Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل نجار از ابلاغ دستورالعمل اقدامات احتیاطی فصول پاییز و زمستان در مواجهه با مخاطرات طبیعی به استانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به فرارسیدن فصول پاییز و زمستان و به تبع آن تغییرات محسوس آب و هوایی، فراوانی وقوع مخاطرات طبیعی از جمله بارش‌های سیل آسا، همچنین برف و کولاک در مناطق تجمعی، کوهستانی و نظایر آن اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ادامه داد: از این رو مطابق مواد ۱۱ و ۱۲ قانون مدیریت بحران کشور که استانداران و فرمانداران را به عنوان رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله تعیین و مسئولیت عواقب هرگونه خسارات ناشی از وقوع مخاطرات طبیعی را به عهده آنها قرار داده، اقدامات احتیاطی(آمادگی) و پیشگیرانه از سوی آنان و عوامل تحت امرشان، در اولویت امور قرار گرفته و در فرصت باقی مانده عملیاتی شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: به استناد ماده ۲۱ این قانون، هر گونه تخلف یا سهل انگاری از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط  نیز باید از سوی بالاترین مقام، به مراجع ذیربط گزارش شود. ضمن اینکه یکی از شاخص‌های کلان پایش و ارزیابی مقامات در این قانون مستند به ماده ۲۴ و ۲۵، شاخص مرگ و میر وخسارات ناشی از مخاطرات طبیعی است و از این پس از سوی سازمان مدیریت بحران کشور، مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

نجار اضافه کرد: اعتبارات مورد نیاز همه فعالیت‌های اعلامی، در اعتبارات جاری دستگاه‌ها و نهادها، پیش بینی شده و الزاما باید در اولویت دستگاه‌ها قرار گیرد؛ ضمن اینکه به استناد ماده ۱۸ این قانون، دستگاه های اجرایی ذیربط می توانند؛ در صورت مواجهه با مخاطرات طبیعی، از محل اعتبارات جاری خود (با تایید استانداران) نیاز مالی خود را تامین، تا در زمان مناسب توسط مجموعه وزارت کشور جایگزین شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیریت بحران اسماعیل نجار مدیریت بحران کشور مخاطرات طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان اظهار داشت: اطلاع رسانی کامل به فرمانداران و مدیران صورت گرفته است و از آنها می‌خواهیم آمادگی کامل را داشته باشند.

وی افزود: هر چند که در بعضی موارد به دلیل حجم بالای آب توان مدیریت بحران کم می‌شود اما باز هم باید با توجه به ویژگی هر نقطه تصمیمات خاص و شاخص گرفته شود.

استاندار کرمان، با بیان اینکه آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خدمات رسان جهت مقابله با بحران لازم است تصریح کرد: اطلاع رسانی به مردم بسیار اهمیت دارد، زیرا یکی از دلایل موفقیت در سیل جنوب نیز همین مسئله آگاهی و کمک مردم بود.

کد خبر 6087789

دیگر خبرها

  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • ابلاغ دستورالعمل نحوه تدوین مقررات محیط کسب‌وکار
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری