Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: یک کارگروه تخصصی بر نحوه مکان‌یابی، احداث یا تجهیز اتاق های مادر و کودک در تبریز نظارت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد عزتی با اشاره به تشکیل این کارگروه اعلام کرد: مطابق با مصوبه آخرین جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک که با حضور شهردار محترم تبریز برگزار شد، کارگروهی تخصصی متشکل از نمایندگان معاونت های شهرسازی و معماری، فنی و عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز و نماینده اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی تشکیل و بر نحوه مکان یابی، احداث یا تجهیز اتاق های مادر و کودک در این شهر نظارت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این اقدام در راستای اجرایی نمودن مصوبه کمیسیون ماده ۵ تبریز با موضوع ضوابط احداث و تجهیز اتاق های مادر و کودک، ابلاغیه سال ۱۳۹۳ سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور در خصوص دستورالعمل مکانیابی و احداث اتاق مادر و کودک در فضاهای عمومی شهرها و استاندارد ملی صورت گرفته و در صدد است نسبت به ایجاد زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی، جهت ارتقای حضورپذیری فضاهای شهری و اماکن عمومی برای مادران و فرزندان آن‌ها فراهم آورد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: در همین راستا و با توجه به ضرورت موضوع کارگروه مذکور بلافاصله پس از تشکیل، اقدام به بازدید از پروژه‌های در دست احداث و تجهیز پایانه مسافربری تبریز و مجموعه فرهنگی تفریحی ائل گلی تبریز کرد که نظرات اعضای کارگروه و موارد مورد نیاز جهت بازنگری و رعایت در حین اجرا به متولیان امر ابلاغ خواهد شد.

اتاق های مادر و کودک به مراکزی گفته می شود که جهت ارائه خدمات به مادران و کودکان زیر ۷۲ ماه و کودکان با نیازهای خاص برای تغذیه و استراحت نوزادان و تعویض پوشک و لباس آن‌ها با رعایت ضوابط و استانداردهای خاص احداث و تجهیز می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز اتاق مادر و کودک مادر و کودک احداث و تجهیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: احداث باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست اجرا است و تا کنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت باند دوم اصفهان به اردستان اظهار کرد: در حال حاضر پروژه‌ای تحت عنوان احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه یکی از پروژه‌های این اداره کل می‌باشد که در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: طول این پروژه ۱.۲ کیلومتر است و تاکنون با تلاش و اقدامات به عمل آمده پیشرفت فیزیکی پروژه احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه به ۴۲ درصد رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت اعتبار و مبالغ هزینه شده برای این پروژه بیان کرد: مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در این پروژه تشریح کرد: یک تن میلگرد، ۱۶۱ مترمکعب بتن‌ریزی، چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب خاکریزی و هفت هزار مترمکعب خاک‌برداری برای پروژه فوق اجرا شده‌است.

گفتنی است: برای رفع نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان اصفهان، اداره‌کل راه و شهرسازی استان با اجرای باند دوم و احداث تقاطع‌های غیر همسطح اقدام به ایمن‌سازی مسیر و رفع نقاط حادثه‌خیز می‌کند همچنین با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های مرکزی کشور است، لذا مباحثی همچون راه‌سازی، راه و نگهداری آن حائز اهمیت بوده و این موارد در استان اصفهان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار قابل توجه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • تلاش بر این است که به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • تجهیز ۹۰ سالن برای امتحانات نهایی در استان ایلام
  • وبینار تخصصی ترانزیت و مدل سازی حمل­ و نقل بار برگزار می شود
  • اتخاذ ۴۳۷ مصوبه کمیسیون ماده پنج و کارگروه امور زیربنایی در سال ۱۴۰۲