Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس طراح پیش نویس قانونی «طرح پخش مذاکرات مجلس از سیمای جمهوری اسلامی» گفت: طرح یاد شده به امضای تعدادی از نمایندگان رسیده است.

در مقدمه طرح «پخش مذاکرات مجلس از تلویزیون» که توسط «حاجی دلیگانی» تدوین شده، آمده است:

تنظیم کنندگان قانون اساسی در اقدامی مترقی، لزوم علنی بودن جلسات مجلس و پخش مستقیم آن از مهمترین و فراگیر ترین رسانه آن زمان یعنی رادیو را در اصل شصت و نهم قانون اساسی گنجاندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت زمان و جایگزین شدن تلویزیون به عنوان فراگیرترین رسانه، با وجود پخش هزاران ساعت برنامه کم اثر در سیمای جمهوری اسلامی، مردم از دیدن و نظارت برانچه در راس نهادهای کشور و خانه ملت می گذرد محروم هستند. به منظور رفع این نقیصه و در جهت شفاف سازی، این طرح جهت مراحل قانونی تقدیم می گردد.

متن این طرح به شرح ذیل است:

ماده ۱: صداوسیمای جمهوری اسلامی موظف است حداکثر تا ۳ ماه پس از تصویب این قانون با تاسیس شبکه تلویزیونی خانه ملت، مذاکرات علنی مجلس را به صورت مستقیم پخش کند. تبصره: پخش هر جلسه علنی مجلس باید ظرف ۲۴ ساعت یک بار تکرار شود.

ماده ۲: شبکه تلویزیونی خانه ملت موظف است جلسات رسمی کمیسیون ها و هیئت رییسه مجلس را حداقل یک بار و حداکثر ظرف مدت ۳ روز از زمان برگزاری جلسه پخش کند.

ماده ۳: شبکه تلویزیونی خانه ملت موظف است حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از اعلام وصول با افراد ذیل به مدت اعلام شده، مصاحبه به صورت زنده در استودیو با زنده صوتی و یا صوتی تصویری از راه دور برگزار کند.

 الف: امضا کننده اول طرح های قانونی و تحقیق و تفحص به مدت ۱۵ دقیقه

 ب: امضاکننده اول سوال از وزرا به مدت ۵ دقیقه

 ج: امضاکننده اول و دوم و سوم سوال از رئیس جمهور هر یک ۱۵ دقیقه

د: امضاکننده اول تذکر به رئیس جمهور و وزرا به مدت سه دقیقه

ه: امضاکننده اول و دوم استیضاح وزرا هریک ۱۵ دقیقه

و: امضاکننده اول و دوم اعمال ماده ۲۳۴ ایین نامه داخلی مجلس هر یک به مدت ۱۵ دقیقه

ز:اعضای هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌ها هر دو ماه یکبار برای تشریح وظایف مربوطه به مدت ۱۵ دقیقه

ح: روسای فراکسیون‌های مصوب هر ۳ ماه یکبار برای تشریح فعالیت های فراکسیون به مدت ۱۰ دقیقه

ط: هریک از نمایندگان با تقاضای ایشان جهت تشریح فعالیت های نمایندگی هر ۴ ماه یکبار به مدت ۱۰ دقیقه

تبصره: هر یک از نمایندگان موضوع بندهای این ماده می توانند یک نماینده جایگزین را بجای خود برای مصاحبه معرفی کند.

ماده ۴: هزینه های تاسیس و اداره شبکه موضوع این قانون از محل در آمد تبلیغات در آن شبکه تامین می شود.

کد خبر 5030130 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صداوسیما حسینعلی حاجی دلیگانی صحن مجلس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف ارتش جمهوری اسلامی ایران ستاد انتخابات کشور حجت الاسلام حسن روحانی برجام دفاع مقدس رزمایش ذوالفقار ۹۹ هفته دفاع مقدس صحن مجلس محمدجواد ظریف مجلس یازدهم سعید خطیب زاده ۱۵ دقیقه خانه ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • درخشش دختر بابلسری در مسابقات قایقرانی کشوری
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت