Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران‌‌عامل شهرهای جدید از کلنگ‌زنی و یا آمادگی برای ساخت بیش از صد و 15 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید خبر دادند.

جلسه هم‌‌اندیشی مدیران‌‌عامل شهرهای جدید با حضور حبیب‌‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در این شهرها بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرهای جدید در مجموع موظف به ساخت 200 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن هستند که تاکنون عملیات اجرایی 15 هزار و 342 واحد به‌‌صورت مشارکتی، 38 هزار و 418 واحد در قالب تفاهم‌‌نامه، 34 هزار و 209 واحد به روش ثبت‌‌نام متقاضیان و 27 هزار و 319 واحد در قالب واگذاری با تعهد ساخت، آغاز شده و یا در آستانه شروع است.
همچنین، طبق آمار اعلام شده از پروژه‌های مربوط به طرح اقدام ملی مسکن به‌‌صورت جزئی و شهر به شهر تاکنون عملیات اجرایی یک‌هزار و 850 واحد در شهر جدید اندیشه، هفت هزار و 141 واحد در شهر جدید پرند، سه هزار و 389 واحد در شهر جدید پردیس، هشت هزار و 478 واحد در شهر جدید هشتگرد، 13 هزار و 471 واحد در شهر جدید فولادشهر، چهار هزار و 238 واحد در شهر جدید بهارستان، دو هزار و 700 واحد در شهر جدید گلبهار، 500 واحد در شهر جدید بینالود، سه هزار و 946 واحد در شهر جدید صدرا، دو هزار و 547 واحد در شهر جدید سهند، یک‌هزار واحد در شهر جدید امیرکبیر، 500 واحد در شهر جدید شیرین‌‌شهر، یک‌هزار واحد در شهر جدید رامین و سه هزار واحد در شهر جدید ایوانکی آغاز شده و یا آماده شروع هستند.
بررسی مفاد تفاهمنامه‌ها و نحوه انعقاد قرارداد پروژ‌ه‌‌ها، آخرین وضعیت ثبت‌‌نام متقاضیان، بررسی پروژه‌‌های مربوط به هر یک از شهرهای جدید، عملکرد شهرهای جدید در زمینه تفاهم‌‌نامه‌‌های طرح اقدام ملی مسکن و تعیین سازوکار اجرایی پروژه‌‌ها، عملکرد پروژه‌‌های مشارکتی و تبیین سیاست‌‌های آتی و نیز عملکرد پروژه‌‌های واگذاری با تعهد ساخت، از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

برچسب ها: شهر جدید ، واحد مسکونی ، مسکن لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000KD7

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شهر جدید واحد مسکونی مسکن طرح اقدام ملی مسکن واحد در شهر جدید شهرهای جدید واحد مسکونی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آیینی در بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهر تبریز گفت: نوسازی ۱۵۰ هزار واحدمسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است.

 آیینی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کلانشهر تبریز در حوزه بازآفرینی شهری از شهر‌های برتر کشور است گفت: این شهر در این زمینه می‌تواند الگویی برای سایر کلانشهر‌ها باشد.

آیینی ادامه داد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری مانند مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز با کمک ،همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز در راستای طرح بازآفرینی شهری گفت: طول مسیرگشایی در این طرح یک هزار و ۸۰۰ متر است و ۷۵۰ ملک واقع در مسیر این پروژه باید تملک شود.

عزتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این پروژه امسال به اتمام می‌رسد و به مسیر ایده لو متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی واقع در این پروژه هزینه شده است اظهار کرد: این پروژه موسوم به طرح نجات تبریز است و با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه مرحله به طور همزمان اجرا می‌شود.

عزتی ادامه داد: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین از اولویت‌های شهرداری تبریز است و این پروژه‌ها با همراهی اعضای شورای اسلامی و نهاد‌های قضایی این شهر اجرا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک روزه به تبریز از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و پروژه‌های نوسازی مردمی و بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی تبریز بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن