Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای تحریم‌های جدید آمریکا علیه رئیس جمهور ونزوئلا را به عنوان "تعرض و تجاوز" محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد و مدعی شد که "مقامات تهران با دولت نامشروع ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل همکاری کرده‌اند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه ونزوئلا در این بیانیه گفت: کاراکاس در مقابل جامعه بین‌الملل تعرض و تجاوز جدید دولت آمریکا را رد و محکوم می‌کند؛ دولتی که بدون هیچ دلیلی و تنها به عنوان بخشی از کمپین تعرض و خصومت جدیدش علیه ایران، ونزوئلا و کل سیستم چندجانبه سازمان ملل، تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه نیکولاس مادورو اعلام کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اطلاعیه واشنگتن درخصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه مادورو، تلاش دیگری برای نادیده گرفتن نهادی بودن سازمان ملل به ویژه شورای امنیت بود.

وزارت امور خارجه ونزوئلا اظهار داشت: این اقدام جدید علیه چندجانبه گرایی تایید می‌کند که رهبری آمریکا برای هیچ‌ یک از تصمیمات مشترک که برای حفظ صلح و ثبات بین‌المللی لازم هستند، هیچ احترامی قائل نیست.  

ونزوئلا در این بیانیه ضمن تاکید بر تعهد غیرقابل تقلیل خود به سازمان ملل، گفت: هیچ یک از اقدامات تهدیدآمیز و متکبرانه دولت واشنگتن نمی‌تواند مانع ما از استفاده از حق حاکمیت‌مان برای برقراری روابط اقتصادی و تجاری آزاد با ایران و دیگر کشورها شود.

این بیانیه وزارت امور خارجه ونزوئلا به دنبال اطلاعیه پامپئو درخصوص تحریم‌های جدید آمریکا علیه مادورو، وزارت دفاع ایران و دیگر مقامات ایرانی در ارتباط با برنامه موشکی و هسته‌ای ایران منتشر شد.    

ونزوئلا تحریم شدید اقتصادی را از جانب آمریکا شاهد بوده که همین امر کاراکاس را وادار کرد تا نفت و گازوئیل خود را از ایران وارد کند. مادورو بارها واشنگتن را به تلاش برای سرنگونی دولتش با هدف مصادره منابع نفتی و گازی گسترده ونزوئلا متهم کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا وزارت امور خارجه ونزوئلا تحریم های جدید سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که ساعاتی پس از اعمال تحریم‌های ضد ایرانی در وبسایت دولت آمریکا منتشر کرده، نوشت: «کمتر از یک هفته پیش، ایران یکی از بزرگترین حملات موشکی و پهپادی را که جهان تاکنون دیده است علیه اسرائیل انجام داد. [اما] آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود از اسرائیل دفاع کرد». 

به گزارش وبسایت دولت آمریکا، در ادامه این بیانیه نوشته شده است که تحریم‌های جدید به همین دلیل علیه کشورمان وضع شده است.

بایدن در ادامه این بیانیه مدعی شد: «همانطور که صبح روز بعد از حمله با مقامات گروه هفت صحبت کردم، ما متعهد هستیم که به طور جمعی برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران اقدام کنیم».

رئیس جمهور آمریکا در انتهای این بیانیه صراحتا اعلام کرد که به «امنیت اسرائیل متعهد است» و به اعمال تحریم‌های ضد ایرانی ادامه خواهد داد.

اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا در حالی بیان می‌شود که وزارت خزانه‌داری این کشور ساعاتی پیش ۱۶ فرد و ۲ نهاد در ایران را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داد. تحریم‌های جدید پس از آن اعمال می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیمه شب ۲۵ فروردین در راستای اصل دفاع مشروع، با مجموعه‌ای از پهپاد‌ها و موشک‌ها اراضی اشغالی را هدف قرار داد. 

تحلیلگران بسیاری این اقدام را که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق انجام شده، ستوده‌اند و آن را «تغییردهنده بازی» در منطقه خوانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند