Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@01:14:12 GMT

ساخت ۲۹ خانه بهداشت روستایی در دامغان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۰۲۳۳

ساخت ۲۹ خانه بهداشت روستایی در دامغان

بهزاد پور محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، از وجود ۳۲ خانه بهداشت در سطح روستاهای دامغان خبر داد و بیان کرد: ۱۱ مرکز جامع سلامت شامل چهار مرکز شهری، چهار مرکز روستایی و سه مرکز دیگر مشترک شهری و روستایی در کنار این خانه‌های بهداشتی، خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر کار ساخت ۲۹ خانه بهداشت روستایی در دستور کار بوده که تاکنون ۲۱ باب افتتاح شده است، افزود: هشت خانه بهداشت روستایی دیگر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان دامغان با بیان اینکه اعتبار ساخت خانه‌های بهداشت روستایی شهرستان دامغان ۷۰ درصد ملی و ۳۰ درصد شهرستانی است، افزود: ۵۰ بهورز در شهرستان فعالیت دارند و طرح هر خانه یک پایگاه سلامت با هدف پیشگیری و ارتقا سلامت، درمان‌های اولیه، و توان بخشی با همکاری این بهورزان دیگر نیروهای شبکه بهداشت و درمان در دست اجرا است.

کد خبر 5030025

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه بهداشت و درمان دامغان خانه بهداشت ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی بهداشت روستایی خانه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران

وزیر بهداشت از اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به عنوان یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت در سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از پروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان سمنان از رایگان کردن درمان سرطان به عنوان یکی از راهبردهای وزارت بهداشت در دولت مردمی یاد کرد و گفت: زیرساخت های درمان سرطان در کشور توسعه و تقویت شده است. 

وی پروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان را یکی از بهترین و مجهز ترین مراکز کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در این مراکز همه درمان ها و داروهای مربوط به سرطان، ارائه می شود. این مرکز از سال 90 که عملیات ساخت آن آغاز شده تا دولت مردمی 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در دولت مردمی، علاوه بر تکمیل 50 درصد مابقی، تامین تجهیزات مورد نیاز نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

وزیر بهداشت با اشاره به تامین دستگاه ها و خدمات بسیار پیشرفته در درمان سرطان از جمله غربالگری سرطان، رادیوتراپی، آزمایش های تخصصی، شیمی درمانی، MRI، سی تی اسکن، سی تی آنژیوگرافی، دستگاه های شتاب دهنده و پزشکی هسته ای از بهره برداری از این طرح مهم درمانی استان سمنان تا هفته دولت امسال خبر داد. 

 عین‌اللهی ادامه داد: در مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان سمنان 52 تخت در فضایی با زیربنای 6 هزار و 180 متر مربع در نظر گرفته شده که در کشور بی نظیر است. 

وی از اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به عنوان یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت در سال جاری یاد کرد و گفت: بسیاری از سرطانها مانند سرطان پستان و یا پروستات تا قبل از رسیدن به مراحل پیشرفته، قابل تشخیص، پیشگیری و درمان هستند که اجرای این پویش بعد از پویش ملی سلامت کودکان انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد