Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواص زغال اخته | زغال اخته آنتی اکسیدان قوی | زغال اخته و دیابت |علت ناشناخته بودن زغال اخته در ایران | زغال اخته و بارداری | مضرات زغال اخته | عکس زغال اخته | فواید زغال اخته|خواص زغال اخته برای عفونت ادراری و محافظت کلیه ها در برابر عفونت:

خواص زغال اخته

گیاه زغال اخته به صورت درخت یا درختچه در کنار جریان آب و یا در بیشه ها می روید و از گروه گیاهان گل دار گلبرگ جدا محسوب می شود و در زبان انگلیسی به آن CORNELIAN CHERRY گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل های زغال اخته، زرد رنگ و خوشه ای می باشد و شهد فراوانی برای زنبورهای عسل  دارد . برگ های سبز پررنگ و براق و نوک تیزی دارد. میوه ی آن به شکل بیضی و حدوداً به اندازه ی آلبالوی درشت است و طعم ترش و شیرینی دارد. رنگ میوه ی آن قرمز بسیار خوش رنگ می باشد .

درختچه ی زغال اخته حدود 300 سال عمر می کند و در حدود 25 سالگی تا 8 متر می رسد. این درخت به طور کلی ارتفاعی حدود 8-4 متر دارد. چوب آن بسیار محکم است و در صنعت نیز کاربرد دارد.

زغال اخته در منطقه ی وسیعی از اروپا، آسیا به خصوص ایران، ارمنستان و قفقاز می روید. محل رویش این گیاه در ایران، در جنگل های ارسباران، کوه های البرز، منطقه ی الموت، کوهین قزوین و در جنگل های بین مازندران و گیلان می باشد.

منطقه ی قزوین و رودبار به ویِژه در حاشیه البرز، بیش ترین تولید کننده و صادر کنندگان زغال اخته ی کشور محسوب می شوند. میوه ی زغال اخته در اواخر تابستان آماده ی چیدن است.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص لیموترش اسپانیایی / خواص ضد سرطانی لیموترش اسپانیایی / خواص ضد ویروسی لیموترش اسپانیایی 

زغال اخته و لاغری

زغال اخته از دو طریق در کاهش وزن موثر است:نخست این که زغال اخته مانند تنظیم کننده انسولین عمل می کند. این ماده غذایی تأثیر انسولین و انباشتگی چربی ها را کاهش می دهد و در روند از بین بردن چربی ها شرکت می کند. دوم این که زغال اخته به دفع سموم و چربی هایی که در بافت های بدن تجمع می کنند یاری می رساند. تجمع سموم و چربی ها در بافت های بدن عامل التهاب و احتباس آب محسوب می شود. 

زغال اخته آنتی اکسیدان قوی


زغال اخته دارای تانن و اسیدهای آلی، آنتوسیانین ها (گروهی از فلاونوئیدها) به ویژه از خانواده ی فلاون و ایزوفلاون، کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان ملاتونین ( که به صورت قرص آنتی اکسیدان حاصل از فرآورده های طبیعی به بازار عرضه می شود) می باشد.
آنتی اکسیدان ها  مقاومت بدن در برابر بیماری های غیرواگیر که از رادیکال آزاد تولید می شود را بالا می برند و به پیش گیری از صدمه به سلول ها و بافت های بدن در مقابل این رادیکال های آزاد کمک می کنند.
رادیکال های آزاد، داخل بدن تولید می شوند و یا از طریق عوامل محیطی وارد بدن می گردند.رادیکال آزاد اتمی با یک کمبود الکترون در آخرین مدار خود است و می تواند به بافت های بدن آسیب برساند و بیماری هایی چون بیماری قلبی  ، سرطان  ، دیابت  ، تصلب شرایین، آب مروارید  ، آرتروز  و آرتریت را به وجود آورد.
آنتی اکسیدان هایی چون فلاونوئیدها، ویتامین E , C ، ملاتونین، آنتوسیانین ها با دادن یک الکترون، باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد بدن می شوند ، در نتیجه از این بیماری ها جلوگیری می کند.

زغال اخته و دیابت

زغال اخته می تواند به کنترل قند خونتان کمک کند. نتایج بررسی های اخیر نشان می دهند که نوشیدن آب زغال اخته بدون قند افزوده و یا خوردن میوه خشک آن می تواند به کنترل قند خون کمک کند. البته توجه داشته باشید که به نظر نمی رسد مکمل های زغال اخته چنین تأثیری داشته باشند. اکثر مکمل ها میزان اندکی از ترکیبات فعال زغال اخته را دارا هستند. بنابراین نمی توانند تمام خواص زغال اخته را داشته باشند. توصیه می کنیم برای کنترل بهتر قند خونتان زغال اخته را به صورت میوه تازه یا خشک و یا آب میوه طبیعی مصرف کنید.

علت ناشناخته بودن زغال اخته در ایران

این میوه و فواید زیاد آن در ایران ناشناخته مانده است بدین دلیل که ؛

1- این میوه به صورت بسته بندی غیربهداشتی ، فله ای و عمدتاً توسط دست فروشان دوره گرد عرضه می گردد.

2- متخصصان صنایع غذایی در مورد صنایع تبدیلی این میوه مثل خشک کردن، مربا، شربت، ژله، مارمالاد و ... تحقیقات انجام نداده اند.

3- متخصصان علم تغذیه در مورد تأثیر زغال اخته بر سلامتی بدن تحقیقاتی انجام نداده اند.

4- متخصصان داروساز در مورد تولید داروهای ضد اکسیدان و ضدالتهابی و ... این میوه بررسی های لازم را به عمل نیاورده اند.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص بلوبری/خواص اعجاب انگیز بلوبری برای مغز

زغال اخته و بارداری


زغال اخته به علت دارا بودن مقادیر زیاد فیبر در درمان یبوست بارداری مفید است.
زغال اخته توصیه می شود که هنگامی که زن حامله لازم است کاهش وزن بدهد.
در منابعی آمده که زغال اخته از زردی نوزادی جلوگیری کرده و برای کبد مادر و جنین هر دو فوائد زیادی دارد.
توجه کنید که با تمام این تفاسیر در مصرف آن زیاده روی نکنید.

خواص زغال اخته برای عفونت ادراری و محافظت کلیه ها در برابر عفونت:

یکی از مهم ترین و پر طرفدارترین خواص زغال اخته توانایی این میوه خوشمزه پرخاصیت در جلوگیری و از بین بردن عفونت ادراری می باشد و این به خاطر فلائونید که از ورود و چسبیدن باکتری به لوله های ادرار جلوگیری به عمل آورده و در نتیجه باکتری رشد نمی نماید و خارج می شود.عفونت ادراری اگر معالجه نگردد به کلیه آسیب می زند و یا باکتری های سخت به سایر اندام بدن هم صدمه می زند لذا با مصرف زغال اخته کلیه ها از عفونت و التهاب نگهداری می گردند.

مضرات زغال اخته

اگر شما از وارفارین داروی رقیق کننده خون استفاده می کنید از مصرف بالای زغال اخته جلوگیری کنید موارد متعددی از افزایش خونریزی به دلیل فعل و انفعالات مشکوک با آب زغال اخته و وارفارین گزارش شده است. نوشیدن آب زغال اخته بیش از حد می تواند سبب برخی از عوارض جانبی مانند ناراحتی خفیف معده و اسهال شود نوشیدن بیش از 1 لیتر در روز برای یک دوره زمانی طولانی ممکن است شانس ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد.
محصولات زغال اخته ممکن است دفع اگزالات ادرار را افزایش دهد که در افراد با سابقه سنگ کلیه باید با پزشک خود قبل از هر نوع زغال اخته صحبت کنید. دو مطالعه در مجله کانادایی میکروبیولوژی منتشر شده نشان داد که پودر آلبالو می تواند باکتری پروتئوس، در عفونت های دستگاه ادراری را مهار کند. کران بری نیز برای مثانه نوروژنیک (یک بیماری مثانه)، و همچنین مرتفع کردن بوی بد ادرار در افراد مبتلا به بی اختیاری ادرار (مشکل کنترل ادرار کردن) استفاده می شود در برخی از افراد استفاده از زغال اخته سبب افزایش جریان ادرار، کشتن میکروب ها، سرعت در ترمیم پوست و کاهش تب می شود. ( خواص زغال اخته )

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص ژابوتیکابا/ خواص ضد سرطانی ژابوتیکابا / خواص ژابوتیکابا برای ایدز 

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت خواص زغال اخته آنتی اکسیدان عفونت ادراری زغال اخته بافت های بدن زغال اخته ی زغال اخته چربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از وسایل گرمایشی در چادر مسافرتی خطر گازگرفتگی را افزایش می‌دهد

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه استفاده مسافران از وسایل گرمایشی در چادر خطر گازگرفتگی را افزایش می‌دهد، گفت: به مسافران توصیه می‌کنم از وسایل گرمایشی که مونوکسید کربن تولید می‌کند، همچون گاز پیک‌نیک، زغال، در فضای بسته استفاده نکنند.

محمدمهدی مقدس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مجموعه گردشگری باغ فدک همکاران من در سازمان آتش‌نشانی طی روزها و شب‌های گذشته در حال تلاش برای تأمین ایمنی و امنیت مسافران بودند.

وی با بیان اینکه استفاده مسافران از وسایل گرمایشی در چادر خطر گازگرفتگی را افزایش می‌دهد، افزود: به مسافران توصیه می‌کنم از وسایل گرمایشی که مونوکسید کربن تولید می‌کند، همچون گاز پیک‌نیک، زغال، در فضای بسته استفاده نکنند.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه نیروهای آتش‌نشان در باغ فدک مستقر هستند و امدادرسانی‌های لازم را در دستور کار قرار می‌دهند، اما در شب‌های گذشته حدود ۵۰ تخته چادر در محوطه خارج از این باغ برپا شده است که آن‌ها را پوشش دادیم.

مقدس‌زاده تاکید کرد: به مسافران نوروزی نصف‌جهان توصیه می‌کنیم در مراکز مشخص شده اسکان پیدا کنند و با توجه به احتمال بارش رحمت الهی در ادامه ایام نوروز، به ستادهای هدایت مراجعه کنند تا به سمت مراکز اسکان هدایت شوند.

کد خبر 739222

دیگر خبرها

  • لاغری با یک دمنوش؛ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • چگونه سریع‌تر بدویم؟؛ این راه ساده به شما کمک می‌کند
  • چگونه سریع‌تر بدویم؟ | این راه ساده به شما کمک می‌کند
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • کباب دل و جگر گاو روی زغال به روش آشپز مشهور آذربایجانی (فیلم)
  • روستای «هیر» بزرگترین تولیدکننده زغال‌ اخته در ایران
  • عکس | لاغری شدید هومن برق‌نورد خبرساز شد؛ دلیل لاغری هومن برق نورد چیست؟
  • استفاده از وسایل گرمایشی در چادر مسافرتی خطر گازگرفتگی را افزایش می‌دهد