یا گسترش مدارس موجود مذاکراتی را انجام داده است تا دو نوبت صبح و عصر به امور تحصیلی دانش آموزان بپردازند.

ایجاد نوبت دوم در مدارس دولتی و خصوصی، افزایش ظرفیت کلاس های درس، تبدیل برخی از ساختمان های دولتی به مجتمع های آموزشی و اعطای مجوز موقت به آموزشگاه های خصوصی برای پشتیبانی سایر مدارس از جمله اقدامات صورت گرفته است اما با این وجود نمی توان به خسارات آموزشی مدارس دولتی رسیدگی و آنها را جبران کرد.

یک معلم دیگر ضمن برشمردن مشکلاتی که دانش آموزان با آنها دست به گریبانند، عزم والدین و اراده دانش آموزان بر استمرار تحصیل را از عوامل حتمی شکست تروریست ها عنوان کرد.

در همین حال خانواده های دانش آموزان شیوه های شبه نظامیان قسد را جنایتی علیه هزاران کودک و نوجوان و تهدیدی برای آینده آنها دانسته و خواستار مداخله بین المللی برای متوقف کردن این اقدامات و باز شدن مدارس برای کودکان شدند. این خانواده ها سازمان ملل متحد را به سهل انگاری متهم کرده که در قبال آنچه شبه نظامیان قسد علیه مردم در منطقه مرتکب شده اند، سکوت پیشه کرده اند.

در ابتدای سال تحصیلی نیز بسیاری از معلمان در اعتراض به فجایع پیش آمده توسط تروریست ها در الحکسه دست به اعتصاب زدند.

گروهک های تروریستی تا کنون عامل فجایعی همچون تخریب مدارس، آوارگی چند میلیون سوری، کشتن دانش آموزان کودک و نیز محرومیت تحصیلی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار محصل سوری به دلیل پناهندگی بوده اند که از سال ۱۳۸۹ تحت حمایت های لجستیکی و مالی کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی تاکنون به جنایات خود در زمینه های مختلف ادامه داده اند.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور در اسفند ماه ۱۳۸۹ ( ۲۰۱۱ میلادی) تاکنون تروریست ها در ۱۴ استان سوریه به دو هزار و ۹۹۴ باب مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف آسیب جدی وارد کرده و آنها را تخریب کرده اند.

بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش سوریه تروریست ها  طی ۱۰ سال فعالیت نظامی در این کشور بیش از ۶۷ میلیارد لیره سوریه به مدارس این کشور زیان وارد کرده اند.

عناصر تروریست علاوه بر تخریب مدارس موجب شهادت ۲۲۰ نفر از دست اندرکاران آموزش و پرورش و دانش آموزان از سال ۲۰۱۱ شده اند که از این تعداد ۹۷ نفر دانش آموزان مقاطع مختلف سوریه بوده اند.

برچسب‌ها قسد دمشق ایالات متحده آمریکا دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قسد دمشق ایالات متحده آمریکا دانش آموزان قسد دمشق ایالات متحده آمریکا دانش آموزان اخبار کنکور آموزش و پرورش شبه نظامیان دانش آموزان تروریست ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان و اظهار کرد: این زمین فوتسال سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

ناظمی جلال گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

وی عنوان کرد: ۵۷ دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در مدرسه احیا از آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

احداث زمین چمن مصنوعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی وبا هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

ناظمی جلال با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها و ساحت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

کد خبر 6085445

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار