Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به آیت الله رئیسی خواستار اصلاح روند ساخت و سازها و ساماندهی شهر تهرانبویژه در کوهپایه شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزارى برنا، متن این نامه به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سیدابراهیم رئیسی (دامت برکاته)

رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام به استحضار می‌رساند،

اقدام دادستان محترم تهران در تشریح رسانه‌ایاقداماتی که در برخورد با کوه‌خواری و زمین‌خواری وتخلف از ضوابط شورای‌عالی معماری و شهرسازی بهدست شهرداران و در اثر فقدان نظارت شوراهایاسلامی شهر در محدودۀ حومۀ تهران انجام گرفته،ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قبیل تخلف‌ها با شدت بیشتر در شهر تهران بویژهدر کوهپایه انجام گرفته که عمدتاً شامل: 

1-تبدیل کاربری از فضای سبز به مسکونی و تجاری؛

2-صدور پروانۀ ساخت بر خلاف ضوابط؛

3-چشم پوشی از تخلف های ساختمانی با اخذ جریمهبه جای قلع و قمع؛

4-جعل سند؛

5-فروش تراکم است، که در برگیرندۀ منافع شهرداری ونیز صاحب‌کاران شده ولی حقوق عمومی شهروندان راضایع کرده و بر قابلیت زیستی شهر بر اثر تمرکزآلودگی‌ها و کاهش امکان طبیعی رفع آنها، خسارتیجبران ناپذیر وارد آورده و آیندۀ برخی از مناطق که رویخط گسل قرار گرفته‌اند و جواز بلندمرتبه‌سازی به آنهاداده شده، به مخاطره انداخته است.

این تخلف‌ها از ۲۵ سال پیش روند رو به افزایش داشتهو در دهۀ ۹۰ به اوج خود رسیده و چون محل کسبدرآمد برای شهرداری بوده متأسفانه علاوه بر خسارت بهشهرسازی موجب تسری تخلف‌ها به بسیاری ازشهرهای دیگر شده است. بعلاوه با در اختیار گذاردنتراکم‌های سیار و هولوگرام‌دار عملاً اوراق بهادار غیرقانونی ایجاد و باعث خلق پول و افزایش نقدینگیبی‌حساب و کتاب و در نتیجه تشدید روند گرانی و تورمو کاهش ارزش پول ملی شده است، که جرم بودن آنمحرز است.

مصادیق این تخلف‌های بیّن که بسیاری از آنها با سوءاستفاده از اختیارات، انجام گرفته تقدیم دادستانمحترم کل و دادستان محترم تهران شده است. 

امید است با دستور قاطع جناب‌عالی و به دنبالاقدامات اخیر که در لواسان انجام گرفته، اصلاح روندساخت و سازها و ساماندهی شهر تهران بویژه درکوهپایه، با جدیت دنبال شود و ضمن رسیدگی بهتخلف‌های گذشته که بعضاً به صورت حقوق مکتسبهدرآمده است، از تشدید نابسامانی‌های ناشی ازتخلفات شهرداری و عدم اعمال نظارت مؤثر شورایاسلامی شهر جلوگیری شود. 

با تشکر

سیّدمصطفی میرسلیم

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ميرسليم تخلف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد

 سرهنگ احسان مومنی اظهار کرد: همزمان با آغاز نیمه دوم سال ترافیک بیشتری را در سطح معابر شهر تهران شاهد هستیم و در سال ۱۴۰۲ بحث برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت. 

او گفت: تمام همکاران بنده مکلف شده اند که در هر کجا که تخلف ساکنی را مشاهده کردند با آن به صورت جد برخورد نمایند چرا که در نیمه دوم سال ترافیک سنگین تری را در سطح معابر شهر تهران شاهد هستیم. همچنین به خاطر نظم بخشی هر چه بیشتر به معابر وروان سازی ترافیک و نیز کاهش تصادفات برخورد با تخلفات ساکن در اولویت کاری همکاران بنده قرار گرفته است. 

سرهنگ مومنی افزود: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تخلف ساکن در شهر تهران مورد اعمال قانون قرار گرفت یعنی به طور میانگین روزی ۳۳ هزار وسیله نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شده بودند اعمال قانون گردیدند. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد : اعمال قانون تخلف توقف در پیاده رو در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۳ هزار مورد بوده است که روزی ۱۴۰۰ وسیله نقلیه‌ای که در پیاده رو‌های سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند. 
سرهنگ مومنی افزود: این اعمال قانون‌ها و برخورد‌ها درخواست شهروندان است که از پلیس مطالبه گری داشتند که چرا این وسابل نقلیه در پیاده رو‌ها پارک کرده اند. 

او گفت: اعمال قانون‌ها به این صورت است که تیم‌های گشتی پلیس راهور تهران بزرگ در صورت مشاهده تخلف پارک در پیاده رو با این تخلف برخورد می‌نمایند و همچنین تیم‌های پیاده در همان تقاطع و یا محلی که مستقر می‌باشند باید این اعمال قانون‌ها را انجام و تقاطع و محل را پاکسازی نمایند. همچنین همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ و یا همان مرکز مانیتورینگ از طریق دوربین‌های سطح شهر هر کجا که تخلف ساکن و یا پارک در پیاده رو را مشاهده نمایند خودرو را اعمال قانون و برای آن جریمه صادر می‌نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • انجام عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود
  • آخرین خبرها از ساخت پایتخت ۷ / دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • آخرین خبر‌ها از ساخت پایتخت ۷ | دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • آخرین خبرها از ساخت پایتخت ۷ | دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان