Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، روایت عاشقی در صعب العبور ترین مناطق استان جریان دارد و مادری چشم انتظار وصال فرزند و زیارت قبرش به آرزویش رسید.

اینجا دم «تنگ چاهن» است، منطقه‌ای که برخی مناطقش سخت گذر و گاه صعب العبور می‌شود، اما در این حوالی، شهیدی در خاک آرمیده که دسترسی به مزارش سخت و دشوار است.

داستان از دیدار سال گذشته مادر شهید کوهگرد آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین سال گذشته بود که مادر شهید کوهگرد با فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

حرف دلش دیدن مزار فرزند شهیدش بود و در نگاهش عشق به این دیدار موج می‌زد.

گذشت و گذشت، تا روز قبل که بالگرد هوافضای سپاه باهدف هلی برن نیرو در ارتفاعات لنده برای مهار آتش سوزی آمده بود، پس از پایان مأموریت و با هماهنگی و پیگیری فرمانده سپاه استان، استاندار و ثبت مجوز از مرکز راهی شد تا آرزوی این مادر محقق شود.

بالگرد به پرواز درآمد تا شور عشق مادرانه از آسمان بر مزار این شهید والامقام جاری شود.

بالگرد به دلیل صعب العبور بودن توان نشستن نداشت، اما این مادر شهید و همراهان از بالای این منطقه مزار این شهید را گل باران کرده و برای فرزندش فاتحه خواندند.

قصه عاشقی در محروم‌ترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد جاریست و هر منطقه داستانی متفاوت را از عشق، ایمان و نیست های مردمانش روایت می‌کند.

شهید غلامعلی کوهگرد در سال ۱۳۴۴ در آبچنار به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۷ در عملیات خندق به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید کوهگرد در منطقه‌ای سخت گذر در دم «تنگ چاهن» لنده به خاک سپره شد تا با رشادت‌هایش پرچم اسلام و انقلاب برفراز آسمان‌ها بدرخشد.

کد خبر 5030085

منبع: مهر

کلیدواژه: شهدا هفته دفاع مقدس مزار شهدا ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی مادر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین

اخیرا مطالعه جدیدی در دانشگاه نورث وسترن انجام شده است که نشان می‌دهد مادرانی که در دوران بارداری استرس بیشتری را متحمل شده‌اند، نوزادانشان در ۳ ماهگی با احساسات منفی از قبیل ترس‌، غم و ناراحتی، بیشتر درگیر خواهند شد. این تحقیق نشان می‌دهد که مسیر رشد و تربیت کودک از قبل به دنیا آمدن آغاز می‌شود.

مطالعات قبلی نشان می‌دهند که اضطراب مادران در دوران بارداری با کیفیت خلقی و رفتاری نوزاد ارتباط مستقیمی دارد.

در ادامه به شرح بیشتر این مطلب که آخرین مطالعه صورت گرفته در این زمینه به شمار می‌رود، می‌پردازیم.

یکی از محققان این مطالعه معتقد است که استرس غالبا به عنوان یک ساختار ثابت بررسی و در نظریه‌های مختلف، عاری از هر گونه تغییر شناخته می‌شود. به صورتی که یا کسی دچار اضطراب هست یا نیست! اضطراب دارای ابعاد متفاوتی است که ممکن است در هر فرد به صورت متفاوت بروز کند؛ پس نمی‌توان گفت هر کس به علائم شایع و پرتکرارتر استرس مبتلا نیست، به طور حتمی اضطراب ندارد.

استرس در زندگی روزانه بسیاری از جنبه‌های مهم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این مسئله یکی از جنبه‌های موثر در ایجاد روش‌های تحقیقاتی جدید به شمار می‌رود که به محققان کمک می‌کند بتوانند مطالعات دقیق‌تری بر این موضوع داشته باشند.

نظریه دیگری که در این تحقیق به دست آمده، این مفهوم را می‌رساند که مادران هنگامی که حتی با کوچک‌ترین استرس‌های روزانه دست و پنجه نرم می‌کنند، همزمان باعث می‌شوند کودکانشان در آینده احساسات منفی بیشتری داشته باشند.

درک بیشتر والدین از ماهیت اضطراب می‌تواند به مدیریت شرایط کمک کند. به عنوان مثال اگر مادر پیش از بارداری دچار استرس‌های بیش از اندازه باشد، با دانش صحیح از این مسئله، قبل از اقدام به باروری سراغ درمان می‌رود و از بروز اتفاقات منفی در آینده جلوگیری می‌کند.

پژوهشگران بیان کردند که سن ۳ ماهگی برای اندازه‌گیری احساسات منفی‌، یک شاخص اولیه محسوب می‌شود و طبیعی است که این مطالعه و بررسی باید تا سنین بالاتر هم ادامه یابد تا بتوان نظریه‌های قطعی و نهایی را اعلام کرد. آن‌ها همچنین شاخص دوم را سن ۳ سالگی تعیین کردند تا بدانند شرایط محیطی، تاثیرات منفی یا مثبتی طی این مدت در کودک ایجاد کرده است یا نه.

والدین می‌توانند کودکان را در بهبود شرایطشان یاری کنند و حتی اگر در دوران بارداری باعث ایجاد برخی احساسات ناخوشایند در فرزندشان شدند، با رفتارهای صحیح و ایجاد محیطی امن و آرام برای آن‌ها، قدمی به سوی رفع ناآرامی‌های روحی‌شان بردارند.

مطالعات نشان می‌دهند که پیوند مادر_فرزند و سیر تربیتی کودک مربوط به دوران پیش از تولد است. به صورتی که تمام رفتارهای مادر به شکل مستقیم بر جنین تاثیر می‌گذارد. به دلایل ذکر شده لازم است برای داشتن فرزندی با اضطراب کمتر، والدین بیشتر از خودشان مراقبت کنند.

منبع: northwestern

ترجمه: تکتم شریفی نژاد خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • مخفی کردن جسد مادر زیر تخت فرزند
  • خیل عظیم مردم بر سر مزار شهیدی در دل کویر بردسکن