Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش مودت سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای حفظ سلامت و بهداشت مدارس اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و ستاد مدیریت کرونای استان کمیته ای را برای بازرسی از مدارس تشکیل داده است و نظارت از مدارس را آغاز کرده است.

وی گفت: نواقصی در سطح مدارس در خصوص رعایت نکات بهداشتی مشخص شده که برای رفع آن ها اقدامات لازم انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مودت در ادامه با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است بیان کرد: مدارس استان شرایط برای حضور دانش آموزان را دارند و دانش آموزانی که در مدارس حضور نمی یابند می توانند از شبکه شاد و یا صدا و سیما آموزش ببینند.

 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: از موسسات و شرکت ها برای کمک به آموزش و پرورش جهت تامین مواد ضدعفونی کننده درخواست همکاری و مشارکت داریم و این موضوع  در شورای آموزش و پرورش استان نیز مصوب شده است .

وی درادامه با اشاره به تامین سه هزار تبلت توسط استانداری برای مدارس مناطق محروم استان بیان کرد: مقرر شد سه هزار تبلت از سوی استانداری خوزستان برای مدارس مناطق محروم استان خریداری شود که استانداری در حال خرید این تعداد تبلت است.

معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و شرکت پتروشیمی بندر ماهشهر نیز هفت هزار تبلت برای مناطق محروم شهرستان های ماهشهر، آبادان و خرمشهر تامین کرده است.

امسال مدارس خوزستان همچون مدارس سایر کشور در تاریخ ۱۵ شهریورماه بازگشایی شد ودر این مدت گزارش مرگ یک دانش آموز ابتدایی اهل گتوند که دارای بیماری زمینه ای بود و به کرونا مبتلا شد اعلام گردید.

طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش خوزستان موسسات و شرکت ها و دانش آموزان باید برای ضدعفونی کردن مدارس همکاری داشته باشند.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش خوزستان وزارتخانه ۱۵۰ میلیارد ریال برای بحث گندزدایی مدارس استان اختصاص داده است.

به گفته استاندار خوزستان حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است و بنا به تصمیم خانواده ها دانش آموزان می توانند به صورت حضوری و یا با اشتفاده از شبکه شاد و یا صدا و سیما آموزش دریافت کنند.

مدارس خوزستان با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه پارسال تعطیل شدند و آموزش به دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد انجام گرفت.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است که در هفت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آغاز سال تحصیلی در کشورهای جهان در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس دانش آموزان ویروس کرونا مدارس دانش آموزان اخبار کنکور آموزش و پرورش خوزستان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی