Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:20:32 GMT

زنگ ایثار نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۹۴۹۹

زنگ ایثار نواخته شد

در این مراسم که روز سه شنبه با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برگزار شد، میثاق نامه بسیج دانش آموزی هم توسط یک دانش آموز خوانده شد.

متن میثاق نامه دانش‌آموزی که در زنگ مقاومت در مدارس سراسر کشور قرائت شد، به شرح زیر است: 

«ای پروردگار مهربانم، اینک که نعمت بی بدیل، فرصت کسب علم و ایمان را نصیبمان فرموده‌ای به شکرانه این نعمت الهی بر محمد و آل محمد درود می‌فرستیم و با تو ای خدای قادر و بصیر عهد می‌بندیم تا آخرین منزل، آخرین نفس و آخرین قطره خون برای اعتلای کلمه الله می‌ایستیم و شهادت در این راه را قله افتخار می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درود بی پایان الهی بر موذن حرم عشاق؛ حاج قاسم سلیمانی...

پروردگارا! هر سال شروع سال تحصیلی در حال و هوای دفاع مقدس است، گویی بهار علم و دانش با بهار ایمان و رشادت در هم می‌آمیزد تا نهال پاک علم را با اندیشه ناب اسلامی آبیاری کند، اندیشه‌ای که از شیرین ترین میوه‌های آن مکتب بی بدیل شهادت است مکتبی که عروج سربلند فرماندهی قدس و فرماندهی سرزمین وجود ما، حاج قاسم سلیمانی، از میراث گرانبهای آن است.

آری فرمانده ما همان سردار شهیدی است که با قطره قطره خون پاک خود نهال در خود فرورفته جان ما را بیدار کرد و به یک باره معلم الفبای ایثار و ایمان و رشادت برای انسان‌های تشنه حقیقت شد. بی شک او یک معلم بزرگ است و ما نیز با غروری برخاسته از عمق جان و با افتخار فریاد می‌زنیم که ما شاگرد مکتب سلیمانی هستیم.

ما دانش‌آموزان به لطف خداوند متعال اعلام می‌کنیم ما حاج قاسم‌های دیگر خواهیم بود، ما شاگرد مکتب سلیمانی هستیم. در سرمان شور انقلابی است؛ ایران اسلامی را دوست داریم و با مدد الهی تلاش و مجاهدت علمی کشورمان را خودمان می‌سازیم.

بیاموز! استاد فرمانده ما
سفر را به این پای جامانده ما
چه زیباست با ظالمان، تیغ خشمت
چه زیباست در زاغه‌ها اشک چشمت
در آن سوی عالم، چه دیدی؟ چه دیدی؟
که قبل از شهادت، شهیدی، شهیدی.
خداوندا این عهدی بود که به فضل تو بر جان و زبانمان جاری شد و پایداری برآن جز با مدد تو ممکن نخواهد بود. پس به لطف خود مارا در این راه ثابت قدم بدار و در روز محشر نیز با شهدای عاشورا و دفاع مقدس محشورم فرما.»

مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز اول مهرماه در دبیرستان البرز و هم زمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

مراسم نکوداشت هفته دفاع مقدس و نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت در مدارس سراسر کشور که به صورت نمادین در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شد

برچسب‌ها معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مدارس بازگشایی مدارس ایثار و شهادت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مدارس بازگشایی مدارس ایثار و شهادت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مدارس بازگشایی مدارس ایثار و شهادت اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس کل دادگستری مازندران با خانواده شهید مدافع حرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در این دیدار اظهار کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران از خون خود گذشتند تا این نظام و انقلاب پایدار بماند و بر همه ما واجب است از این دستاورد‌های گرانقدر حراست و پاسداری کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل جوان انقلاب منتقل شود، بر لزوم تکریم خانواده معزز شهدا تاکید کرد و افزود: احترام جامعه نسبت به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران نشان دهنده پایبندی و احترام به ارزش‌های دینی و مذهبی است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را یک وظیفه دانست و گفت: شهدا و ایثارگران مظهر صلابت این مرز و بوم هستند و لازم است در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و فرهنگ ایثار و شهادت از همه ظرفیت‌ها بهره گیری شود.

گفتنی است معاون منابع انسانی و امور فرهنگی و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مازندران نیز در این دیدار رئیس کل دادگستری مازندران را همراهی کردند.

دیگر خبرها

  • راهیان نور از روش‌های مؤثر تحقق جهاد تبیین و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ایثارگران بهترین الگو برای نسل جوان هستند
  • میدان انتخابات در نتیجه اراده انسان‌های معتقد به نظام شکل گرفت
  • کتب درسی دانش‌آموزان، عامل تعیین کننده‌ پیوند نسل جوان با شهدا است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای سند تحول؛ ماموریت‌های مدارس شاهد
  • دیدار رئیس کل دادگستری مازندران با خانواده شهید مدافع حرم
  • آلمان دانش آموزان را برای جنگ آماده می‌کند
  • روایتی از مقاومت و ایثار ستودنی مردم چادگان
  • دفاع مقدس نسلی نظیر سردار سلیمانی‌ها پرورش داد
  • وجود فرهنگ ایثار و شهادت جزو ویژگی‌های ممیزه ایران اسلامی است