Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@20:23:50 GMT

خواص گردو را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۸۴۳

خواص گردو را بشناسید

گردو سالم‌ترین میوه‌ی خشک پس از بادام است. این مغز خوش‌طعم سرشار از ترکیبات متعدد است که برای رشد موها و سلامتی پوست‌ مفید است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گردو یک از خوراکی‌های بسیار ساده‌ای است که برای سلامتی‌تان فوق‌العاده مفید است. گردو، خواص غذایی خاص خودش را دارد و یکی از منابع با ارزش پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر، استرول‌های گیاهی و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب می‌شود،  در ادامه مطلب با برخی از خواص گردو آشنا می‌شوید:

 گردو مناسب برای بیماری های التهابی 

گردو برای کسانی که بیماری‌های التهابی مانند آسم، ورم مفاصل و اگزما دارند مفید است چون مقادیر زیادی از اسیدهای چرب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گردو مناسب برای سلامت استخوان‌ها 

گردو شامل یک اسید چرب ضروری به نام اسید آلفا لینولینیک است. این اسید و ترکیبات آن با استخوان‌های قوی‌تر و سالم‌تر در ارتباط است.

هم چنین وقتی شما اسیدهای چرب امگا 3 را از طریق گردو جذب می کنید التهابات کاهش می‌یابد و این مربوط به حفظ استخوان‌ها برای مدت زمان طولانی‌تر است.

گردو مناسب برای تمیز کردن داخل بدن

گردو تمیز کننده داخلی بدن است و سیستم گوارشی را از انگل‌های زیادی پاک می‌کند.

روغن گردو یک ضد شوره طبیعی

روغن گردو به دلیل خواص مرطوب کنندگی غنی خود به طور گسترده در تولید روغن مو به کار می‌رود در نتیجه به‌طور گسترده به عنوان یک عامل ضد شوره سر پیشنهاد می‌شود.

روغن گردو برای داشتن پوست سر سالم تر

استفاده منظم از روغن گردو، پوست سر را مرطوب نگه می دارد و در نتیجه مشکلاتی مانند درماتیت را دور می‌کند. خاصیت ضد قارچی روغن گردو برای جلوگیری از عفونت قارچی موثر است.

رنگ مو خود را به طور طبیعی با گردو تهیه کنید

پوسته گردو یک عامل رنگ آمیزی طبیعی است که می تواند هایلایت های طبیعی موهای شما را برجسته کند. روغن گردو شامل مقدار غنی از پروتئین ها است.

انتهای پیام/4148 

منبع: آنا

کلیدواژه: ضد سرطان زندگی سالم خواص گردو روغن گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گردو قاچاق در اتوبوس

سرهنگ "عیسی روشن‌قلب" با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهارداشت: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالای داخلی، ماموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی در محور‌های مواصلاتی جنوب به شمال به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان آثار سوء و زیان‌بار قاچاق کالا بر تولید و اقتصاد داخلی کشور به برنامه‌ریزی پلیس برای مقابله قاطع با این موضوع تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • خواص گل سرخ + فیلم
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید