Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:12:56 GMT

تولید 150 هزار تن سیب در مشگین‌شهر 

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۹۵۴۴

تولید 150 هزار تن سیب در مشگین‌شهر 

ایسنا/اردبیل فرماندار مشگین‌شهر از تولید 150 هزار تن سیب در ارقام مختلف و در باغات مشگین‌شهر خبر داد.

اکبر صمدی یکم مهرماه در جریان بازدید از عملیات برداشت سیب از باغات مشگین‌شهر اظهار کرد: باغداران مشگین‌شهری برداشت این میوه لذیذ و بهشتی را از چند روز پیش شروع کردند و در دو ماه آینده عملیات برداشت و عرضه آن به بازار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از تلاش و پیگیری برای تدارک بازار مناسب با هدف فروش سیب به قیمت مطلوب و به نفع باغداران خبر داد و خاطرنشان کرد: هرچند در مشگین‌شهر واحدهای تولیدی و فرآوری صنایع تبدیلی میوه‌های سردرختی نظیر سیب وجود ندارد اما تلاش بر این است تا با روش‌های مختلف فروش این محصول به نفعی باشد تا باغداران متضرر نشوند.
فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه 7 هزار هکتار از باغات مشگین‌شهر به کشت سیب اختصاص یافته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود 150 هزار تن سیب با ارقام مختلف نظیر سیب مجلسی و شکی تولید و روانه بازار مصرف شود.
صمدی تصریح کرد: این شهرستان با داشتن 35 هزار هکتار باغات به باغ شهر ایران مشهور است که همه ساله تولید انواع محصولات سردرختی با تلاش و همت باغداران برداشت می‌شود.
وی با قدردانی از همت باغداران در افزایش تولید محصول سیب در این شهرستان بیان کرد: یک دبیر آموزش و پرورش با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان از هر هکتار باغ سیب خود 120 تن برداشت محصول داشته که یک رکورد در تولید سیب در کشور به حساب می‌آید.
فرماندار مشگین شهر به جایگاه این شهرستان در تولید سیب در سطح کشور اشاره کرد و گفت: از لحاظ کمیت مشگین‌شهر رتبه پنجم و کیفیت تولید رتبه اول کشور را دارد.
صمدی به رنگ، مزه و طعم مناسب سیب تولید شده در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: سیب تولید شده در مشگین‌شهر آبدار، ترد و باکیفیت بالاست که بخشی از این محصول با تدبیر مسئولان برای تنظیم بازار شب عید ذخیره‌سازی می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تولید سیب درختی مشگين شهر مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع باران در تولید گندم چه نقشی دارد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحقیقات انجام شده باران از نظر شدت و تأثیر از انواع مختلفی از جمله ملایم، متوسط، تند و رگبار برخوردار است که هر یک از آن‌ها ممکن است از نظر زمانی نا به‌هنگام بوده یا با توجه به شدت آن، تأثیرات منفی و مخربی را در زراعت بر جای بگذارد.

بر اساس این تحقیق، باران تند در صورت شدت، اثرات جزئی بر جای می‌گذارد اما رگبار، باعث خسارات زیادی همچون از بین رفتن محصولات و خاک مزارع می‌شود، ضمن اینکه اثر میزان بارش در نیمکره شمالی، نواحی استوایی و نیمکره جنوبی متفاوت است و فصل بارش، جنس خاک و نفوذپذیری آن و تراکم گیاهی نیز در این اثرگذاری نقش دارند.

این گزارش می‌افزاید، از اثرات بارش باران‌های تند در اواخر بهار که با وزش باد همراه باشد، ایجاد خوابیدگی در زراعت گندم است که موجب پوسیدگی ساقه‌ها، ظهور بیماری‌های قارچی، کاهش عملکرد دانه‌ها و مشکل در برداشت خوشه‌ها می‌شود، ضمن اینکه علاوه بر شدت بارندگی، زمان بارش نیز در رشد محصول بسیار مهم است، چنانچه بارش در زمان خوشه کردن گندم‌ها باشد باعث افزایش رطوبت بین ساقه‌ها و بروز انواع زنگ‌ها و سفیدک می‌شود.

بنابراین پژوهش، بارش در یخبندان باعث یخ‌زدگی و نابودی مزرعه، بارش پس از سم‌پاشی موجب شسته شدن سموم و ایجاد خسارت و بارش در زمان برداشت محصول باعث طغیان آفات و بیماری‌ها می‌شود، ضمن اینکه بارش نا به‌هنگام نیز موجب جوانه زدن دانه‌ها پیش از برداشت و کاهش کیفیت دانه و آرد حاصل از آن می‌شود.

کد خبر 6079194

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • انواع باران در تولید گندم چه نقشی دارد؟
  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران
  • پیش بینی تولید ۲۱ هزار تن توت فرنگی در بابلسر