Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه این دانشگاه مشاور شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب شد، گفت: بر همین اساس روز گذشته این قرار داد در آیین امضای ۱۳ قرارداد پژوهشی افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی با دانشگاه‌های منتخب کشور در حضور وزیر نفت به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در حال حاضر بیشترین قرارداد‌های پژوهشی از لحاظ تعداد قرارداد، ارزش ریالی قرارداد و وسعت حوزه مطالعاتی مورد تحقیق در حوزه امور نفتی با دانشگاه فردوسی مشهد منعقد شده است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: "طرح توسعه فناوری میدان نفتی بِینَک" اواخر سال ۱۳۹۸ به این دانشگاه سپرده شد و در همین چارچوب منابع انسانی شناخته شده، مجرب و باسابقه ایران از داخل و خارج کشور شناسایی و برای اجرای این پژوهش دانشگاهی با دانشگاه فردوسی مشهد، دعوت به همکاری شدند.بیشتربخوانید دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه برتر ایران


کافی بیان کرد: همه دانشگاه‌های فعال در خراسان رضوی می‌توانند با توجه به ظرفیت خود در اجرای این پروژه ۱۰ ساله مشارکت کنند تا جامعه دانشگاهی خراسان رضوی پایه‌گذار همکاری "شبکه نوآوری صنعت نفت" باشد.

او تصریح کرد: شمار زیادی پروژه دیگر در چارچوب "طرح توسعه فناوری میدان نفتی بِینَک" قابل طرح است که ارزش افزوده بسیاری از جنس تولید دانش، خدمات مهندسی، تولید فناوری و بومی‌سازی آن‌ها را در کنار تولید اشتغال با ظرفیت‌های استانی قرار خواهد داد.

  منبع:ایرنا انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی شرکت ملی نفت اشتغال زایی دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۰۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین المللی هوش مصنوعی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار کرد: سرمایه‌گذاری عظیمی در نیروگاه اتمی بوشهر صورت گرفته و شاهد دستاورد‌های خوبی هستیم.

وی با اشاره به تولید ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: با این تولید برق در مصرف ۱۰۳ میلیون بشکه نفت به ارزش هشت میلیارد دلار صرفه‌جویی شد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برای ایجاد نیروگاه اتمی بوشهر ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که عایدی این نیروگاه تاکنون بیش از دو برابر این مقدار سرمایه بوده است.

وی با بیان اینکه نتایج و دستاورد‌های علمی و توسعه فناوری باید در زندگی مردم تأثیرگذار و قابل مشاهده باشد افزود: برای افزایش تأثیرگذاری و بهبود وضعیت خدمات دهی باید از ظرفیت هوش مصنوعی به خوبی استفاده شود.

اسلامی با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های روز دنیا در سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: این فناوری‌ها در صنعت هسته‌ای به خوبی جای خود را باز کرده است و شاهد استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر تعلیم و تربیت نیروی انسانی لازم برای صنایع مختلف خاطرنشان کرد: دانشگاه نقش مهمی در این زمینه دارد و باید به صورت مساله محور در این زمینه حرکت شود.

وی از برنامه‌ریزی برای تقویت تعامل و همکاری دانشگاه‌ها با سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد و گفت: دشمن تلاش ویژه‌ای برای توقف علم و فناوری در کشور ما داشته است ولی موفق به این کار نشده است و شاهد اراده‌ای قوی برای دستیابی به پیشرفت هستیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در دستیابی به چرخه سوخت اظهار کرد: در اختیار داشتن چرخه سوخت موجب شکافت علم، گسترش علم و فناوری کشور در همه سطوح می‌شود.

وی با بیان اینکه همجواری دانشگاه خلیج فارس با نخستین نیروگاه اتمی کشور زمینه‌ساز تعاملات و همکاری‌های پیوسته شده است افزود: تفاهم‌نامه همکاری‌های بلند مدت با هدف ظرفیت‌سازی برای رشته‌های هسته‌ای میان سازمان انرژی اتمی ایران و دانشگاه خلیج فارس منعقد می‌شود.

اسلامی با اشاره به تولید انواع رادیودارو‌ها بیان کرد: آثار و نتایج به‌دست آمده در این حوزه، ایران را به یکی از قطب‌های قابل قبول و مورد اعتماد تبدیل کرده است.

وی با اشاره به توسعه ابزار دقیق‌های هسته‌ای در شرایط تحریم‌ها بیان کرد: این دستاورد‌ها باعث شد که در عرصه تولید رادیودارو‌ها متوقف نشویم و به دستاورد‌های عظیمی برسیم.

اسلامی با اشاره به استفاده بیش از ۱۵۰ مجتمع صنعتی از ابزار‌ها و سامانه‌های فناورانه و نوآورانه تولید شده در صنعت هسته‌ای کشور گفت: در کنکور سراسری امسال ۱۰۰ دانشجو در رشته‌های هسته‌ای مقطع کارشناسی پذیرفته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اسلامی: ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران