Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح الله تاراسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیمایش ملی در سال ۹۴، شیوع اضافه وزن، چاقی و چاقی شکمی در دانش آموزان هفت تا ۱۸ سال به ترتیب ۹ ، ۱۱ و ۲۱ درصد گزارش شده، لذا معاونت تربیت بدنی و سلامت بنا به احساس نیاز و نقش کلیدی، تاثیرگذار و جامعه آماری وسیع متشکل از دانش آموزان، اولیا و کارکنان، پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان را در دستور کار خود قرار داد تا بتواند در این زمینه آگاهی های لازم را به دانش آموزان و اولیا بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: هدف کلی این پروژه افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن و داشتن سبک زندگی فعال و سالم است.

این مسؤول ادامه داد: با اجرای این برنامه گروه‌های هدف غربالگری و شناسایی خواهند شد و پس از آن در یک دوره ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشاوره های تغذیه ای به این افراد، والدین و معلمان ارائه خواهد شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها برنامه ملی" کوچ کنترل وزن و چاقی" از ۲۶ مهر در این استان آغاز می‌شود که غربالگری ها در ۲ مرحله مهر و بهمن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود با جرای این برنامه سه درصد از وضعیت چاقی و اضافه وزن دانش آموزان کاهش یابد، اظهار داشت: تمامی دختران و پسران مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند.

تاراسی افزود: چاقی کودکان و نوجوانان در سطح جهانی از اولویت های پژوهشی بوده بطوری که بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت ۲ تا ۹ درصد هزینه های سلامت صرف پیامدهای این مساله می شود که طی دهه های اخیر این معضل روند ۲ برابری داشته است.

وی با بیان اینکه نیم تا ۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی کشورها صرف پیامدهای چاقی می شود ادامه داد: از طرفی تحقیقات نشان می دهد هزینه درمان خانواده هایی که اضافه وزن و چاقی دارند، ۳۷  درصد بیشتر از افراد دارای وزن طبیعی است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه اضافه وزن و چاقی مختص ایران نیست خاطرنشان کرد: تحقیقات انجام شده در سال جاری میلادی بیانگر آن است که این فرآیند از سال ۱۹۷۵ سیر صعودی یافته و از هر سه دانش آموز یک دانش آموز دارای اضافه وزن و چاقی است.

برچسب‌ها کم تحرکی چاقی دانش آموزان زنجان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم تحرکی چاقی دانش آموزان زنجان دانش آموزان کم تحرکی چاقی دانش آموزان زنجان دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان وزن و چاقی اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد

احمد رضا اجتهادی گفت: این تعداد فضای آموزشی شامل ۲۴۰ کلاس درس با زیربنای ۴۴ هزار و ۹۵۰ مترمربع است که در اختیار دانش‌آموزان استان قم قرار گرفته‌است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم عنوان کرد: سال گذشته کلنگ‌زنی پنج پروژه جدید نیز به انجام رسید که در حال ساخت است.

اجتهادی بیان کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس قم، طرح استفاده از ظرفیت‌های خیری برای درآمدزایی و خودکفایی مدارس و پیگیری این موضوع را در استان در دستور کار دارد که یکی از جلوه‌های این امر، پیگیری تاسیس سامانه تولید برق از انرژی پاک خورشیدی در پشت بام مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم  بیان کرد: سال گذشته همزمان با آیین بهره‌برداری از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی سراسر کشور در ایام الله دهه فجر، سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی در دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) به بهره‌برداری رسید که ۲۰ کیلووات ظرفیت دارد و طبق نرخنامه مصوب سال گذشته، می‌تواند در هر ماه حدود ۹۰ میلیون ریال درآمد برای مدرسه کسب کند.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • درباره مزایا و معایب جراحی چاقی بیشتر بدانیم
  • وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله