Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@03:49:18 GMT

آغاز ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از نیمه مهر

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۹۳۷۴

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرایند ثبت نام برای دریافت وام‌های دانشجویی از نیمه مهرماه آغاز می‌‎شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ناصر مطیعی افزود: برنامه ریزی صندوق رفاه دانشجویان برای ثبت نام وام‌های دانشجویی از نیمه مهرماه است. با این حال زمان بندی ثبت نام وام‌ها به دانشجویان اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه همه دانشجویان متقاضی می‌توانند از انواع وام‌ها در سال تحصیلی جدید استفاده کنند، گفت: اولویت با برطرف کردن نیاز‌های دانشجویان ورودی قدیم است و برای دانشجویان ورودی جدید در زمان مشخصی تصمیم گیری می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با یادآوری اینکه ۲۲ نوع وام این صندوق به پنج گروه وام تحصیلی، شهریه، ضروری، مسکن و ویژه دانشجویان دکتری تقسیم شده است، افزود: در این تقسیم بندی هیچ کدام از ۲۲ وام‌های گذشته حذف نشده است بلکه این وام‌ها با دسته بندی منظم تری به دانشجویان تخصیص می‌یابد.

مطیعی گفت: وام تحصیلی سال گذشته ۶۰۰ هزار تومان بود که در بازنگری‌های صورت گرفته مبلغ آن به یک و نیم تا ۲ میلیون تومان و وام ضروری از یک میلیون به ۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین درباره کمک هزینه خرید لپ تاپ برای آموزش‌های الکترونیکی دانشجویان در بحران کرونا، افزود: صندوق رفاه دانشجویان وام خرید لپ تاپ ندارد و در این زمینه هم هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است؛ وام ضروری که در یکی از عناوین پنجگانه وام‌های صندوق رفاه دانشجویان قرار دارد، برای این امر اختصاص یافته است؛ دانشجویان در صورت نیاز به خرید لپ تاپ می‌توانند از این وام بهره ببرند.

وی گفت: برخی از دانشجویان رشته‌های هنر، دامپزشکی یا مهندسی که به ابزار‌هایی برای تحصیل خود نیازمند هستند، از این وام ضروری استفاده می‌کنند.

مطیعی افزود: صندوق رفاه دانشجویان توانایی پرداخت مبلغ لپ تاپ را به دانشجویان ندارد، اما وام ضروری به دانشجویان متقاضی برای خرید این ملزومات اختصاص می‌یابد. یک سهمیه وام در کل برای هر دانشگاه تعیین می‌کنیم و ممیزی اولویت بندی این وام ها، معاون دانشجویی هر دانشگاه است.

مشاور وزیر علوم درباره اولویت دانشجویان مقاطع مختلف در خصوص پرداخت وام دانشجویی، گفت: صندوق رفاه دانشجویان در این مورد هیچ اولویت بندی ندارد، اما ممکن است دانشگاهی دانشجوی دکتری خود را در ارائه وام به دیگر دانشجویان اولویت بدهد. برچسب ها: وام ، دانشجویی ، مهر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وام دانشجویی مهر صندوق رفاه دانشجویان وام ضروری ثبت نام لپ تاپ وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه دانشجویان اعلام شد