Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیمکت تیم های لیگ برتری در فصل پیش رو جوان تر از همیشه شده است؛ شاید برای اولین بار است که میانگین سنی مربیان تیم های لیگ برتری این قدر پایین آمده و بدون شک می توان این اتفاق را به فال نیک گرفت.

در فصل پیش رو 6 مربی برای اولین بار مربیگری در لیگ برتر را تجربه خواهند کرد و این یک اتفاق خوب است و نشان می دهد اعتماد باشگاه ها به مربیان جوان بیشتر شده است؛ شاید هر 6 مربی که به آنها اعتماد شده جواب ندهند و برخی خوب نتیجه نگیرند اما مهم اعتماد به مربی جوان و نو است و بدون شک با گذشت زمان مربیان جوانی که کارآمد باشند جای خود را در فوتبال پیدا خواهند کرد و این چرخه تکرار شود مربیان جوان خوب همان طور که اشاره شد جای خود را پیدا خواهند کرد و البته که مربی باتجربه تا زمانی که حرف هایی برای گفتن دارد و به روز به انتقال دانش ادامه می دهد باید روی نیمکت تیم های لیگ برتری باقی بماند چون به قول فوتبالی ها سن تنها یک عدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاغلام که اینروزها درگیر بیماری است و برایش آرزوی سلامتی می کنیم پیش تر به نکته جالبی اشاره کرده بود؛ می گفت مربیگری جسارت می خواهد و جسارت هم جوانی؛ البته درد فوتبال ایران در دهه های گذشته سن مربی نبود. ایراد کار از جایی بود که نیمکت تیم های لیگ برتری در انحصار یک سری مربی خاص بود و تنها جای آنها با هم عوض می شد! مربی ای که یک فصل دو فصل در لیگ برتر ناکام می شود باید جای خود را نه به یک مربی جوان بلکه یک مربی جدید بدهد و خود به یک دسته پایین تر برود و دوباره خود را اثبات کند و این یک اصل در فوتبال حرفه ای است؛ مربی جدید جای مربی ناکام را بگیرد فوتبال با اتفاقات قشنگ تری مواجه خواهد شد و این فرصت هاست که می تواند فوتبال باشگاهی را متحول کند. 

و البته نکته ای که الان با آن مواجه هستیم اینکه چهره های سرشناس به یکباره و بدون هیچ تجربه ای سرمربی می شوند و این شاید یک فرصت سوزی باشد. عشق و اشتیاق مربیگری در وجود خیلی ها هست و شاید هیچ کس نتواند به این موقعیت نه بگوید؛ اما این باشگاه ها هستند که ابتدا باید در کسوت مربی به چهره های سرشناس بهاء دهند و بعد سرمربی. البته همه ایراد را نمی توانند به چهره های سرشناس گرفت به این خاطر که خیلی از سرمربیان حاضر نمی شوند در کنار خود به چهره هایی بهاء دهند که داعیه سرمربیگری دارند و این اصل باید از سوی باشگاه ها در فوتبال ایران جانمایی و فرهنگ سازی شود. شاید در این برهه از زمان بهترین تدبیر از سوی این چهره ها بکارگیری مشاوران و مربیان قوی در کادر است تا خلاء تجربه آنها را پوشش دهد. 

مجموع سنی مربیان این فصل 716 سال و میانگین سنی آنها کمتر از 45 سال است؛ پیرترین مربی امیر قلعه نویی است با 56 سال سن  و عنوان جوان ترین مربی هم دراختیار وحید بیاتلو است با 32 سال سن. او فصل گذشته سرمربی نود ارومیه و دستیار ساکت الهامی در تیم تراکتور بود. او به همراه مجید نامجو مطلق – محرم نوید کیا – مهدی رحمتی – محمد ربیعی  و رحمان رضایی 6 مربی ای هستند که فصل آینده اولین حضور در لیگ برتر را به عنوان سرمربی تجربه خواهند کرد. 

و اما جمع مربیان استقلالی و پرسپولیسی؛ لیگ برتر فصل پیش رو در قرق مربیان آبی است:

استقلال: مجید نامجو مطلق – جواد نکونام – علیرضا منصوریان – مهدی رحمتی – محمود فکری – امیر قلعه نویی 
پرسپولیس: یحیی گل محمدی 

شرایط سنی مربیان لیگ برتر در فصل 400-99 پرسپولیس : یحیی گل محمدی / 49 سال  استقلال : مجید نامجو مطلق / 54 سال  فولاد: جواد نکونام / 40 سال  تراکتور: علیرضا منصوریان / 48 سال  سپاهان : محرم نویدکیا / 37 سال  شهر خودرو: مهدی رحمتی / 39 سال   صنعت نفت: سیروس پورموسوی / 49 سال  نفت مسجد سلیمان: مجتبی حسینی / 46 سال  نساجی : محمود فکری / 51 سال  گل گهر: امیر قلعه نویی / 56 سال  ماشین سازی : وحید بیاتلو / 32 سال  ذوب آهن: رحمان رضایی / 45 سال  پیکان: عبدالله ویسی / 49 سال  سایپا: ابراهیم صادقی /  41 سال  مس رفسنجان: محمد ربیعی / 39 سال  آلومینیوم اراک : رسول خطیبی / 41 سال 

مجموع سن مربیان: 716 سال 
میانگین سن مربیان: 44.75/ ورزش سه

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تیم های لیگ برتری قلعه نویی چهره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایلی‌کهن: مشکلی با زندان رفتن ندارم!

  درگذشته نیزعلی دایی از او شکایت کرد که راهی زندان شد.مایلی‌کهن به جام‌جم می‌گوید: «بله. ۵ روز رفتم زندان. نمی‌خواستم بیرون بیایم. در زندان اوین بودم. خیلی هم خوش می‌گذشت. کلی رفیق پیدا کردم. روز پنجم رئیس زندان به من گفت علی دایی رضایت داده و می‌توانی بروی. گفتم آقا کجا بروم؟ تازه اینجا را پیدا کرده‌ام. می‌خواهم بمانم تا آدم شوم. مگر نیامده‌ام اینجا که آدم شوم؟ گفت نمی‌توانیم شما را نگه داریم. شاکی رضایت داده باید بروید. این شد که بیرون آمدم. الان هم....مشکلی نیست!» 
 
جزئیات جلسه
محمد مایلی‌کهن چندی قبل در یک برنامه زنده تلویزیونی حمله‌ای سنگین به امیر قلعه‌‍نویی داشت. او به سرمربی تیم‌ملی اتهام زد که در کار باشگاه‌ها دخالت می‌کند و برای چند تیم سرمربی انتخاب کرده است. مایلی‌کهن چندین و چند بار قلعه‌نویی را گروهبان قندلی خطاب کرد. سرمربی تیم‌ملی هم از او شکایت کرد تا اولین جلسه دادگاه‌شان روز گذشته برگزار شود. مایلی‌کهن که همراه با نادر فریادشیران رفیق قدیمی‌اش و همین‌طور نعیم پسرش به دادگاه رفت. به درخواست وکیل قلعه‌نویی اما آنها جلسه را ترک کردند تا فقط خود مایلی‌کهن در دادگاه باشد. سرمربی سابق تیم‌‌ملی ابتدا وقتی با این سوال مواجه شد که آیا این حرف‌ها را زده‌اید، گفت: «بله، من در تلویزیون این حرف‌ها را زدم. اگر به ایشان می‌گفتم ژنرال خوشش می‌آمد؟ مگر گروهبان قندلی توهین است؟! مگر گروهبان‌ها زحمت نمی‌کشند؟ البته من هیچ مشکلی با اجرای قانون ندارم و احترام می‌گذارم.» 
مایلی‌کهن در طول این جلسه دادگاه حرف‌های دیگری هم زد. این‌که چرا همیشه یکسری آدم دوروبر قلعه‌نویی هستند. انتقاد کرد که چرا در جام ملت‌ها ۲۰ همراه با خود داشته. حتی از این گفت که کارگری کرده. کلی مشکلات در زندگی‌اش داشته و حتی گفت: «هنوز خدا را شکر می‌کنم که در زندگی‌ام چیزهایی به من داد که فکرش را نمی‌کردم. به هرچیز در زندگی‌ام رسیدم لطف خدا و دعای پدر و مادرم بوده. پس از هیچ چیز نمی‌ترسم. حرفم را می‌زنم.» او در ادامه از این گفت که در زمان حضورش در تیم‌ملی حتی نمی‌گذاشتند پزشک با خود به مسابقات ببرد اما برای قلعه‌نویی وضعیت متفاوت بوده است. 
مایلی‌کهن در بخش دیگری از صحبت‌هایش حتی به مصاحبه جنجالی قلعه‌نویی در تلویزیون اشاره کرد و گفت: «مگر ایشان چنین حرف‌هایی نزد؟ چطور ۲۴ساعت قبل از انتخابش به عنوان سرمربی تیم‌ملی هم گفت من مربی نمی‌شوم ولی شد؟» 
وکیل امیر قلعه‌نویی هم مستنداتی ارائه کرد و خواهان آن شد تا قانونی با محمد مایلی‌کهن برخورد صورت گیرد. 

مایلی‌کهن علیه قلعه‌نویی چه گفته بود؟ 
محمد مایلی‌کهن در مصاحبه معروف خود در شبکه ۶ حرف‌هایی به زبان آورد که باعث شکایت امیر قلعه‌نویی از او شد. البته سرمربی سابق تیم‌ملی حرف‌های تند دیگری هم علیه قلعه‌نویی به زبان آورد که امیر آنها را به پرونده شکایتش اضافه کرده است. خلاصه‌ای از سخنان او را در زیر می‌خوانید. 
 
الان تمام فدراسیون ما رفته زیر چتر گروهبان قندلی! 
 
سرمربی نساجی، سرمربی استقلال، سرمربی هوادار، سرمربی گل‌گهر و سرمربی پیکان و مس رفسنجان با نظر گروهبان قندلی انتخاب می‌شود!
 
بر اساس کدام متر و معیار سعید الهویی یکهو کمک مربی تیم‌ملی می‌شود؟ 
 
مگر گروهبان قندلی عنوان نکرد که من دیگر مربی تیم‌ملی نخواهم شد چطور سرمربی شد؟!
 
یک باندی بر فوتبال ما حاکم شده است که حتی رئیس فدراسیون فوتبال هم نمی‌تواند کاری کند.
 
بزرگانی مثل محرم نویدکیا و وحید هاشمیان و ابراهیم صادقی را داشتیم که کارنامه آنها مشخص است ولی چرا از این عزیزان استفاده نشده و آقای عنایتی یکهو از «قوطی» درآمد؟ 
 
عنایتی بدون کمترین موفقیت در عرصه مربیگری، به این دلیل که هم‌کلام و هم‌زبان گروهبان قندلی است، انتخاب شد.
 
این واقعیت تلخ است که داریم به قهقرا می‌رویم. فردا اگر مسابقات کافا را هم ببریم آن را «پیراهن عثمان» می‌کنیم و به خورد مردم می‌دهیم!
 
در آینده بازهم خواهم گفت که چگونه گروهبان قندلی که هنوز هم تفاوت بین کل یوم وکل هم را نمی‌داند چندین هکتار زمین در کردان کرج توسط رئیس هیات مدیره وقت استقلال دریافت نماید و بعد‌ها با فروش آن به ثروتی غیرقابل تصور دست یابد تا اینگونه خود را پدر خوانده فوتبال درهمه عرصه‌ها بداند.

مایلی‌کهن: هر چه باشد قبول می‌کنم
مایلی‌کهن در پاسخ به این سوال روزنامه جام‌جم که فکر می‌کنید پرونده به کجا بکشد، جواب داد: «هر چه قانون بگوید قبول می‌کنم. بنده قبلا زندان رفتم و مشکلی ندارم. کلا تابع قانون هستم و مشکلی با رای صادره ندارم. هر چه باشد قبول می‌کنم.»

دیگر خبرها

  • پاسخ مثبت ۲ مربی سرشناس به قلعه نویی
  • مایلی‌کهن: مشکلی با زندان رفتن ندارم!
  • تغییر و تحول ناگهانی در کادر مربیگری مورایس!
  • واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
  • صحبت‌های مایلی‌کهن پس از دادگاه شکایت قلعه‌نویی
  • دیدار قلعه نویی با سرمربی ایتالیایی ترکیه (+عکس)
  • ملاقات جذاب قلعه‌نویی و ستاره نامدار ایتالیا(عکس)
  • عکس| قول و قرار قلعه نویی و مونتلا در ترکیه
  • دیدار قلعه‌نویی با سرمربی ایتالیایی ترکیه
  • دیدار قلعه‌نویی با مونتلا/ استقبال سرمربی تیم ملی ترکیه از دیدار برابر ایران