Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نسخه جدید شاد با امکانات متعدد رونمایی شد، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌های سال تحصیلی جدید با استفاده از تجارب سال گذشته اقدام کردیم و بر این اساس زمان آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی تقسیم شد.

وی افزود: در آموزش مجازی دانش‌آموزان دو موضوع مدنظر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست به دلیل ترافیک مصرفی ساعت‌ها متنوع ارائه شود تا امکان استفاده بهینه از شاد وجود داشته باشد و دوم اینکه با توجه به شرایط دانش‌آموزان، دوره‌های تحصیلی در زمان‌های مختلف تقسیم شدند.

معاون آموزش آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: کلاسهای دوره ابتدایی بعد از ظهرها برگزار می‌شود. زمان اول از ساعت 13.30  مخصوص دانش‌آموزان، سه ساله دوم ابتدایی است و زمان دوم بعد ازظهر مخصوص دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی است چون ممکن است برخی مادران شاغل باشند و این دانش‌آموزان برای آموزش مجازی نیاز به همراهی والدین دارند.

حکیم‌زاده درباره ساعات برگزاری کلاس‌های درس در آموزش مجازی گفت: فضای مجازی با حضوری تفاوت دارد و در دوره ابتدایی ساعت کلاس‌ها 25 تا 35 دقیقه و در دوره متوسطه نیز 35 دقیقه است و علاوه بر آن از آموزش تلویزیونی به عنوان مکمل استفاده می‌شود.

وی متذکر شد: معلمان با توجه به شرایط کلاس و دانش‌آموزان همانطور که برای آموزش حضوری برنامه‌ریزی می‌کردند در فضای مجازی هم مدیریت کلاس‌ها بر عهده معلم قرار دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آموزش مجازی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم

اهورا نیازی، فعال مجازی در حوزه فناوری در حاشیه بازدید از هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: دست سرنوشت و شانس باعث شد که در حوزه فناوری تولید محتوا کنم.

وی افزود: علاقه مندی قشر جوان به حوزه فناوری سخت است، اما احساس می‌کنم نیازمندی باعث ایجاد علاقه مندی می‌شود.

نیازی تصریح کرد: باید دانش آموزان را نسبت به زندگی راحت انسان‌ها آگاه کرد و سپس نیاز به وجود آید.

فعال مجازی حوزه فناوری گفت: علوم پایه پیشرفت خود را کرده است و هم اکنون پیشرفت جهان از طریق تکنولوژی و محاسبات کامپیوتر اتفاق می‌افتد. ایران در زمینه‌های حوزه فناوری بسیار پیشرفته است، اما در حوزه هوش مصنوعی اقدامات خاصی انجام نداده است و از آنجایی که عموما ایده‌ها و فعالیت‌های آزمایشگاهی باید پخته شوند و پرورش یابند قطعا نیازمند صرف هزینه خواهند بود که ممکن است به نتیجه برسند یا احتمال دارد که به نتیجه هم نرسند؛ بنابراین پشتیانی دانش آموزان در این عرصه امری مهم است و باید تصمیمات رده بالا باشند و تمام ایران را پوشش دهند.

نیازی ادامه داد: ذهن دانش آموزان و دانشجویان در حوزه فناوری فوق العاده است و رسما قشر جوان امروزی فعال هیولا هستند، البته هیولا از جهت منفی خیر، بلکه قدرتمند هستند. همیشه هیولا‌ها را موجودات بسیار قدرتمند تجسم کردیم که بچه‌ها هم به همان میزان قدرتمند هستند. انتخاب جوانان و نوجوانان، دست سرنوشت و حمایت پدر و مادران و سرپرستان و وظیفه اقتصادی کشور در شکل گیری آینده آنان تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: جوانان باید حوزه فناوری را بشناسند، بنده خودم در این راستا در حال تولید محتوا در صفحات مجازی هستم تا جامعه بیشتری آن را بشناسند و سال آینده تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه