Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@16:52:40 GMT

ایجاد ۲ هزار شغل با «چرخ برکت»

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۹۲۹۶

خبرگزاری میزان-بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای رویداد ملی «چرخ برکت» با هدف تولید ۵ میلیون دست پوشاک و ایجاد ۲ هزار شغل فراخوان داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام بنیاد برکت مسئول رویداد ملی چرخ برکت اظهار کرد: کارآفرینان، ایده‌پردازان و فعالان عرصه تولید پوشاک می‌توانند با مراجعه به آدرس event.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

barkat.ir طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و کارآفرینانه خود را برای «چرخ برکت» به عنوان بزرگترین رویداد نوآوری- کارآفرینی صنعت پوشاک ارائه نمایند. طرح‌های منتخب پس از بررسی و داوری، از سوی بنیاد برکت حمایت و اجرا خواهند شد.

میرسامان پیشوایی افزود: هدف رویداد ملی چرخ برکت جذب طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و کارآفرینانه برای تولید ۵ میلیون دست پوشاک تا پایان سال جاری است. تفاوت این رویداد با دیگر کار‌های استارتاپی در این است که برای ایده‌های کارآفرینانه نیز فراخوان داده شده تا به این ترتیب، کسانی که دارای کسب و کاری در حوزه پوشاک هستند و خیرینی که می‌خواهند در مناطق محروم اشتغال‌زایی داشته باشند هم بتوانند در قالب این رویداد، فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: رویداد ملی چرخ برکت علاوه بر تولید ۵ میلیون دست پوشاک داخلی، ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی را هم در صنعت پوشاک هدف‌گذاری کرده است.

مسئول رویداد ملی چرخ برکت با اشاره به وضعیت صنعت پوشاک کشور گفت: قرار است در قالب رویداد چرخ برکت، علاوه بر تولید ۵ میلیون دست پوشاک ایرانی در سال جهش تولید و حمایت از کالای ایرانی، از واردات و قاچاق پوشاک خارجی به داخل کشور نیز جلوگیری شود.

پیشوایی یادآور شد: صنعت پوشاک از جمله نیاز‌های اساسی کشور ما به‌شمار می‌رود که صنایعی دیگری همچون صنعت مد را که دارای اقتصادی قوی در دنیا است، در خود جای داده.

وی اظهار داشت: رویداد ملی چرخ برکت با همکاری دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان و صاحبان طرح و ایده تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند در فراخوان این رویداد شرکت و طرح‌ها و ایده‌های پیشنهادی خود را ارائه نمایند.

مسئول رویداد ملی چرخ برکت ادامه داد: فراخوان این رویداد برای جوامع دانشگاهی فرستاده و در فضای مجازی و شبکه‌های نیز منتشر شده است. این فراخوان همچنین با هدف ارتباط‌گیری با کارآفرینان و فعالان صنعت پوشاک، از طریق شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب هم اطلاع‌رسانی شده است.

پیشوایی عنوان کرد: تا به امروز طرح‌های و ایده‌های خوبی به دست ما رسیده است. از ۱۰ آبان‌ماه ارزیابی طرح‌ها آغاز و رویداد ملی چرخ برکت از ۳۰ آذرماه به شکل رسمی آغاز خواهد شد.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای رویداد چرخ برکت را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: راه‌اندازی ۱۵۰ طرح اشتغال‌زایی، ۲ هزار فرصت شغلی و تولید ۵ میلیون دست پوشاک در این رویداد هدف‌گذاری و پیش‌بینی شده است.

مسئول رویداد ملی چرخ برکت خاطرنشان کرد: قرار است در قالب این رویداد، با تحقق شبکه‌سازی در صنعت پوشاک، تولیدکنندگان فعال در این حوزه تفکیک شده و یک زنجیره کامل از تامین مواد اولیه تا فروش محصول تکمیل و تشکیل شود. اصولا هدف بزرگ این رویداد، علاوه بر اهداف مد نظر بنیاد برکت از جمله افزایش تولید و اشتغال‌زایی، شناسایی و تکمیل شبکه تولید در صنعت پوشاک و صنایع مرتبط است.

پیشوایی در پایان اظهار داشت: رویداد ملی چرخ برکت در تمام کشور برگزار می‌شود و اعتبار این رویداد متناسب با نیاز و توانایی‌ها به هر استان تخصیص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: فراخوان بنیاد برکت برای دریافت ایده‌های نوآورانه در حوزه اشتغال‌زایی کولبران

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بنیاد برکت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بنیاد برکت تولید ۵ میلیون دست پوشاک اشتغال زایی بنیاد برکت صنعت پوشاک ۲ هزار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر قرائی در نشست خبری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین که امروز که در محل مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: در سند ملی توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ۷ راهبرد برای گفتمان‌سازی و مشارکت مردم به منظور توسعه کاربردهای فناوری‌های نرم و فرهنگی پیش‌بینی شده است و برای رسیدن به این راهبردها برنامه‌هایی مانند ایجاد بستر مشارکت مردمی، تسهیل‌گری کسب و کارها و ظرفیت رسانه ملی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به این راهبردها، رویداد ملی صنایع خلاق مانوین برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: مانوین سقفی برای صنایع خلاق بوده و عنوانی برگرفته شده از اکوسیستم نوآوری و خانه‌های خلاق است. این رویداد قرار است از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت همزمان با برگزاری رویداد اینوتکس در محل پارک فناوری پردیس برگزار شود.

دبیر اجرایی رویداد مانوین اهداف عمومی این رویداد را آشنایی زیست بوم حوزه نوآوری و فناوری، ایجاد فرصت عرضه دانش تولید شده، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت هم افزایی در استفاده از منابع مشترک، ارتباط بخش دولتی با بخش خصوصی در قالب نیازهای فناورانه، ایجاد نشاط و شوق در حوزه صنایع خلاق، نشر فرهنگ نوآوری و نوآوری در جامعه ایرانی-اسلامی، توسعه مهارت‌های اندیشیدن و توسعه خلاقیت و مهارت‌های ذهنی، استفاده از فناوری‌های نوین و ایجاد فضای همگرایی و مشارکت فعالان حوزه آموزش و یادگیری نظیر محتوا، دوره، بازی و اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر و ابزارهای کمک آموزشی عنوان کرد.

قرائی با اشاره به اینکه در بخش نمایشگاهی این رویداد شرکت ها و هسته های خلاق در ۲۸ غرفه به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلفی چون نوشت افزار، سبک زندگی، مد و پوشاک و غیره می پردازند، افزود: این رویداد بخشی تحت عنوان «روایت پیشرفت» دارد که در این بخش نیز بازدیدکنندگان با روند پیشرفت کشور در حوزه صنایع خلاق آشنا می‌شوند و در بخش رویدادی نیز با برگزاری ۳ استیج به بررسی موضوعاتی چون ارائه گزارش‌ عملکردها، رونمایی از کتاب‌ها و برندهای جدید، پروژه‌های پیشران و نوآوری‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از برخی محصولات و دستاوردهای حوزه صنایع خلاق گفت: تاکنون ۱۲ محصول برای رونمایی به ما پیشنهاد شده است که در حال بررسی هستیم، ولی احتمالا ۶ محصول، پلتفرم و برنامه برای رونمایی انتخاب خواهد شد.

کد خبر 6086527 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان
  • خیاطی در عصر دیجیتال: هوش مصنوعی و ربات‌ها در خدمت صنعت پوشاک (فیلم)