Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خندانی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که از امروز پرداخت ۱۰ درصد دفاتر اسناد رسمی به کانون سردفتران و دفتر یاران به صورت برخط خواهد بود، اجرای این طرح چه تحولاتی به همراه خواهد داشت؟ گفت: از ابتدایی اجرای طرح ثبت آنی پرداختی‌ها و همچنین تحریر و غیره همگی که به صورت سنتی در بانک‌ها انجام می‌شد به شیوه الکترونیکی تغییر یافت و به صورت آنلاین به حساب‌های مربوطه واریز می‌شد و از همان زمان واریزی‌های مذکور آنلاین انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما در رابطه با تحریر حق ثبت مربوط به سردفتران، چند پارامتر مطرح بود مبنی بر اینکه در انتهای ماه سردفتر باید از حساب خود مواردی را خارج می‌کرد که یکی از آنها ۱۰ درصد حساب کانون بود. چون سیستم مربوط به آنلاین کردن این موارد فراهم نبود، لذا باید تا انتهای ماه صبر می‌کرد تا ۱۰ درصد تحریر ماهیانه را خارج و سپس به حساب کانون واریز می‌کرد که این مسئله مشکلاتی برای سردفتران ایجاد کرده بود اما اکنون با اجرای طرح پرداخت آنلاین ۱۰ درصد دفاتر اسناد به کانون به صورت آنلاین انجام می‌شود، درصد تحریر هر سند به صورت آنلاین به حساب کانون سردفتران واریز می‌شود.

شفافیت در میزان درآمدهای کانون سردفتران و دفاتر اسناد رسمی

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران در خصوص اثرات اجرای این طرح و تحولات پدید آمده از این اجرا گفت: با اجرای این طرح هم سردفتران دیگر اذیت نمی‌شوند تا آخر ماه صبر کرده و درصد را پرداخت کنند و هم مشکلات ناشی از این مسئله حل می‌شود. همچنین درآمدهای کانون هم به روز می‌شود چرا که پیش از این راستی آزماییهای خیلی دقیق در این رابطه مشخص نبود و گاهاً سردفتران پرداختی‌های کم و حتی در مواردی بیشتر داشتند. اما با اجرای این طرح ۱۰ درصد از هر تراکنش به صورت سیستمی به حساب کانون واریز می‌شود که نتیجه آن کاهش مشکلات دفاتر و همچنین شفافیت درآمد کانون است.

خندانی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این طرح به تعیین میزان درآمدهای هر دفتر هم کمک می‌کند؟ گفت: در رابطه با شفافیت درآمد دفترخانه هم این طرح کمک می‌کند چرا که ۱۰ درصد میزان درآمد هر تراکنش در ۱۰۰ به عنوان درآمد آن دفترخانه قابل محاسبه است.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران همچنین در پاسخ به ابهامات مربوط به بازه زمانی تعیین شده برای اجرای این طرح و همچنین این سوال که سردفترانی که در این بازه زمانی اعلام شده موفق به پرداخت هزینه استعلام‌های ثبت نشدند چه باید بکنند؟ گفت: این بازه زمانی مربوط به استعلام‌های ثبتی بود که در تا دیروز فرصت داشتند استعلام‌هایی که ناقص بود یا پرداختی انجام نشده بود برای اینکه مبلغ فیش‌ها از بین نرود، کامل کرده و آن را ارسال می‌کردند که این مسئله مشکل و نکته خاصی ندارد.

پاسخ به ابهامات طرح / دفاتر برای پرداخت اواخر شهریور تا آخر مهر فرصت دارند

وی افزود: همچنین ابهاماتی مطرح بود که دفاتر تا ۳۱ شهریور باید پرداختی‌های خود را انجام دهند اما با توجه به اینکه حساب ماهانه تا بیست و پنجم بسته می‌شود ۵-۶ روز باقیمانده را چطور باید پرداخت کند که در پاسخ باید گفت در این رابطه و برای پرداخت حق کانون زمان مشخصی وجود ندارد و دفاتر می‌توانند نکات مربوط به این بازه زمانی را تا آخر ماه پرداخت کند. دفاتر همه به دنبال این هستند که پرداخت آن لاین باشد که این از وظایف سردفتر می کاهد.

خندانی تصریح کرد: همچنین خود حوزه‌های مالیاتی و غیره که مبالغی به حساب‌های آنها واریز می‌شد با اجرای این طرح از وظایف سازمان‌ها و ارگان‌ها و مجموعه‌هایی که پول به حساب آنها واریز می‌شد کمتر و مشکلات هم از بین می‌رود اتفاقاتی که در راستای واریزی‌ها انجام می‌شد کاهش می‌یابد.

کد خبر 5030083 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد سند مالکیت قوه قضاییه شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور قوه قضاییه ترافیک وضعیت راهها کمیته امداد امام خمینی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس پیش بینی وضعیت هوا سازمان تامین اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اربعین حسینی کانون سردفتران اجرای این طرح حساب کانون بازه زمانی ۱۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد

جام جم آنلاین اصفهان؛ نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور به پشتوانه اعتماد مشتریان خود توانست بیشترین درصد رشد منابع را در سال ۱۴۰۲ ثبت کند.

منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا پایان سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۷۴ همت رسیده است. این در حالی است که منابع این بانک در پایان سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۶ همت بود و بانک موفق شده در سال ۱۴۰۲ منابع خود را حدود ۷۶ درصد افزایش دهد.

این درصد رشد منابع بهترین عملکرد در سطح شبکه بانکی کشور به شمار می‌رود و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، این دستاورد را کسب کرده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت