Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@02:56:38 GMT

دیدار و رایزنی‌های جیمز جفری در عراق و سوریه

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۹۴۶۹

دیدار و رایزنی‌های جیمز جفری در عراق و سوریه

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در جریان سفرش به شمال شرق سوریه و منطقه اربیل در اقلیم کرستان عراق با مسئولان محلی برجسته دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا به سوریه نشست‌های جداگانه‌ای با مسئولان نیروهای سوریه دموکراتیک، رؤسای احزاب کردی و نمایندگان قبایل دیرالزور انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جفری در جریان این نشست‌ها بر لزوم تداوم تلاش‌ها برای تضمین شکست دائمی گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

جیمز جفری پس از دیرالزور عازم شهر اربیل عراق شد و با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار درخصوص تلاش‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراط‌گر به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود همچنین اعلام کرد، جیمز جفری فردا (چهارشنبه) ۲۳ سپتامبر به منظور رایزنی در خصوص وضعیت سوریه با مسئولان آلمانی عازم برلین خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جیمز جفری نماینده آمریکا در امور سوریه عراق سوريه جیمز جفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراقی تاکید کرد که دولت این کشور بر اساس یک سیاست متعادل با کشورهای همسایه برخورد می‌کند.

وی افزود: سخنان اخیر اردوغان بیانگر آن است که ترکیه به سمت حل مساله سهم آب عراق در برابر دیگر پرونده‌ها مانند عناصر وابسته به پ.ک. ک تمایل پیدا کرده است.

العکیلی نسبت به موضع ضعف طرف عراقی در مذاکره با طرف ترک در جریان سفر اردوغان به بغداد هشدار داد و تاکید کرد که این نشست‌ها در راستای طرح آنکارا برای تحقق منافع خود صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: بحران آب و نفوذ نظامی ترکیه در شمال عراق مهم‌ترین بحث‌هایی است که در جریان این نشست‌ها باید بررسی شود. بغداد باید از اهرم‌های فشار خود علیه آنکارا برای تحقق منافعش استفاده کند.

وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که رییس جمهور ترکیه تا پایان ماه آوریل به عراق سفر خواهد کرد.

کد خبر 6057078

دیگر خبرها

  • مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی؛ محور رایزنی وزیر خارجه امارات و امیر قطر
  • عراق باید از اهرم‌های فشار خود علیه ترکیه استفاده کند
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • حکیم: آمریکا مرتکب اشتباهی بزرگ شد
  • آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباهی بزرگ شد
  • حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغال گرایانه، غیرقانونی و غیر موجه است
  • حکیم: آمریکا با گسترش جنگ به یمن مرتکب اشتباه شد
  • حکیم: آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباهی بزرگ شد
  • حکیم: آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و گسترش دامنه جنگ به یمن مرتکب اشتباهی بزرگ شد
  • رایزنی نمایندگان عراق باوزیر خارجه درباره حضور اشغالگران آمریکایی