Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان در تحقیقات اخیر خود توانستند یک روش ساده و کاربردی برای از بین بردن ویروس کرونا در ۱۵ ثانیه کشف کنند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، با گذشت چندین ماه از شیوع کرونا در جهان و تلاش دانشمندان برای کشف واکسن و داروی این بیماری تاکنون هیچ درمانی برای آن کشف نشده است و تنها راه در امان ماندن از این ویروس منحوس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی مقامات بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان دانشگاه کانتیکت در ماساچوست آمریکا در تحقیقات اخیر خود به این  نتیجه دست یافته اند که ماده یُد می‌تواند در از بین بردن کرونا ویروس موثر باشد. به گفته این دانشمندان ماده ید ضدعفونی کننده مناسبی در برابر ویروس کرونا  است و ۱۵ ثانیه شستشوی دهان و بینی با آن ویروس را از بین خواهد برد.

این محققان آمریکایی، هنگامی که نمونه‌های ویروس کرونا را در برابر سه غلظت مختلف محلول ید ۰.۵ درصد، ۱.۲۵ درصد و ۲.۵ درصد آزمایش کردند، مشخص شد که محلول ید در مدت ۱۵ ثانیه ویروس را کاملا غیرفعال می‌کند، اما زمانی که همان آزمایش را با اتانول انجام دادند ویروس همچنان فعال بود.

به گفته دانشمندان حتی محلول رقیق ۰.۵ درصد ید هم می‌تواند در ۱۵ ثانیه ویروس کرونا در از بین ببرد و این نشان دهنده خاصیت ضدعفونی کنندگی قوی محلول ید است.

بینی و دهان یکی از اصلی‌ترین محل‌های ورود ویروس کرونا به بدن انسان هستند که با ضدعفونی کردن آن‌ها توسط محلول ید در ۱۵ ثانیه می‌توان ویروس کرونا را از بین برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ضد عفونی ویروس کرونا ۱۵ ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار کرمانشاه گفت : ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ محقق شد.

وی ادامه داد: براساس سند اشتغال در ابتدای سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۲ هزار و ۵۱۹ فرصت شغلی به عنوان تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان کرمانشاه پیش‌بینی شده است، که تا اسفندماه تعداد ۱۴ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد تسهیلات ۱۶۵ میلیارد تومانی سهم استان کرمانشاه به میزان ۹۳ میلیارد تومان با پیش‌بینی ۸۵۰ فرصت شغلی در شهرستان کرمانشاه جذب شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ پرونده شکایات کارگری در مراجع تشخیص و حل اختلاف شهرستان کرمانشاه حل و فصل شده و میانگین رسیدگی در این مراجع به کمتر از ۳۰ روز رسیدگی است.

آمویی اضافه کرد: سالانه بیش از ۱۰ هزار بازرسی کار از بنگاه‌های اقتصادی مشمول قانون کار در راستای صیانت از نیروی کار و ایمنی محیط کار در استان انجام می‌شود.

وی افزود: یک‌هزار و ۸۰۰ شرکت تعاونی با پیش‌بینی ۱۰ هزار فرصت شغلی در شهرستان کرمانشاه فعال بوده و نقش مهمی در مردمی کردن اقتصاد و تحقق شعار سال دارند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • شستشوی بیش از ۱۱۰ باب مخزن ذخیره آب شرب شهرستان چگنی
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید