Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@18:36:38 GMT

شترها در جاده‌ها جان می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۸۰۳۱۸

شترها در جاده‌ها جان می‌گیرند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ اسماعیل تنها جانشین پلیس‌راه هرمزگان در یادداشتی با عنوان تصادف با احشام و شترهای رهاشده و سرگردان به بررسی علل و عوامل بروز این تصادفات و خسارات ناشی از آن پرداخته است. در این یادداشت آمده است:

تصادف با احشام‌ درجاده‌های استان هرمزگان دو درصد از تصادفات جاده‌ای را در استان هرمزگان تشکیل می‌دهد و در ۴ سال اخیر باعث کشته و مجروح شدن ۱۲۰ نفر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲ درصد تصادفات با احشام در شب اتفاق می‌افتد و بیشترین تصادفات در جاده‌های شرق استان و حدفاصل دانشگاه هرمزگان تا دوراهی چغازردی - میناب رخ داده است. بیشترین علل وقوع تصادف عدم توجه به جلو از سوی رانندگان و رها کردن احشام‌ و شتر و قصور و سهل‌انگاری در نگهداری شتر و احشام گاو، بز و گوسفند یا قصور سازمان‌های مسئول توسط افسران کارشناس تصادفات پلیس‌راه تشخیص داده‌شده است.

اقدامات خوبی در راستای کاهش تصادفات با احشام انجام‌شده ولی با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع لازم است همه ما در هر نقش و مسئولیت شخصی و اجتماعی چه مالک احشام باشیم با دقت در نگهداری احشام و رها نکردن شتر بدون ساربان و بخصوص به‌محض غروب آفتاب، آموزش توسط رسانه‌ها، سایت و خبرگزاری‌ها و مدیران کانال و صفحات در شبکه مجازی که اکنون در همه روستاها و شهرها نیز فراگیر شده است، به این امر مهم پرداخته و آن را موردتوجه قرار دهیم.

در شرایط کرونا که آموزش حضوری سخت‌تر شده و همه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، می‌توان از فرصت وضعیت و استوری‌های شخصی برای انتقال پیام‌های ترافیکی برای توجه و آگاهی دادن رعایت نکات ایمنی و مقررات استفاده کرد. تابلوها و علائم رانندگی با موضوع هشدار خطر احشام در جاده‌ها را جدی بگیریم. رنگ شتر قابلیت دید بالا را ندارد و رانندگان و کاربران جاده‌ای معمولاً دیر متوجه حضور شتر در سطح راه می‌شوند. در شب از نوربالا استفاده کنیم و در صورت مشاهده شتر ضمن توقف با فاصله با استفاده از فلاشر یا جفت راهنما سایر رانندگان را از حضور شتر در جاده مطلع کنیم.

در صورت مشاهده شترهای سرگردان اگر امکان دارد وسیله نقلیه را در پارکینگ و جای مطمئن در حاشیه جاده پارک نموده و نسبت به دور نمودن آن‌ها از حریم راه اقدام کنیم و در غیر این صورت به اولین گشت پلیس‌راه یا تلفن ۱۱۰ خبر بدهیم. در صورت تصادف با شتر نسبت به آگاه‌سازی وسایل نقلیه با نصب و استفاده از تابلو و علائم هشداردهنده با فاصله ۷۰ متری در مسیرهای صاف و هموار جاده‌ای و در بزرگراه از فاصله ۱۵۰ متری و در پیچ‌ها فاصله ۲۰۰متری اقدام کنیم. رانندگان‌ هنگام رانندگی درجاده‌های شرق استان میناب، جاسک، سیریک و غرب استان خمیر و بندرلنگه به علت وجود احشام‌ و شتر می‌بایست همواره در طول مسیر دقت و توجه لازم را داشته و آمادگی برای توقف و جلوگیری از برخورد و تصادف را داشته باشند.

کد خبر 551289 برچسب‌ها پلیس راهور - جاده‌ها استان هرمزگان تصادف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور جاده ها استان هرمزگان تصادف پلیس راه جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

به گزارش قدس خراسان، محمد علیشاهی اظهار کرد: این حادثه حوالی ساعت ۱۲ امروز در منطقه رباط سفید در جاده مشهد به سمت تربت حیدریه رخ داد.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه ناوگان اورژانس شامل یک بالگرد و ۲ آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: تمامی مصدومان این حادثه به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • ۱۵ مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر
  • تصادف در جاده نقده - مهاباد ۱۱ مصدوم برجا گذاشت
  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای