Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای کنکور سال 99 اعلام شد.

1.در پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بومی‌پذیری اعمال می‌شود.کد رشته محل‌های مخصوص داوطلبان بومی هر استان در جداول مجزا از هم مشخص شده‌اند. گزینش نهایی توسط سازمان سنجش در هر یک از کد رشته محل‌ها با توجه به دامنه پذیرش که در ستون " پردیس، مخصوص یا اولویت پذیرش داوطلبان بومی و محل خدمت" درج شده و مطابق ضوابط زیر صورت می‌پذیرد:

2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان متقاضی رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش دقت کنند چنانچه در یک کد رشته محل دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مخصوص داوطلبان بومی هر استان درج شده باشد همه داوطلبان بومی آن استان می‌توانند در صورت تمایل با رعایت سایر شرایط و ضوابط مربوط آن را انتخاب کنند.

3. بر اساس مصوبه دوازدهمین و نوزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 17 تیر 97 و پنجم مرداد 98 تمام داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کد رشته محل‌های مربوط به استان خود هستند اما در کد رشته محل‌هایی که اولویت برای شهر یا بخش خاصی در نظر گرفته شده است " این موضوع در مقابل کد رشته محل نوشته شده است" ابتدا داوطلبان بومی آن شهرها یا بخش‌هایی که دارای اولویت هستند "حداقل دو شهر یا بخش از چهار شهر یا بخش" ، " محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر دوره متوسطه"، " محل اخذ مدرک تحصیلی سال ماقبل آخر دوره متوسطه"، "محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال ماقبل آخر دوره متوسطه"،" محل تولد با شهر یا بخش رشته تعیین شده"  تطابق داشته باشد، پذیرش می‌شوند و در صورتی که ظرفیت خالی بماند یعنی داوطلب واجد شرایط بومی شهر یا بخش بر اساس دامنه پذیرش وجود نداشته باشد از داوطلبان بومی همان استان که کد رشته محل مزبور را انتخاب کرده‌اند پذیرش انجام می‌شود شایان ذکر است از پذیرفته‌شدگان تعهد لازم برای خدمت در شهر بخش مندرج در محل خدمت اخذ خواهد شد.

نیاز آموزشی محل خدمت مندرج در ستون پردیس، مخصوص داوطلبان بومی و محل خدمت تحت هر شرایطی برای پذیرش استانی تغییر نمی‌یابد.داوطلب پذیرفته شده نهایی مکلف است به مدت دو برابر طول تحصیل تعهد خدمت محضری برای خدمت در محل مذکور به آموزش و پرورش بسپارد.

تعیین محل خدمت کد رشته محل‌هایی که به صورت استانی، شهرستانی یا در یک بوم یعنی چند شهر و شهرستان منطقه باشد در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط، استان بومی داوطلب خواهد بود که بعد از فراغت از تحصیل به استناد ماده 3 قانون متعهدین خدمت به صورت قطعی اعلام خواهد شد. عدم مراجعه به محل خدمت تعیین شده به منزله استنکاف از انجام تعهد تلقی خواهد شد.

تعیین محل صدور حکم آزمایشی در بین مناطق آموزشی تابعه جهت برقراری حقوق در طول تحصیل در اختیار اداره کل استان است.

4. چنانچه داوطلب مجاز به انتخاب کد رشته محل‌های دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد و اقدام به انتخاب کد رشته محل‌های دانشگاه‌های مزبور کند بر اساس ضوابط و مقررات از میان واجدین شرایط در آزمون بر اساس اولویت‌های انتخابی تا حدود دو برابر ظرفیت پذیرش برای انجام مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت‌های عمومی و تخصصی از سوی سازمان سنجش به آموزش و پرورش معرفی خواهند شد.

معرفی داوطلب جهت انجام مصاحبه تخصصی به منزله قبولی نهایی در دانشگاه مذکور تلقی نمی‌شود.

6. کسب حداقل نمره کل نهایی 6500 و بالاتر در زیرگروه مربوطه برای مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط در آزمون سراسری ضروری است.

7.داشتن حداکثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه متولدین اول مهر 75 به بعد ضروری است.

8.  باتوجه به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم معدل پایه اول، دوم و سوم برای پذیرش دانشجو ملاک عمل خواهد بود.

حداقل معدل کل تحت هر شرایطی تغییر نخواهد داشت.

چنانچه صلاحیت‌های عمومی و تخصصی داوطلب معرفی شده بعد از انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گیرد سازمان سنجش بر اساس ضوابط مربوط به لحاظ کردن اولویت بر مبنای دامنه پذیرش بومی و با در نظر گرفتن نمره کل نهایی زیرگروه و گروه آزمایشی مربوطه داوطلب در مقایسه با سایر داوطلبان، گزینش نهایی را انجام خواهد داد بنابراین موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی به منزله قبولی فرد برای دانشگاه‌های مذکور تلقی نمی‌شود.

کسب نمره کل نهایی بالاتر در زیر گروه آزمایشی مربوط در مقایسه با سایر داوطلبان در کد رشته انتخابی و با رعایت شرایط و ضوابط آموزش و پرورش الزامی است.

9=داوطلبانی که صلاحیت‌های تخصصی و عمومی آنها مورد تأیید آموزش و پرورش قرار نمی‌گیرد از فرآیند گزینش نهایی برای دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی حذف خواهند شد.

کد رشته محل‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مشمول ضوابط رشته‌های دولتی روزانه است و بدیهی است پذیرفته شدگان نهایی این دانشگاه در آزمون سراسری سال 99 مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1400 نیستند.

انتقال دانشجو به سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و بالعکس ممنوع است.

ادامه تحصیل متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش به استناد مفاد ماده 4 قانون متعهدین خدمت و با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوط صرفاً در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در صورت موافقت با ادامه تحصیل و صدور فرم مربوطه از سوی اداره کل آموزش و پرورش محل خدمت امکان پذیر خواهد بود.

شایان ذکر است، جهت ادامه تحصیل در رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان داشتن حداقل 3 سال سابقه خدمت آموزشی و اداری آموزش و پرورش الزامی است.

تغییر رشته و گرایش در اولویت انتخابی، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابجایی در بین دانشگاه‌ها و بالعکس در بدو ورود یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی صلاحیت های عمومی کد رشته محل داوطلبان بومی آموزش و پرورش پذیرش دانشجو دوره متوسطه شهر یا بخش محل خدمت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی

در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

به گزارش ایسنا، بر این اساس زنان با پیشتازی ۳۲ درصدی بیشتری متقاضی ورود به دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم رجایی هستند و مردان تمایل چندانی برای ورود به شغل معلمی ندارند.

در ماده ۱۶ این نظام نامه به صراحت قید شده است که حداکثر سن مجاز برای ثبت‌نام در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، ۲۴ سال تمام است که مبنای آن اول مهرماه هرسال تحصیلی در نظر گرفته می‌شود و این شرط برای متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و پس از آن اعمال می‌شود. بر این اساس سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از این پس بسته می‌شود و بالای ۲۴ ساله‌ها دیگر نمی‌توانند در دانشگاه فرهنگیان درس «معلمی» بخوانند.

بر اساس «نظام نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش» که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، از امسال به بعد، دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجو کنکور اختصاصی و مجزا از کنکور سراسری برگزار می‌کند.

این آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت سالانه یک‌بار و مستقل از آزمون سراسری برگزار می‌شود؛ اما از آنجا که امسال اولین سال اجرای این مصوبه و برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم و مجزا از کنکور سراسری است، زمان برگزاری این کنکور در سال ۱۴۰۳ را همزمان با کنکور سراسری تعیین است و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دفترچه سوالات کنکور فرهنگیان نیز در قالب یک دفترچه ویژه آزمون اختصاصی تربیت معلم، علاوه بر دفترچه‌هایی که به داوطلبان در هر یک از گروه‌های آزمایشی تحویل می‌شود، در روز آزمون توزیع می‌شود.

همچنین آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان، زیرگروه ندارد و در سال ۱۴۰۳ پذیرش دانشجو معلم همانند آزمون سراسری بر مبنای گروه آزمایشی انجام می‌شود.

کنکور تربیت معلم دو مرحله‌ای است و شامل یک بخش آزمون کتبی و یک بخش ارزیابی تکمیلی می‌شود. به این معنا که افراد در صورت قبولی در آزمون کتبی برای ارزیابی تکمیلی، انجام مصاحبه، انجام گزینش و احراز صلاحیت اشتغال در حرفه معلمی به صورت چند برابر ظرفیت فراخوانده می‌شوند و در صورت قبولی در این ارزیابی تکمیلی می‌توانند برای معلم شدن به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی راه یابند.

داوطلبان می‌توانند یکی از پنج رشته تجربی، ریاضی، انسانی، هنر یا زبان را برای شرکت در کنکور تربیت معلم انتخاب کنند. کنکور کتبی تربیت معلم نیز خود شامل دو بخش می‌شود که یک بخش آن معطوف به سوالات چهارگزینه‌ای علمی درباره دروس یکی از پنج رشته انتخابی داوطلب می‌شود و بخش دیگر معطوف به سوالات چهارگزینه‌ای با دو عنوان «هوش و استعداد معلمی» و «تعلیم و تربیت اسلامی» در راستای ارزیابی شایستگی‌های معلمی داوطلب می‌شود.

ضرایب دروس رشته‌های مختلف اعم از ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در کنکور «تربیت معلم» همانند ضرایب دروس این رشته‌ها در کنکور سراسری است، اما ضرایب مواد امتحانی ویژه دفترچه آزمون اختصاصی تربیت معلم متفاوت است و «هوش و استعداد معلمی» با ضریب ۳، «تعلیم و تربیت اسلامی» با ضریب ۲ در نظر گرفته شده است.

در واقع قبولی در دانشگاه فرهنگیان بستگی به سه مولفه یعنی تراز افراد در کنکور تربیت معلم که شامل سوالات مربوط به گروه آزمایشی (تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی) و نیز سوالات بخش «هوش و استعداد معلمی» و «تعلیم و تربیت اسلامی» می‌شود، تاثیر قطعی سابقه تحصیلی داوطلبان و نیز وضعیت ارزیابی شایستگی معلمی آن‌ها دارد.

بر این اساس داوطلبان باید علاوه بر شرکت در کنکور و آزمون کتبی، در مصاحبه نیز شرکت کنند تا شایستگی آن‌ها برای معلم شدن ارزیابی و محرز شود. در این ارزیابی شایستگی معلمی که توسط وزارت آموزش و پرورش در طول سال و یا در بازه زمانی اجرای آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، دو بخش شایستگی‌های عمومی و تخصصی داوطلبان مورد ارزیابی قرار می­‌گیرد.

سازمان سنجش آموزش کشور باید حداکثر ۳۰ روز کاری پس از برگزاری آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان، به میزان چند برابر ظرفیت رشته محل‌های اعلامی، داوطلبان را جهت بررسی ارزیابی شایستگی معلمی به وزارت آموزش و پرورش معرفی کند.

برای کنکور ۱۴۰۳ ضرایب دروس این آزمون برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی (به­ جز دروس ویژه آزمون اختصاصی تربیت معلم) همانند ضرایب آزمون سراسری خواهد بود؛ اما وزارت آموزش و پرورش مکلف است برای سنوات بعدی؛ میزان تأثیر نمرات و امتیازات، مواد و ضرایب دفترچه ویژه آزمون اختصاصی تربیت­ معلم، زمان، روش پذیرش و شرایط و ضوابط مربوطه را یک­سال پیش از آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان تعیین و برای تصویب به ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

سهم سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ تربیت معلم نیز همانند کنکور سراسری، ۵۰ درصد و سهم مصاحبه و ارزیابی شایستگی معلمی داوطلبان ۲۵ درصد است؛ بنابراین آزمون کتبی کنکور تربیت معلم سهمی ۲۵ درصدی دارد؛ اما از آنجا که دفترچه سوالات کنکور تربیت معلم شامل دو بخش، یک بخش مربوط به سوالات علمی و متناسب با یکی از پنج رشته تحصیلی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان و بخش دیگر مربوط به شایستگی‌های مورد نیاز برای معلمی اعم از «هوش و استعداد معلمی» و «تعلیم و تربیت اسلامی» می‌شود؛ سهم ۲۵ درصدی سوالات کنکور تربیت معلم نیز در این دو بخش تقسیم شده است؛ به طوری که سوالات چهارگزینه‌ای دفترچه کنکور تربیت معلم که معطوف به یکی از پنج رشته یاد شده می‌شود، سهم ۱۵ درصدی و سوالات مربوط به شایستگی معلمی سهم ۱۰ درصدی دارد و مجموعا هر دو بخش سهم ۲۵ درصدی برای قبولی فرد در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نکات ویژه کنکوری‌ها برای پذیرش در آزمون فرهنگیان
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری منتشر شد
  • سهم آقایان در نوبت اول کنکور فقط ۳۷ درصد/ انتشار کارت ورود به جلسه از فردا
  • انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور از روز دوشنبه