Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص بیماری های عفونی و عضو ستاد کشوری مبارزه با کرونا گفت: دهانشویه ها فقط باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید دهان می شوند و هیچ تاثیری در جلوگیری از ابتلا به کرونا ندارند.

به گزارش مشرق، مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره افزایش آمار مبتلایان کرونا اظهار داشت:  جهش کرونا در خردادماه بود که بعد کاهش پیدا کرد اما پس از تجمعات، مسافرت ها و برگزاری کنکور سراسری دوباره با افزایش شدید آمار مبتلایان و مرگ و میر مواجه شدیم و با بازگشایی مدارس وضعیت بدتر هم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما دائم در روی موج هستیم و موج اول و دوم و سوم معنا ندارد.

محرز در خصوص اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر ثبت سفارش 20 میلیون واکسن هندی خاطرنشان کرد: قاعدتا بخش واکسیناسیون وزارت بهداشت تنها واکسن هایی را مورد تایید قرارمی‌دهد که توسط سازمان جهانی بهداشت، FCA آمریکا و یا اتحادیه اروپا تایید شده باشند و در صورت عدم تایید آن این واکسن ها وارد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کشف واکسن کرونا چقدر قطعی است؟

وی درباره واکسن روسی آنفلوآنزا گفت: روسیه واکسن های خود را به مراکز بین المللی جهت تایید نمی فرستد ولی من چون شخصا اطلاعی از روند ساخت آن ندارم نمی توانم آن را تایید یا رد کنم.

عضو ستاد علمی کرونا درباره واکسن های هندی گفت: هندوستان بزرگترین کارخانه های تولید واکسن را دارد و حتی یونیسف واکسن های مورد نیاز برای ریشه کنی سرخچه و اوریون در سال های گذشته را از کارخانه های هندی تهیه کرد و پس از آن در ایران مصرف شد. این کارخانه ها از امکانات تولید انبوه واکسن برخوردارند.

محرز درباره داروی اکتمرا در اثر بخشی جهت بهبود بیماران کرونایی افزود: داروی انتخابی برای درمان کرونا وجود ندارد اکتمرا داروی ضد ویروس نیست. اکتمرا جدیدترین دارویی است که برای درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی داروهای مورد استفاده تا به امروز از تاییدیه سازمان بهداشت برخوردارشده اند؛ اما قطعیتی برای تاثیر گذاری این داروها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: قیمت اکتمرای وارداتی 80 میلیون و قیمت تولید داخل 2 میلیون است اما هنوز با اینکه برای بیماران بسیار بدحال استفاده می شود اثر بخشی قطعی آن در درمان کرونا تایید نشده است.

عضو ستاد علمی کرونا با تکذیب تاثیر گذاری دهانشویه ها در ازبین بردن ویروس کرونا گفت: باکتری‌هایی در دهان وجود دارد که برای بدن لازم هستند و می‌توانند از بروز بیماری  جلوگیری کنند در حقیقت سیستم ایمنی بدن را بالا می برند. استفاده از دهانشویه ها تنها این باکتری‌ها را از بین می برد. تنها توصیه مفید در این زمینه مرطوب نگه داشتن دهان و استفاده مکرر از مایعات است.

محرز درباره کاهش استفاده از ماسک توسط ایرانیان با اظهار تاسف گفت: تنها راه های موثر در جلوگیری از ابتلا به این بیماری شست‌وشوی مکرر دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است. افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند تنها با این کار جان خود و اطرافیان شان را به خطر می‌اندازند. استفاده از ماسک علاوه بر جلوگیری از ابتلا به کووید-19، احتمال ابتلا به آنفولانزا را نیز کاهش می دهد. نتایج مثبتی در این خصوص در نیمکره جنوبی مشاهده شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین مینو محرز دهان شویه ویروس کرونا سلامت واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کره بادام زمینی چه تاثیری بر فشار خون دارد؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، یک قاشق غذاخوری (۱۶ گرم) کره بادام زمینی کم سدیم، ۹۴ کالری و کمی کمتر از چهار گرم پروتئین دارد. علیرغم اینکه کره بادام زمینی هشت گرم چربی دارد، ۶ گرم از این چربی‌ها از چربی غیراشباع سالم برای قلب است.
کلسیم، منیزیم و پتاسیم سه ماده معدنی هستند که می‌توانند به مدیریت فشار خون شما کمک کنند و کره بادام زمینی، ۴۱ میلی‌گرم کلسیم، حدود ۴۰ درصد منیزیم روزانه و بیش از ۲۰ درصد پتاسیم توصیه شده برای شما را تامین می‌کند.
همچنین چیزی در مورد خود بادام زمینی وجود دارد که می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد و سلامت قلب شما را بهبود بخشد. نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۴ منتشرشده در نشریه آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد افرادی که سابقه قرار گرفتن در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی را ثبت کرده بودند، پس از مصرف روزانه ۴۲ گرم بادام زمینی به مدت ۱۲ هفته، بهبود قابل توجهی در وضعیت سلامتی خود مشاهده کردند. به‌طور خاص، فشار خون دیاستولیک آنان (عدد پایین فشارخون) به‌طور متوسط پنج امتیاز کاهش یافت و کلسترول و تری گلیسیرید کل آنان نیز نزول کرد.
علاوه بر این مقاله منتشرشده در سال ۲۰۲۲ نشریه مرز‌ها در تغذیه، نشان داد که افزودن روزانه ۲۵ گرم بادام زمینی به مدت ۶ ماه می‌تواند نمایه کلسترول شما را بهبود بخشد. با این حال، گروهی که روزانه ۲ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کردند، بهبود سالمی در کلسترول خود مشاهده نکردند.
بادام زمینی و کره بادام زمینی همچنین دارای اسید چرب به نام اسید اولئیک هستند که می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد.
در مقاله منتشرشده در سال ۲۰۰۸ در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات‌متحده آمریکا، محققان به اسید اولئیک موجود در روغن زیتون روی آوردند تا تاثیر آن را بر فشار خون بررسی کنند. روغن زیتون ۷۰ تا ۸۰ درصد اسید اولئیک دارد و نتایج نشان داد که اسید اولئیک با تاثیر بر غشای سلولی و پیام رسانی درون سلولی، فشار خون را کاهش می‌دهد. محققان دریافتند که روغن سویا، اسید اولئیک به میزان قابل توجهی کمتر دارد و بر فشار خون تاثیری ثبت نکرد.
وزارت کشاورزی ایالات‌متحده می‌گوید که اسید اولئیک در برند‌های مختلف کره بادام زمینی می‌تواند از ۱۹ درصد تا ۲۷ درصد از وزن کل آن متغیر باشد. به عبارت دیگر، کره بادام زمینی ممکن است غلظت اسید اولئیک کافی برای کاهش فشار خون نداشته باشد، حتی اگر مقدار زیادی از آن مصرف کنید. با این حال، انجمن قلب آمریکا می‌گوید افرادی که کره بادام زمینی (یا دیگر کره آجیل) مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهند. فقط مطمئن شوید که به انواع طبیعی‌تر کره بادام‌زمینی که مواد افزودنی کمتری دارند و شکر ندارند، پایبند باشید.
همچنین چربی‌های سالم موجود در کره بادام زمینی اسید‌های چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع نامیده می‌شوند. این چربی‌ها در صورت مصرف به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم با کاهش خطر افزایش وزن و چاقی مرتبط هستند.
غذا‌های سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر - مانند کره بادام‌زمینی - مدت بیشتری طول می‌کشد تا در بدن هضم شوند و می‌توانند باعث شوند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنیم و خطر پرخوری را کاهش دهیم. در حالی که کاهش وزن و مدیریت به رژیم غذایی و سبک زندگی سالم بستگی دارد، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بادام زمینی می‌تواند در رسیدن به این اهداف کمک‌کننده باشد.

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • مصرف کره بادام زمینی چه تاثیری بر فشار خون دارد؟
  • شعار سال چه تاثیری در اقتصاد ایران داشته است؟
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟