Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ترکیه در آمریکا گفت، مشکلات فعلی میان این دو کشور همپیمان در ناتو به نسلهای آینده سرایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سردار قیلیچ، سفیر ترکیه در آمریکا به برخی اقدامات و سیاستهای آمریکا شامل حمایتش از شبه نظامیان یگانهای مدافع خلق کرد، انفعال در قبال سازمان تروریستی فتح الله گولن (فتو)، معلق ساختن برنامه فروش جنگنده های اف-۳۵ به ترکیه و برداشتن تحریم تسلیحاتی مقطعی علیه قبرس یونانی نشین به عنوان "حوزه‌های مشکل‌ساز" یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در اظهاراتش در سی و هشتمین کنفرانس آمریکا-ترکیه گفت: ما نباید اجازه دهیم مشکلاتی که هم اکنون با آنها مواجهیم تاثیری زیانبار بر روابط اقتصادی آمریکا-ترکیه بگذارد و این مشکلات آینده روابط اقتصادی ما را نیز مسموم خواهد ساخت.

وی افزود: اگر شما اقدامات لازم را هم اکنون اتخاذ نکنید شاهد سرایت مشکلات به نسلهای آینده خواهید بود.  ما باید جلوی آن را بگیریم. ما باید به طور جداگانه با مشکلات اقتصادی و سیاسی برخورد کنیم.

قیلیچ درباره تقویت همکاری دفاعی و با اشاره به مساله خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از سوی ترکیه گفت، هر دو کشور باید اختلافات سیاسی را کنار بگذارند و اجازه ندهند یک اختلاف "کلیت تلاشها و پتانسیل ما را در این حوزه به گروگان بگیرد"

وی افزود، ترکیه تلاش دارد به یک کشور ثالث هلی کوپتر بفروشد اما کنگره آمریکا جلوی فروش موتور آن را به خاطر اینکه آنکارا سامانه دفاع هوایی روسی را به دست آورده می‌گیرد.

وی هشدار داد: نتیجه نهایی چیست؟ آن کشور ثالث متاسفانه در مقابل یک دشمن آمریکا و ناتو شکست می‌خورد. شرکتهای آمریکایی و ترکیه‌ای منافع مشترکی در تقویت هر چه بیشتر همکاری در حوزه دفاعی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که هر گونه تشدید تنش توسط نتانیاهو نازی و دیوانه علیه ایران می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

براساس گزارش المیادین، رئیس جمهور ونزوئلا پرسید که اگر هر کشور دیگری به سفارت آمریکا در یکی از شهر‌های جهان حمله می‌کرد، آمریکا چه می‌کرد؟ آیا او بدون انجام کاری آرام می‌ماند و فقط بیانیه صادر می‌کرد؟

رئیس جمهور ونزوئلا با یادآوری جنایاتی که آمریکا در افغانستان و عراق مرتکب شده است، ادامه داد: اگر این اتفاق می‌افتاد، آمریکا به آن کشور حمله می‌کرد.کسانی که هرج و مرج را تحمیل می‌کنند و قوانین بین المللی را نقض می‌کنند، فاشیسم صهیونیست هستند که توسط آمریکا حمایت می‌شوند. 

اتحادیه بولیواری مردم آمریکای لاتین موسوم به آلبا (ونزوئلا - کوبا - بولیوی - نیکاراگوئه - آنتیگوا و باربودا - دومینیکا - گرانادا - سنت کیتس و نویس - سنت لوسیا - سنت وینسنت و گرنادین ها) نیز امروز سه شنبه تایید کرد که مصونیت رژیم صهیونیستی و شکست شورای امنیت که در برابر حمله غیرقانونی به کنسولگری ایران در دمشق سکوت اختیار کرد، خطر جدی منطقه‌ای شدن درگیری را با پیامد‌های غیرقابل پیش بینی ایجاد کرده است.

ایوان گیل پینتو، وزیر امور خارجه ونزوئلا پیشتر تایید کرد که وضعیت بی ثباتی در خاورمیانه در هفته‌های اخیر به دلیل نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و غیرمنطقی بودن سیستم سیاسی صهیونیست‌ها و همچنین انفعال سازمان ملل متحد به شدت بدتر شده است.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب‌های شنبه و یکشنبه از هدف قرار دادن اهداف رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با ده‌ها موشک و پهپاد در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

در بیانیه فرماندهی سپاه پاسداران تاکید شده است که این عملیات موسوم به وعده واقعی در چارچوب مجازات جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. ایران در دمشق و شهادت تعدادی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز
  • جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد
  • واسطه گری یک کشور جدید بین ایران و آمریکا