Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:12:46 GMT

بررسی نوسانات قیمت مسکن در تهران

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۹۸۴۴

بررسی نوسانات قیمت مسکن در تهران

بازارمسکن، زیر ذره ­بین سرمایه­ گذاران

 

هدف از خرید خانه سکونت باشد یا سرمایه­گذاری، در هر صورت باید توجه و بررسی زیادی برای انتخاب آن انجام شود. چراکه شاهد هستیم قیمت مسکن با افزایش ناباورانه، به نقطه ­ای رسیده که در حداقل­ترین قیمت ­ها نیز، مبلغ بسیاری باید برای آن پرداخت کرد.

اقتصاد کشور ما نیز در شرایطی قرار گرفته است که نگاه بسیاری از سرمایه­گذاران به بازار مسکن معطوف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا حوزه­ای است که با اتفاقات و رویدادهای مختلف داخلی و بین­المللی، واکنش نشان نمی­دهد و نسبت به سایر بخش­ها از ثبات بیشتری برخوردار است. به واسطه این استقبال، جزئیات قیمت مسکن و نوسانات روی داده در نرخ املاک مسکونی در محله ­های مختلف را از نظر قیمت و مشخصات محله، به تفکیک مناطق مختلف تهران بررسی کرده­ایم. در این گزارش تمام نوسانات قیمت مسکن در یک دهه پیش در منطقه پاسداران را می­خوانید تا برای خرید آپارتمان در پاسداران دید بازتری داشته باشید.

نوسانات قیمت خرید آپارتمان در پاسداران

خیابان پاسداران یکی از بزرگترین معابراصلی شهر تهران است. به طوری که می­توان گفت، پاسداران در منطقه سه، چهار و بخشی از آن در منطقه یک تهران قرار گرفته است. در نتیجه نمی­توان نوسانات قیمت تمام محله پاسداران را به صورت کلی بررسی کرد. از این رو میانگینی از قیمت واحدهای متوسط از نظر نقطه جایگیری و نوع ساخت، در مرکز خیابان پاسداران را بررسی کرده­ایم که در ادامه می­خوانید:

اوایل دهه 90 خرید خانه در پاسداران، همسو با میانگین قیمت مسکن در تهران همسو بود. به طوری که در سالهای 90 تا 92 میانگین هر مترمربع آپارتمان در تهران حدود 3 میلیون تومان بود و خرید آپارتمان در پاسداران نیز با همین مبلغ خرید و فروش می­شد. این نرخ تا اواسط سال 95 ادامه داشت و می­توان گفت یکی از با ثبات­ ترین مناطق از نظر نوسانات قیمتی این محله بود.

این امر تا جایی تداوم داشت که هنوز رکود بخش مسکن و صنعت ساختمان، در قیمت ملک به صورت جدی نمود پیدا نکرده بود. به این صورت در ابتدای سال 96 قیمت خرید آپارتمان در پاسداران به نزدیک 5 میلیون و 500 هزار تومان رسید. این ابتدای صعود قیمت­ها بود و فعالان بخش مسکن، هرماه شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت­ها بودند. تا جایی که فروردین 97 تا اسفندماه همان سال، نزدیک به 5 میلیون تومان افزایش قیمت در هر مترمربع ملک مسکونی در این محله روی داد و قیمت­ها به نزدیک 10 میلیون تومان رسید.

 

این صعود قیمتی در مناطق متوسط پاسداران (از نظر قیمت) تا پایان سال 98 ادامه داشت و به قیمت 16 میلیون تومان رسید. گفتنی است این نرخ همچنان که میانه سال 99 را پشت سر می­گذاریم، در حال صعود با شیب تند است. در نتیجه شاهد هستیم در پایان تابستان 99، خرید آپارتمان در پاسداران، با قیمت نزدیک به 28 میلیون تومان امکان­پذیر است. تاکید می­شود این قیمت­ها، حداقل قیمت یک ملک مسکونی در مناطق میانی پاسداران است.

قیمت­ گذاری در بازارمسکن همیشه یکی چالش­های فعالان این بخش به شمار می­رفت. تا جایی که هوش­مصنوعی یا یادگیری ماشینی به کمک این بازار آمد. این تکنولوژی را مجموعه­ای دانش­بنیان به نام اینپین وارد بازار املاک کشورکرد. به این صورت اینپین به ایجاد ارتباط بین خریدار، فروشنده و مشاور املاک پرداخت تا در بستری شفاف قیمت­ها اعلام شود.

گفتنی است اینپین علاوه بر اینکه جلوی سوداگری در بازار املاک را می­گیرد، تلاش می­کند تا متقاضیان خرید یا اجاره ملک، به خانه رویایی خود برسند. این مهم به وسیله مشخصاتی که خود کاربر در سامانه اینپین وارد می­کند میسر می­شود. به عنوان مثال، کاربر، تمام مولفه­ های مهم برای خرید آپارتمان در پاسداران را در سامانه اینپین وارد می­کند و هوش­مصنوعی را برای جستجو در انبوهی از فایل های موجود در این محله به کار می­گیرد. از سوی دیگر، اینپین مشخصات فایل مورد نظر را برای تمام مشاورین املاک پاسداران ارسال می­کند؛ در نهایت متقاضی به خانه رویایی خود می­رسد. همچنین می‌توانید از ابزار محاسبه حق کمیسیون املاک اینپین جهت محاسبه حق کمیسیون خرید و فروش املاک بر اساس نرخ مصوب و تعرفه اعلامی از طرف صنف و اتحادیه مشاوران املاک استفاده کنید.

 

 

اجاره آپارتمان در پاسداران

مستاجران زیادی در این خیابان سکونت دارند. به خصوص در ضلع شرقی این محله که در منطقه 4 قرار دارد، خانه­ های بیشتری برای اجاره وجود دارد که به واسطه اجاره­بهای کمتر نسبت به سایر نقاط این محله، استقبال بیشتری برای اجاره آپارتمان در این منطقه وجود دارد.

نرخ اجاره خانه در پاسداران نیز همچون سایر محلات به قیمت مسکن و نظر مالک بستگی دارد. منتها با توجه به اینکه پاسداران وسعت زیادی دارد، نرخ­ها متفاوت بوده و نمی­توان حدودی از نرخ اجاره­بها در این منطقه ارائه داد. می­توانید برای اطلاع از میزان اجاره ­بها و ارتباط با مالکان آپارتمان در این منطقه، به سایت اینپین"inpin" مراجعه کنید.

 

پاسداران روی نقشه

خیابان پاسداران از انتهای ضلع غربی بزرگراه زین­الدین و ابتدای اتوبان همت آغاز می­شود و تا میدان نیاوران امتداد دارد. اما اگر بخواهیم جزئی­تر مختصات این محله را معرفی کنیم، باید ابتدا این محله را به دو قست جنوبی و شمالی تقسیم کنیم. پاسداران در مرز میان منطقه 3 و 4 است. گفتنی است بخشی از شمال این محله در منطقه 1 قرار دارد.

به طور خلاصه پاسداران از سه راه ضرابخانه در خیابان شریعتی آغاز، به سه راه اختیاره رسیده و چهارراه پاسداران را پشت سر می­گذارد. پس از آن، برای رسیدن به انتهای این خیابان باید خیابان دولت را ردکرده و همینطور میدان نوبنیاد و سه راه اقدسیه را نیز پشت سر بگذارید تا در نهایت به میدان نیاوران خواهید رسید.

بدین صورت اگر از شرق تهران به سمت پاسداران می­روید، بزرگراه زین ­الدین و در غیر اینصورت اتوبان همت می ­تواند یکی از بهترین راه­های دسترسی به پاسداران باشد. همچنین، بزرگراه صیاد شیرازی نیز، یکی از بهترین دسترسی­ها به پاسداران را دارد. چراکه می­توان از این اتوبان تا میدان هروی را بدون ترافیک طی کرد. از سوی دیگر بزرگراه شهید بابایی، اتوبان امام علی(ع) و حتی اتوبان دوطبقه صدر نیز مسیرهای دسترسی به پاسداران را بسیار آسان کرده­اند. از این رو می­توان پاسداران را از نظر تردد با خودروی شخصی یکی از بهترین مناطق تهران برشمرد.

تردد با حمل­ونقل عمومی نیز به وسیله اتوبوس­های متعدد، از مسیرهای مختلف میسر است. از سوی دیگر ایستگاه متروی نوبنیاد نیز می­تواند دسترسی به پاسداران را راحت کند.

مراکز تجاری و تفریحی پاسداران

خیابان پاسداران از گذشته به عنوان محل ه­ای شناخته می­شد که می­توان برندهای معروف را در فروشگاه­های مستقر در آن پیدا کرد. از مغازه ­های متعددی که در خیابان پاسداران قرارگرفته تا مراکز تجاری قدیمی و جدید، همچون پریس سنتر، مجتمع تجاری آرتمیس و پاسداران، جوانان و خانواده ­ها را برای خرید کردن در این محله راضی می­کند.

از سوی دیگر مراکز ورزشی و تفریحی این منطقه نیز می­تواند محل مناسبی برای استفاده مردم باشد. از پارک جنگلی شیان که در مجاورت پاسداران قرارگرفته تا دو بوستان بزرگ این منطقه به نام­های ارتش  و شهید فلاحی که محل مناسبی برای پیاده روی و دویدن است، تا بولینگ شیان و مجتمع ورزشی درین، که تفریح و ورزش را در یک مکان فراهم کرده­اند، همگی مکان مناسبی برای ورزش و سرگرمی به شمار می­رود. از سوی دیگر کاخ سلطنت­آباد و خانه موزه شهید مطهری که در آن محله قراردارد نیز مقصدی جذاب برای گردشگران به شمار می­رود.

 پاسداران به دلیل وسعت زیاد و تنوع خانه­ های موجود، برای هر سلیقه گزینه مناسبی دارد. در نتیجه اگر قصد خرید خانه در پاسداران را دارید، با مراجعه به سایت اینپین و واردکردن مشخصات ملک مورد نظر خود، به خانه رویایی خود خواهید رسید. برای استفاده و آشنایی با ابزارهای مختلف اینپین، کافی است واژه اینپین"inpin" را در مرورگر خود وارد کنید.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا اجاره آپارتمان بازارمسکن سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خرید آپارتمان در پاسداران خیابان پاسداران نوسانات قیمت میلیون تومان سوی دیگر قیمت مسکن قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر

محمدسعید جعفری رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه بازار طلا طی چند وقت اخیر نوسانات قابل توجهی را پشت سر گذاشته، گفت : بعد از چندین روز افت و خیز، اکنون دو روز است که بازار به ثبات رسیده و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است.

وی از کاهش مختصر قیمت طلا نسبت به روز‌هایی که اوج نوسانات را داشتیم هم یاد کرد و ادامه داد: اینکه باز هم قیمت طلا کاهش یابد، به دو شاخص مهم قیمت جهانی و تحولات منطقه بستگی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است، چنانچه تحولات منطقه آرام شود، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا تا حدود ۱۰ درصد دیگر هم وجود دارد، اما نباید منتظر کاهش چندان چشمگیر و محسوسی باشیم.

جعفری قیمت کنونی طلا در کشور را متناسب با نرخ ارز و قیمت جهانی آن واقعی دانست و اظهار کرد:، اما سکه تمام بهار طرح جدید هنوز حدود شش تا هفت میلیون تومان حباب دارد.

وی درباره اینکه قیمت طلا تا پایان امسال چطور پیش‌بینی می‌شود نیز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی اکثر کارشناسان بر این است که قیمت جهانی هر اُنس طلا تا پایان امسال به حدود سه هزار دلار برسد و از همین رو در داخل کشور نیز به تبع بازار‌های جهانی، روند افزایشی، اما با شیب آرام پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره وضعیت خرید و فروش طلا در بازار نیز یادآور شد: با اوج گرفتن نوسانات شاهد کاهش استقبال مردم از خرید طلا بودیم و اکنون که بازار به ثبات رسیده قیمت‌ها بالا بوده و از قدرت خرید بسیاری از مردم خارج است، از همین رو ثبات و روند کاهشی قیمت‌ها هم تاثیر چندانی بر رونق بازار نداشته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟/ این خانه کلنگی ۹۰ میلیارد تومان می‌ارزد + جدول
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟ (+ جدول)
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران