Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای جلوگیری از تصرفات روستای چشمه گز و مبارزه با زمین خواری ۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی این روستا از ید متصرفان و زمین خواران خارج شد.

"دادخدا سالاری" در تشریح جزییات این خبر افزود: زمین خواران که در حاشیه شهرها به دلیل گسترش نظارت ها موفق به دستیابی به اهداف خود نمی شوند، به سمت روستاهای خوش آب و هوا متمایل شده اند و باید بدانند که اقدامات آنها در هیچ نقطه ای از چشم مدعی العموم و نمایندگان حاکمیت دور نخواهد ماند و توفیقی برای رسیدن به اهداف خود نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزش ریالی اراضی متصرفی روستای چشمه گز را ۱۲۰ میلیارد ریال دانست و ادامه داد: این اراضی به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حمایت های قضایی خلع ید و به بیت المال برگردانده شده است.

این مدعی العلوم، با اشاره به صدور دستور ویژه از سوی رییس قوه قضاییه برای رسیدگی به زمین خواری و تغییرکاربری‌های غیرمجاز اراضی و آلودگی محیط زیستی، خاطرنشان کرد: استان کرمان یکی از استان های برتر کشور در زمینه مبارزه با زمین خواری به شمار می رود و در پرتوی تعامل دستگاه قضایی با مجموعه های ذیربط تلاش می شود که موضوع زمین خواری در این استان به صورت کامل رفع شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان خاطر نشان کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان به صورت ویژه بر موضوع جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی نظارت دارد و تیم های نظارتی این شورا به صورت محسوس و غیرمحسوس هرگونه اقدام افراد زمین خوار و متعدیان به حقوق بیت المال را مورد رصد و برخورد قانونی لازم قرار می دهند.

سالاری خاطرنشان کرد: دادستان کرمان به عنوان مدعی العموم و نهادهای اجرایی از جمله نیروی انتظامی پشتیبانی کاملی از اجرای طرح های مبارزه با زمین خواری دارند و دستگاه های عمل کننده دراین حوزه باید با جدیت در این راستا برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی تاکید کرد: عوامل قضایی، انتظامی و اجرایی به صورت شبانه روزی در راستای مبارزه با زمین خواری و حراست از حقوق بیت المال پای کار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادستان کرمان زمین خواری اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی مبارزه با زمین خواری بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران از ۳۰ هکتار رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در استان تهران در فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین جنتی اظهار کرد: با تلاش‌های همکاران حقوقی، رؤسای شهرستان‌ها و همکاران در یگان حفاظت اراضی تنها در فروردین‌ماه سال جاری ۳۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی افزود: این رفع تصرفات به‌صورت فوری و با حکم قضائی بوده که تعداد آن ۲۱۸ مورد گزارش شده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: موارد گزارش شده مربوط به شش شهر تهران، دماوند، پردیس، رباط‌کریم، ملارد و اسلامشهر بوده است.

منبع: فارس

کد خبر 747008

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • آزاد سازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • مبارزه با زمین خواران در دستور کار دادگستری کردستان