Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصرف برخی از میوه‌ها در طول روز کمک زیادی به پاکسازی و تقویت سیستم ایمنی بدن در ایام کرونایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مردم  ممکن است به بیماری کووید-19 مبتلا شوند؛ لذا اولین کاری که باید هر فرد مبتلا به کرونا انجام دهد داشتن تغذیه مناسب است؛ میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های سالم هستند که مصرف آن‌ها هر چند به مقدار اندک در طول روز توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به معرفی میوه‌هایی پرداخته‌ایم که مصرف آن‌ها در روزهای کرونایی باعث پاکسازی بدن می‌شود. در ادامه این مطلب با تغذیه مناسب  با استفاده از میوه در زمان قرنطینه آشنا می‌شوید:

پاکسازی کبد و مثانه با انجیر

انجیر میوه‌ای مغذی با خواص پاک کنندگی است که از تولید سم در ادرار جلوگیری کرده و کبد و مثانه را پاکسازی می‌کند. مصرف خشک این میوه باعث تقویت ذهن و ایجاد آرامش در افراد می‌شود، اما زیاده روی در مصرف آن باعث تحریک آلرژی یا حساسیت خواهد شد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با زغال اخته

زغال اخته یک میوه ضد باکتری است و باکتری‌ها و ویروس‌های مضری که در مجاری ادرار معلق می‌مانند را از بین می‌برد. مصرف زغال اخته باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

سم‌زدایی کبد با گریپ فروت

گریپ فروت، میوه‌ای شبیه به پرتقال، اما درشت‌تر از آن است و به رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز وجود دارد. این میوه، سم زدای طبیعی روده، معده و کبد است. فیبر و عصاره سرشار از مواد مغذی آن یک سم زدای قوی بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

دفع سموم بدن با مصرف هندوانه

هندوانه یکی از میوه‌های شگفت انگیز است که خواص درمانی زیادی دارد و به علت اینکه سرشار از آب است باعث تسکین دردهای عضلانی خواهد شد. در واقع هندوانه یک میوه تابستانی است که مصرف آن به دفع سموم بدن کمک می‌کند. این میوه حاوی مقداری سیترولین است که مانند یک فیلتر برای پاکسازی بدن عمل می‌کند.

                                      

کاهش چربی بدن با لیمو ترش

لیموترش به علت ویتامین C فراوانی که دارد باعث تنظیم خواب افراد، تنظیم ساعت بیولوژیک بدن، کاهش هورمون‌های استرس و کاهش سلول‌های چربی در بدن خواهد شد. برخی از افراد به جای سس سفید از آب لیموترش در کنار سالاد استفاده می‌کنند که عاملی مهم در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد بود.

خیار

برخی از افراد برای حفظ سلامت پوست خود از خیار به عنوان ماسک صورت استفاده می‌کنند، اما باید بدانید که این میوه نه تنها برای مراقبت‌های پوستی حائز اهمیت است، بلکه اضافه کردن چند تکه از آن به آب آشامیدنی آب رسانی فوق العاده‌ای برای شما به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/4148/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا زندگی با کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن بدن خواهد خواهد شد مصرف آن میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

این گیاه تاثیر ضدعفونی‌کننده‌ای برای بدن دارد و در مقابله با ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها موثر است. همچنین، تاثیر خلط‌آور این گیاه نیز به بهبود بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند.

بهبود عفونت‌های ادراری، تقویت عملکرد کبد، تسکین درد‌های دندان، تحریک اشتها و بهبود هضم، تسکین درد‌های مرتبط با بیماری‌های تنفسی مزمن و تنظیم عملکرد سیستم عصبی از دیگر تاثیر‌های مثبت برگ‌بو است.

البته توصیه می‌شود برگ‌بو در فصل زمستان حتما مصرف شود، زیرا به بهبود سرماخوردگی و برونشیت کمک می‌کند. برگ‌بو همچنین در مقابله با اضطراب نیز موثر است و گنجاندن آن در برنامه تغذیه می‌تواند به تقویت آرامش و اعتمادبه‌نفس فرد کمک کند.

سلامت دستگاه گوارش

چای برگ بو از دیرباز برای رفع مشکلات دستگاه گوارش استفاده می‌شده است. با مصرف چای برگ بو می‌توانید مشکلاتی مانند یبوست، ناراحتی معده و رفلاکس اسید و حرکات نامنظم روده را بهبود ببخشید. ضمن اینکه برگ بود برای هضم و به طور کل بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع مشکلات گوارشی شایع مثل نفخ و سوزش سر دل نیز بسیار مفید می‌باشد.

تقویت سیستم ایمنی

یکی دیگر از خواص مهم برگ بود این است که می‌تواند به قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن کمک کند. برای این منظور کافیست در غذا‌هایی که حاوی آب زیاد هستند چند عدد برگ بو اضافه کنید، این کار علاوه بر اینکه برای سیستم ایمنی بدن مفید است، عطر و بوی بهتری نیز به غذا می‌دهد.

درمان بی خوابی

جالب است بدانید که مصرف برگ بو برای درمان بی خوابی و بالا بردن کیفیت خواب نیز مفید می‌باشد. برای این منظور چند قطره از عصاره برگ را با یک لیوان آب به خوبی مخلوط کنید سپس قبل از خواب میل کنید و از خوابی راحت و آرام لذت ببرید.

سفید کردن دندان

برگ بو به عنوان یک مسواک طبیعی شناخته می‌شود که برای درخشان‌تر شدن و سفید‌تر شدن دندان‌ها بسیار مناسب است. روش استفاده به این صورت می‌باشد که پودر برگ بو را روی انگشت خود بریزید سپس دندان‌ها را با آن مسواک کنید. برای سفید شدن دندان‌ها روزانه سه مرتبه این عمل را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

درمان اسهال

برای درمان طبیعی و خانگی اسهال هم می‌توانید از برگ بو بهره ببرید. روش مصرف به این صورت می‌باشد که دو لیوان آب را به همراه کمی نمک و ۱۵ عدد برگ بو را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به طور کامل بجوشد، سپس آنرا کنار بگذارید تا خنک شود. پس از اینکه جوشانده برگ بو خنک شد می‌توانید آنرا تا بهبودی کامل مصرف کنید.

خواص ضد ضد سرطان

یکی دیگر از خاصیت‌های مهم برگ بو، خاصیت ضد سرطانی این گیاه می‌باشد. برگ بو حاوی مقادیر مناسبی از کاتچین، کورستین و اسید کافئیک می‌باشد که همگی مواد ذکر شده برای مبارزه با سرطان مفید هستند. علاوه بر این برگ بو حاوی پاتنولید می‌باشد که مانع تکثیر و افزایش سلول‌های سرطانی موجود در گردن می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟‌
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل