Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@10:42:59 GMT

مقاومت مهمترین کلید واژه دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۹۴۷۷

مقاومت مهمترین کلید واژه دفاع مقدس است

سجادی با بیان اینکه تجربه هایی که نیروهای نظامی ما، ارتش، سپاه و بسیج در هشت سال جنگ تحمیلی اندوخته اند، آنها را آبدیده کرد گفت: مقاومت مهمترین کلید واژه دفاع مقدس است.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: دفاع مقدس با تمام سختی ها و مصائبی که بر ملت ایران وارد کرد و با تمام ناجوانمردانگی های رژیم بعث عراق دستاوردهای عظیمی را در جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد که در تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، بین الملل قابل تامل است در همین رابطه گفتگویی با «سید کمال الدین سجادی» سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهمترین دستاورد دفاع مقدس در جامعه امروز توضیح دهید؟

تعبیری از رهبر انقلاب بیان شده است که در آن جنگ را گنج نام بردند که دستاوردهای فراوانی داشته است. تجربه هایی که نیروهای نظامی ما، ارتش، سپاه و بسیج در هشت سال جنگ تحمیلی اندوخته اند، آنها را آبدیده کرد؛ با جانبازی ها و جانفشانی هایی که در طول این مدت در مقابله با دشمن انجام شد، تجربیات نظامی ارزشمندی را رقم زد.

 

پیام مهم دفاع مقدس در جامعه امروز بفرمایید؟

پیام مهم دفاع مقدس این است که ملتی اگر بخواهد مقاومت کند، سرانجام پیروز می شود یعنی مقاومت در برابر زورگویی ها، تجاوزات و تجاوز به حرز و ناموس و سرزمین و کشور.  تنها مقاومت کلیدواژه ای است که می تواند همیشه در مقابل رژیم های زورگویی همچون رژیم صهیونیستی، آمریکا و سایر ابرقدرت ها که می خواهند مشکلاتی را در منطقه و به خصوص برای جمهوری اسلامی ایجاد کنند، به کار ببریم.

 

آیا مقاومت تنها در جنگیدن معنا دارد؟

مقاومت تنها جنگ نیست و در ارتباط با تحریم های اقتصادی، جنگ های نرم افزاری و فرهنگی و شبیخون های دیگر وجود دارد و مهمترین پیام دفاع مقدس همان مقاومت است که می تواند در جامعه امروز نیز بکار برده شود.  در جنگ تحمیلی بیش از 80 کشور به صدام کمک کردند و اکثریت کشورهای جهان در پشتیبانی از او تمام قدرت خود را به کار بردند اما ملت ایران با همراهی ارتش، سپاه و بسیج حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد و رژیم بعث عراق به خاک مذلت افتاد.

 

در مورد روابط ایران و عراق با توجه به سابقه جنگ میان دو کشور توضیح دهید؟

جنگ را ملت عراق آغاز نکردند، رژیم حاکم بر این کشور که رژیم بعث عراق بود با فرماندهی صدام و با اشاره و پشتیبانی استکبار جهانی آن را آغاز کرد. صدام اغراضی را در جنوب و نقاط دیگر دنبال می کرد که البته اشتباه کرد و در نهایت با شکست مواجه شد.

 

پس از پایان جنگ تحمیلی روابط ایران و عراق را چگونه ارزیابی می کنید؟

ملت عراق با جمهوری اسلامی ایران دارای روابط مذهبی، تاریخی و فرهنگی دیرپاست و می بینیم که پس از سقوط صدام بعد از چندین سال شیعه حاکمیت را در عراق بر عهده گرفت و این همان نمونه عدو شود سبب خیر است که پس از حمله آمریکایی ها به عراق و سقوط رژیم بعث مقدرات عراق به دست شیعیان افتاد. امیدواریم با مرجعیتی که در عراق وجود دارد، شاهد پیروزی های بیشتری باشیم. این دو کشور برادر در بسیاری از موضوعات در منطقه می توانند به یکدیگر کمک کنند و این موضوع نیز از نتایج و دستاوردهای جنگ تحمیلی است.

 

نوع نگرش ایران در دفاع مقدس را چگونه ارزیابی می کنید؟

ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی با رهبری امام خمینی (ره) و کمک های مقام معظم رهبری تنها در این جنگ دفاع کرد. نیروهای ایران در این جنگ جوانمردانه مبارزه کردند و ناجوانمردی هایی که صدام علیه نیروهای ایران به کار می برد تا جایی بود که در حملات شیمیایی به شلمچه به اتباع عراقی خود نیز رحم نکرد اما خلبانان جمهوری اسلامی در کلیه عملیات های خود بسیاری از نکات ظریف را مد نظر قرار داده اند تا تلفات مردم عادی کمتر شود و همیشه اهداف نظامی را مورد هدف قرار می دادند.

دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران چگونه پیش رفت و به کجا رسید؟

دفاع مقدس از سوی جمهوری اسلامی ایران جوانمردانه پیش رفت و سرانجام به پیروزی منجر شد. رساله های زیادی در مورد نوع رفتار ایران در مقابله با جنگ تحمیلی عراق به رشته تحریر درآمده است و دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی نظریات خوبی را در این باره جمع آوری کنند و نوع نگرش ایران در هشت سال جنگ تحمیلی را در جهان نشان دهند.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقاومت احزاب دفاع مقدس هشت سال جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس رژیم بعث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرچه برای بزرگداشت شهدا کار کنیم، باز هم کم است ‌

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: هرچه برای بزرگداشت شهدا کار کنیم، باز هم کم است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری، امروز(۲۶ اسفند) در جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه، برگزاری این کنگره را گام مهمی در جهت زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا عنوان کرد و گفت: برگزاری کنگره ملی شهدا به عنوان یک حرکت انقلابی و ولایی می‌تواند منشأ برکات فراوانی برای استان باشد، لذا باید این فرصت را برای معرفی شهدای استان به جامعه خصوصا جوانان غنیمت بشماریم.

غفوری با بیان اینکه باید شخصیت، سیره، منش، گفتار و رفتار شهدا را به عنوان الگو به نسل جوان معرفی کنیم، تاکید کرد: نسل جوان سالهای دفاع مقدس را درک نکرده و شناختی از شهدا ندارند، لذا وظیفه داریم برای ادامه راه شهدا، جوانانمان را با شهدا و آرمان های آنها آشنا کنیم تا از این طریق زمینه الگوگیری نسل جوان از شهدا را در جامعه فراهم کنیم.

 امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه شهدا وسعت تاثیرگذاری نامحدود دارند، گفت: هرچه برای بزرگداشت مقام شهدا کنگره و یادواره برگزار کنیم باز هم کم است، لذا باید به طور مستمر برای برگزاری یادواره های شهدا تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش برجسته استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس در دفاع از خاک کشور، گفت: استان کرمانشاه یک ویژگی مهم داشته و آن اینکه جنگ در این استان شروع و در همین استان خاتمه پیدا کرده است.

غفوری با بیان اینکه همه مردم این استان در دوران دفاع مقدس درگیر جنگ بوده اند، گفت: مردم استان کرمانشاه تمام صور جنگ تحمیلی را از حضور مستقیم در جبهه گرفته تا بمباران و پشتیبانی از رزمندگان سایر استان ها را به چشم دیده اند، لذا حق بزرگی بر گردن انقلاب، کشور و مسئولین دارند.

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مادر ۳ شهید در نیشابور دعوت حق را لبیک گفت
  • حمله دوباره مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه پهپادی رژیم صهیونیستی
  • در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با وزیر دفاع سوریه چه گذشت؟
  • برگزاری یادواره شهدای یخدان
  • دیار دلاورمردان ایران‌زمین میزبانی شایسته برای مهمانان نوروزی
  • ۴۸۰۰ ایثارگر نظام سلامت در مازندران وجود دارد
  • اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • هرچه برای بزرگداشت شهدا کار کنیم، باز هم کم است ‌
  • اعلام فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی فارس