Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، نتایج یک بررسی نشان می دهد: همه گیری بیماری کووید-۱۹ می تواند موجب کاهش امید به زندگی در کوتاه مدت در بسیاری از نقاط جهان شود.

محققان با استفاده از مدلسازی کامپیوتری نتیجه گیری کردند که تنها دو درصد عفونت می تواند موجب کاهش شاخص امید به زندگی در کشورهایی شود که میانگین امید به زندگی در آنها بالا و حدود ۸۰ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این گزارش آمده است: با افزایش میزان عفونت افت شاخص امید به زندگی به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی بیشتر خواهد بود.

با شیوع ۱۰ درصدی بیماری میزان افت امید به زندگی در کشورهایی با شاخص طول عمرِ بالاتر نظیر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی بیش از یک سال خواهد بود. با شیوع ۵۰ درصدی بیماری، میزان کاهش امید به زندگی در کشورهای این منطقه سه تا ۹ سال خواهد بود.

یکی از محققان موسسه بین المللی سیستم های کاربردی تجزیه و تحلیل در اتریش گفت: در مناطق کمتر توسعه یافته تاثیر شیوع کروناویروس در کاهش امید به زندگی کمتر خواهد بود چرا که طول عمر در میان افرادی با سنین بالا، پایین‌تر است.

به گزارش هلث دی نیوز، در این بررسی آمده است: هرچند در آسیب دیده ترین مناطق، شاخص امید به زندگی با پایان یافتن همه گیری، بهبود خواهد یافت.

جزئیات این مطالعه در نشریه "پلاس‌وان" منتشر شده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شاخص امید به زندگی امید به زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است

سارو حاجی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مبارزه با آفات و امراض جنگل‌ها و مراتع استان اظهار کرد: بر اساس فعالیت‌های پایش و مبارزە بیولوژیکی چند سال گذشته و گردآوری آمار و اطلاعات مربوط به آفات و امراض مشاهده شده در سطح استان نقشه پهنه‌بندی خطر آفات و امراض تهیه شده است.

وی افزود: مورد حادی از شیوع آفت جوانه خوار بلوط تاکنون در جنگل‌ها و مراتع استان گزارش نشده است.

رئیس اداره محافظت و حمایت منابع طبیعی استان کردستان عنوان کرد: این نقشه توسط کارشناسی و تحقیقات دانشگاهی و با رصد موقعیت جغرافیایی استان تهیه و تنظیم شده است.

حاجی حسنی بیان کرد: با توجه به شروع جمع بندی این اطلاعات در سال‌های اخیر، دامنه گسترش آن به اندازه کافی کامل نیست و نیاز به تکمیل بیشتر دارد.

وی گفت: همچنین از ۱۴۰۱ پایش علمی و تحقیقاتی با همکاری، همکاران دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی در حال انجام است و امسال نیز این مورد به صورت جدی دنبال می‌شود.

رئیس اداره محافظت و حمایت منابع طبیعی استان کردستان خاطرنشان کرد: در نقشه‌های به دست آمده تاکنون نقاطی از استان به عنوان کانون‌های آلوده و بحرانی طی چند سال گذشته شناسایی شدند.

حاجی حسنی ادامه داد: با برگزاری جلسات کارگروه گیاه پزشکی منابع طبیعی با حضور متخصصان و همکاران فعال در سطح استان نقاط دارای اولویت برای پایش و مبارزه فیزیکی (محلول پاشی‌های (BT تعیین شدند.

وی افزود: به تناسب بودجه موجود در اداره‌کل منابع طبیعی نقشه‌های مربوطه تهیه و در قالب دو قرارداد گیاه پزشکی در انتهای اسفند ماه ۱۴۰۲ تهیه و منعقد شده است.

کد خبر 6085399

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • ماجرای شیوع قارچ‌ و جلبک‌ در تخت جمشید ؛ گلسنگ ها مفیدند یا مضر؟
  • ماجرای شیوع قارچ و جلبک در تخت جمشید چیست؟
  • ماجرای شیوع قارچ‌ و جلبک‌ در تخت جمشید چه بود؟
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان