Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مراکز توانبخشی خواستار افزایش ۴۱ درصدی یارانه خود هستند، سازمان بهزیستی ۲۰ درصد و سازمان برنامه و بودجه نیز ۱۵ درصد برای این افزایش پیشنهاد داده‌اند. - اخبار اجتماعی -

 محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه افزایش 41 درصدی یارانه مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان میسر نیست اظهار کرد: این رقم، رقم قابل توجهی است و قاعدتاً با توجه به شرایط سازمان نمی‌توان آن را عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:‌ در سالهای گذشته نیز جلساتی برای تعیین تکلیف یارانه مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان با حضور مسئولان انجمن برگزار شد و این  افزایش تحقق پیدا نکرد و در سال گذشته حدود 20 درصد یارانه مراکز در نیمه دوم افزایش پیدا کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به محدودیت‌های مالی و اعتباری سازمان بهزیستی کشور گفت: علی‌رغم اینکه سال گذشته ارتباطات سازمان بهزیستی حدود 73 درصد میسر شد اما اعتبارات حوزه توانبخشی به صورت صد در صد پرداخته شد.

نفریه با اشاره به پافشاری مسئولان انجمن مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان مبنی بر افزایش 41 درصدی یارانه مراکز توانبخشی خاطرنشان کرد: این موضوع قاعدتا عملیاتی نخواهد شد و این در حالی است که مسئولان انجمن بر این مسئله پافشاری دارند اما قطعا سازمان نمی‌تواند به این میزان یارانه مراکز را افزایش دهد.

وی  از پیشنهاد سازمان بهزیستی مبنی بر افزایش 20 درصدی یارانه مراکز توانبخشی خبر داد و گفت: در همین ارتباط سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد 15 درصد افزایش یارانه‌ها داده است اما سازمان معتقد است که یارانه مراکز باید حدود 20 درصد افزایش پیدا کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: در صورتی که مسئولان انجمن مراکز با سازمان برنامه و بودجه به توافق برسن داین مبلغ حدود 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و در طی 4 یا 5 ماه به مراکز پرداخت خواهد شد.

سردرگمی معلولان و سالمندان در پی تعطیلی و افزایش اجاره مراکز توانبخشی+ تصاویرتأخیر در اعلام رقم جدید یارانه مراکز توانبخشی غیردولتی/ ارائه پیشنهاد افزایش 41درصدی یارانه

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه مرکز توانبخشی معلولان ذهنی سازمان بهزیستی ویروس کرونا سازمان برنامه و بودجه مرکز توانبخشی معلولان ذهنی سازمان بهزیستی ویروس کرونا یارانه مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان سازمان بهزیستی مسئولان انجمن درصدی یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد

سازمان امور مالیاتی در خصوص افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش سازمان امور مالیاتی، به ‌موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و به منظور تامین منابع لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد، نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳ به میزان یک واحد درصد (از ۹% به ۱۰%) افزایش یافته است.

بنابراین مؤدیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده در موارد عرضه کالا و خدمات مشمول (به استثنای کالاهای خاص موضوع ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده که دارای نرخ های جداگانه ای هستند) مکلف اند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در زمان صدور صورتحساب مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ ده (۱۰) درصد در صورتحساب درج و از خریدار دریافت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد
  • کمیته سه جانبه برای مسکن کارگری تشکیل می شود
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • معاون سازمان غذا و دارو خبر داد؛ پرداخت مرحله دوم مطالبات یارانه شیرخشک به داروخانه‌ها
  • بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند
  • دوره آموزشی مسئولان مراکز مثبت زندگی جنوب آذربایجان غربی در بوکان
  • اجرای فاز دوم تحویل بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به بهزیستی
  • انتقال بیماران مزمن بیمارستان سلامت به مراکز بهزیستی خوزستان
  • افتتاح مراکز جدید فرآهنگ در سال آینده/ افزایش پدیده سالمندان تنها و سالمند آزاری
  • افتتاح مراکز جدید فرآهنگ برای سالمندان در سال آینده