Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-18@03:13:10 GMT

جناح ارزی بانک‌ها، سپر بلای تحریم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۷۷۴

جناح ارزی بانک‌ها، سپر بلای تحریم

امتداد -با وجود اینکه بسیاری از فعالیت های اقتصادی در اثر اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان و همچنین شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است، فعالیت های نظام بانکی بدون وقفه در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  ، طبیعی است که شرایط عمومی موجود کشور سختی هایی را نیز بر نظام بانکی تحمیل کرده است، اما بانک ها اجازه نداده اند که این شرایط مشکلی را بر مشکلات موجود بیافزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان جناح ارزی بانک ها نقش پیچیده تر، حساس تر و سنگین تری ایفا می کنند. کشور در اثر سیاست های خصمانه دشمنان به سختی نیازهای ارزی خود را تامین می کند و در نتیجه تخصیص ارز نیز باید با دقت و حساسیت بیشتری صورت بگیرد.

بانک ها در این حوزه نیز با تدبیر بانک مرکزی و راهبری هوشمندانه خود توانسته اند نیازهای ارزی کشور را تا حد ممکن تامین کرده و متقاضیان ارز از جمله فعالان اقتصادی، تولید کنندگان، واردکنندگان، مسافران، دانشجویان و… و. را راضی نگه دارند.

گرچه تعیین نرخ ارز ساز و کاری پیچیده دارد که در اختیار نظام بانکی نیست، اما تامین و انتقال ارز را تا حدودی می توان در اختیار بانک ها دانست. با نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید، نقش ارز در فعالیت های اقتصادی نیز پررنگ شده و به صورت طبیعی نظام بانکی نیز برای این حوزه اهمیت ویژه تری قائل شده است.

واردات مواد اولیه و ماشین آلات، کمک به بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز تلاش برای تسهیل نقل و انتقال پول، خدماتی است که نظام بانکی بدون وقفه برای کمک به جهش تولید در این حوزه ارائه می کند.

خدمات متنوع ارزی بانک ها در داخل و خارج کشور اکنون بسیاری از نیازها را برطرف می کند و به خوبی توانسته سپری در برابر بلای تحریم ظالمانه باشد.

سرمایه انسانی توانمند حاضر در بانک ها که روزهای سخت تحریم و عسرت ارزی را با تلاش شبانه روزی اداره می کنند، بدون تردید روزهای نویدبخشی را برای کشور رقم خواهند زد.

حمیدرضا عظیمی
مدیر امور ارتباطات و روابط عمومی

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: نظام بانکی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک، افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک، افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است.در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»

اوخر اسفند سال گذشته بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف دولت به تأدیه بدهی قطعی حسابرسی‌شده به سازمان تامین اجتماعی را برای متناسب‌سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی  به مبلغ 130 همت، تصویب کرد.بدین ترتیب تنها «زمان» اجرای همسان‌سازی به عنوان مسئله موجود باقی ماند که محمد محمدی، معاون فنی و امور بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در خصوص آن، گفت: این امر منوط به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های مربوطه است اما عملیاتی شدن آن مطابق قانون برنامه هفتم توسعه، از اول فروردین‌ماه سال 1403 است.

چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟

یکی از راه‌های کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت استفاده از کارت سوخت شخصی است؛ موضوعی که در هر از گاهی در رسانه‌ها مطرح می‌شود و مردم فکر می‌کنند چون این موضوع از سوی مسؤولان وزارت نفت گوشزد شده است پس باید منتظر افزایش قیمت بنزین باشند اما هر بار از سوی مسئولان ارشد وزارت نفت تکذیب شده است.گزارش‌ها حاکی از آن است مصرف بنزین در کشور هم اکنون بالاست و دولت سعی دارد تا با استفاده از کارت سوخت شخصی این میزان مصرف را کاهش دهد.

تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک

مدیر داروخانه سیزده آبان گفت: بخشی از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در روزهای اخیر مشکلات زیادی داشته که موجب ازدحام در داروخانه سیزده آبان به عنوان داروخانه مرجع تهران شده است. پیگیری ما از سازمان بیمه سلامت نشان داد تیم متخصصان فناوری اطلاعات در حال به روز رسانی اجتناب ناپذیر سامانه نسخه الکترونیک هستند که موجب کُندی این سامانه شده است.

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی گفت: نرخ بلیت تک سفر که فعلا 3300 تومان است، برای سال1403 حداکثر مبلغ 4300 تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش 30 درصدی نرخ را در نظر گرفتیم. همچنین بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی 22 درصد افزایش یافت. برای نرخ کرایه تاکسی‌ نیز حداکثر رشد 45 درصدی را خواهیم داشت.البته دقت داشته باشید که در مورد سرویس دهی تاکسی های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می شود یعنی بطور متوسط 15 درصد نرخ افزایش می یابد.

تجارت با دنیا فقط 3 روز در هفته!

چند سالی می‌شود که فعالان بخش خصوصی خواستار تغییر ترکیب تعطیلات کشور هستند چراکه 90 درصد کشورهای دنیا روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل بوده و تنها کشورهای محدودی روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل هستند، این موضوع سبب شده تا ارتباطات تجاری فعالان اقتصادی، عملاً چهار روز در هفته با دنیا قطع باشد.

چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟

محمد مهاجری حقوقدان و پژوهشگر حقوق عمومی، سرقت‌های خرد را قابل پیگیرد قضایی دانست و در عین حال گفت که مالباختگان این نوع سرقت‌ها با توجه به صرف زمان،هزینه و در نظر گرفتن تورم که در طول فرایند رسیدگی به پرونده از ارزش مال مسروقه نیز کاسته می‌شود، پیگیری قضایی را مقرون به صرفه نمی‌دانند. 

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

مشتریان بانک‌ها و دارندگان کارت‌های بانکی، برنامه هوشمندی که از سوی بانک مربوطه اعلام می‌شود را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب و راه اندازی و سپس کارت بانکی خود را روی آن برنامه ثبت می‌کنند. ثبت کارت، تنها در مرحله اول انجام می‌شود و نیازی نیست که برای هر عملیات و تراکنش بانکی مجددا کارت بانکی، ثبت شود. در مرحله تراکنش خرید، همانند تراکنش خرید در کارت‌های بانکی، مبلغ مربوطه روی دستگاه تراکنش پایانه فروشگاهی درج می‌شود و بعد از تایید مبلغ توسط خریدار یا پذیرنده، تلفن همراه هوشمند که برنامه و کارت روی آن ثبت شده است به صورت غیر تماسی در کنار دستگاه پایانه فروش قرار می‌گیرد و بلافاصله عملیات تراکنش و تایید آن آغاز می‌شود. سپس رسید الکترونیک خرید فروشگاهی هم روی دستگاه پایانه فروش و هم روی تلفن همراه هوشمند در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

فقط «دخانیات» تحریم نشد!

گرایش افراد نوجوان و جوان به ویژه خانم‌ها به سمت مصرف مواد دخانی، زنگ خطری برای نظام سلامت کشور تلقی می‌شود و به گفته شریف ترکمن نژاد مشاور علمی جمعیت مبارزه با دخانیات، هیچ موضوعی به اندازه دخانیات پیچیده نیست و تنها صنعتی که بعد از انقلاب اسلامی ایران، تحریم نشد فعالیت شرکت‌های دخانی بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهمترین خبرهای ۲۹ فروردین/فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • بانک‌ها در تله آفساید
  • دست انداز تازه برای واگذاری سرخابی ها به بانکها / مال بد،بیخ ریش صاحبش ماند!
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد
  • راهکار‌هایی برای تقویت حکمرانی ریال
  • ضرورت تلاش نهاد‌های حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • ضرورت تلاش نهادهای حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • مشکل تثبیت ارزی کجاست؟/نظارت در مبدا و تکمیل آرایش ارزی