Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@20:40:47 GMT

این افراد نباید واکسینه شوند!

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۸۹۶۱

این افراد نباید واکسینه شوند!

باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر کارائولوف رئیس کرسی ایمونولوژی بالینی و حساسیت دانشگاه «سچنف» مسکو اعلام کرد که گروه کوچکی از افراد با نقص اولیه سیستم ایمنی بدن نباید واکسینه بشوند.

داروی جادویی ضد گریپ

بیماری‌های خودایمنی، روماتولوژیک و حتی سرطانی با محدودیتی در این رابطه روبرو نخواهند شد؛ افرادی که از واکسن گریپ استفاده می‌کنند، بهتر است اکنون این واکسن را بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن روسی "اسپوتنیک وی" باید دو بار با فاصله ۲۰ روز تزریق شود.

در جامعه علمی درباره مدت عمل واکسن کووید بحث می‌شود اما همانا واکسن روسی امکان تعیین معیار‌های اساسی و منطقی برای واکسیناسیون آینده و گروه ریسک را فراهم می‌کند.

روسیه اولین کشوری بود که در ماه اوت واکسن ضد کرونا "اسپوتنیک وی" را به ثبت رساند. این واکسن در مرکز "گامالیا" به همراه بنیاد سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه ساخته شده است.

واکسیناسیون عمومی با توجه به افزایش تولید و بررسی اطلاعات مربوط به تحقیقات انجام شده در زمان مابعد ثبت واکسن آغاز خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست